Відкрите заняття з навчальної дисципліни «Людина в сучасному соціумі»

Для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальності «Соціальна робота» відбулося відкрите заняття з навчальної дисципліни «Людина в сучасному соціумі» на тему «Людина як суб’єкт соціально-виховного процесу».
Заняття провела Ісаченко Вікторія Павлівна, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.
Мета заняття – формування у здобувачів здатності аналізувати соціально-психологічні явища, процеси становлення, розвитку та соціалізації особистості, розуміння динаміки розвитку соціальних груп і громад, а також виховання соціальної відповідальності та свідомості, вміння прогнозувати перебіг соціальних процесів у сучасному суспільстві.
У ході заняття здобувачі освіти розглянули ключові питання:
- Людина: індивід, особистість, індивідуальність.
- Особистість у сучасному суспільстві.
- Соціально-психологічний підхід до розуміння особистості.
Особливу увагу було приділено аналізу різних підходів до визначення сутності людини, її соціальної ролі та відповідальності в сучасному світі. Здобувачі активно долучалися до обговорення, демонстрували вміння аргументовано висловлювати власну думку, аналізувати соціальні явища та процеси.
Для самостійної роботи здобувачам було запропоновано: написати есе на тему «Я – індивідуальність» та заповнити таблицю «Теорії соціально-психологічного підходу до розуміння особистості».
Заняття відзначалося високим рівнем інтерактивності, застосуванням сучасних освітніх технологій і практичною спрямованістю змісту. Під час заняття застосовано інтерактивні методи навчання: дискусії, аналіз соціальних ситуацій, міні-групову роботу. Здобувачі розробляли моделі соціальних ролей у професійній діяльності, вчилися ідентифікувати соціальні потреби клієнтів і можливі шляхи їх задоволення.
До заняття долучилися колеги кафедри, які позитивно оцінили високий рівень підготовки, практичну спрямованість і методичну організацію заняття, відзначивши актуальність теми для підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери.
Викладач створила сприятливу атмосферу для пізнавальної активності здобувачів, що сприяло формуванню у них цілісного бачення людини як суб’єкта соціально-виховного процесу. Заняття сприяло розвитку рефлексії, критичного мислення, формуванню ціннісних орієнтацій майбутнього соціального працівника.

