Відкрите заняття з навчальної дисципліни «Людина в сучасному соціумі»

3 листопада 2025

 

Для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальності «Соціальна робота» відбулося відкрите заняття з навчальної дисципліни «Людина в сучасному соціумі» на тему «Людина як суб’єкт соціально-виховного процесу».

Заняття провела Ісаченко Вікторія Павлівна, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.

Мета заняття – формування у здобувачів здатності аналізувати соціально-психологічні явища, процеси становлення, розвитку та соціалізації особистості, розуміння динаміки розвитку соціальних груп і громад, а також виховання соціальної відповідальності та свідомості, вміння прогнозувати перебіг соціальних процесів у сучасному суспільстві.

У ході заняття здобувачі освіти розглянули ключові питання:

  1. Людина: індивід, особистість, індивідуальність.
  2. Особистість у сучасному суспільстві.
  3. Соціально-психологічний підхід до розуміння особистості.

Особливу увагу було приділено аналізу різних підходів до визначення сутності людини, її соціальної ролі та відповідальності в сучасному світі. Здобувачі активно долучалися до обговорення, демонстрували вміння аргументовано висловлювати власну думку, аналізувати соціальні явища та процеси.

Для самостійної роботи здобувачам було запропоновано:   написати есе на тему «Я – індивідуальність» та  заповнити таблицю «Теорії соціально-психологічного підходу до розуміння особистості».

Заняття відзначалося високим рівнем інтерактивності, застосуванням сучасних освітніх технологій і практичною спрямованістю змісту.  Під час заняття застосовано інтерактивні методи навчання: дискусії, аналіз соціальних ситуацій, міні-групову роботу. Здобувачі розробляли моделі соціальних ролей у професійній діяльності, вчилися ідентифікувати соціальні потреби клієнтів і можливі шляхи їх задоволення.

До заняття долучилися колеги кафедри, які позитивно оцінили високий рівень підготовки, практичну спрямованість і методичну організацію заняття, відзначивши актуальність теми для підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери.

Викладач створила сприятливу атмосферу для пізнавальної активності здобувачів, що сприяло формуванню у них цілісного бачення людини як суб’єкта соціально-виховного процесу.  Заняття сприяло розвитку рефлексії, критичного мислення, формуванню ціннісних орієнтацій майбутнього соціального працівника.