(Українська) Діяльність «Центру професійного розвитку» з розвитку лідерського потенціалу управлінсько-адміністративного складу університету

15 червня 2017

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Актуалізація лідерства як нової управлінської парадигми, сутність якої відповідає сучасним реаліям, детермінується наявними суспільними тенденціями, трансформацією організаційних структур і моделей управління. Основні парадигмальні зміни, що притаманні сучасним підходам до розвитку університетів зумовлюють трансформацію змісту управлінської компетентності керівників кафедр, як основних структурних підрозділів вищого навчального закладу, у напряму розвитку лідерського потенціалу, що спричинено еволюцією теорії та практики управління; імплементацію компетентнісного підходу. Важливими при цьому є усвідомлення й сприйняття необхідності впровадження нової парадигми управлінської діяльності, і зокрема, переходу до лідерства.

У 2016–2017 н.р. кафедрою педагогіки та освітнього менеджменту у рамках діяльності «Центру професійного розвитку» (очільник – д. пед.н., професор Коберник О.М.) реалізовано програму з розвитку лідерства та  управлінської компетентності завідувачів кафедр.

Упродовж навчального року відбулися 3 науково-методичні семінари (модератор – д.пед.н., доцент Кірдан О.Л.) під час яких з’ясовано низку актуальних питань, зокрема:

  1. Нова стратегія підготовки педагогів в умовах реалізації концепції нової української школи (Доп.: завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту, д.пед.н., професор Коберник О.М.);
  2. Освітньо-правова база вищої школи та її кадрове забезпечення в умовах кафедри (Доп.: начальник відділу ліцензування, акредитації та моніторингу якості освіти Лиманюк І.І.);
  3. Документознавство кафедри. Вимоги до ведення документації кафедри (Доп.: начальник навчально-методичного відділу Павленко Г.М.);
  4. Професійне вигорання викладачів вищої школи та його профілактика (Доп.: кандидат психологічних наук, доцент Шулдик Г.О.);
  5. Компетентнісний підхід як основа розроблення сучасних стандартів освіти (Доп.: доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Коберник О.М.);
  6. Новий держстандарт середньої загальної освіти як провідний  засіб модернізації підготовки сучасного вчителя (Доп.: доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри технологічної освіти, член робочої групи МОН Терещук А.І.);
  7. Сучасні стандарти змісту вищої освіти: теоретико-методологічний підхід до їх розроблення (Доп.: кандидат хімічних наук, доцент, член робочої групи МОН Валюк В.Ф.)
  8. Ректорський контроль якості залишкових знань здобувачів вищої освіти: вимоги до укладання тестів та формування пакетів РКР (Доп.: кандидат філологічних наук, доцент, директор Центру забезпечення функціонування системи управління якістю освітньої діяльності Комарова З.І.);
  9. Про нові вимоги до написання дисертаційних досліджень та присудження наукових ступенів і вчених звань (Доп.: завідувач відділу аспірантури та докторантури, кандидат педагогічних наук Чирва Г.М.);
  10. Відкрите заняття та його аналіз (Доп.: доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Коберник О.М.)

Реалізувати завдання діяльності «Центру професійного розвитку» допоміг креативно налаштований управлінсько-адміністративний та науково-педагогічний склад нашого вищого навчального закладу, в якому відбувається інтеграція освітнього процесу і наукової діяльності, розвиваються технології управління, постійно підвищується управлінська компетентність завідувачів кафедр.