Центр соціально-освітньої інтеграції та інклюзивного реабілітаційно-соціального туризму «Без бар’єрів»

ЛОГОТИП МАЙЯ (1)

Центр соціально-освітньої інтеграції та інклюзивного реабілітаційно-соціального туризму «Без бар’єрів»

Керівник центру: викладач кафедри психології

Діяльність Центру полягає у реалізації таких напрямів діяльності:

  1. Науково-дослідний
  2. Міжнародної діяльності
  3. Зв’язків з громадськістю
  4. Навчально-виховний
  5. Соціально-побутовий
  6. Психокорекційної діяльності
  7. Медико-реабілітаційний
  8. Культурно-дозвіллєвий
  9. Волонтерської діяльності

Особливої актуальності набуває Національна стратегія із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року. Метою стратегії є створення безперешкодного середовища для всіх груп населення, забезпечення рівних можливостей кожній людині реалізовувати свої права, отримувати послуги на рівні з іншими шляхом інтегрування фізичної, інформаційної, цифрової, соціальної та громадянської, економічної та освітньої безбар’єрності до всіх сфер державної політики.

Наразі МОН працює над напрямом освітньої безбар’єрності. Визначено три основні цілі цього напряму:

– можливість дорослих, молоді та дітей використовувати всі види та форми освіти;

– задоволення особливих освітніх потреб всіх учасників освітнього процесу;

– створення інклюзивного освітнього середовища.

Таким чином, набуває актуальності соціально-педагогічна підтримка молоді з особливими потребами в процесі навчання в умовах вищого навчального закладу.

Метою створення і діяльності науково-практичного Центру є консолідація зусиль відповідних структурних підрозділів університету, залучених органів виконавчої влади та громадських організацій, спрямованих на соціально-педагогічну підтримку осіб з інвалідністю щодо їх адаптації до студентського та педагогічного колективу, інтеграції у освітнє та соціальне середовище, створення умов для саморозвитку та самореалізації, розвиток соціальної активності, автономності, відповідальності та мобільності осіб з особливими потребами.

Основними завданнями проекту є:

  • забезпечити права молоді з функціональними обмеженнями на здобуття освіти в умовах освітніх навчальних закладів у комплексному поєднанні з корекційно- реабілітаційними заходами;
  • різнобічний розвиток індивідуальності молодої людини на основі виявлення її задатків і здібностей, формування інтересів і потреб;
  • збереження і зміцнення морального і фізичного здоров’я студентів;
  •  виховання у молоді любові до праці, здійснення їх допрофесійної підготовки,забезпечення умов для їх життєвого і професійного самовизначення;
  • виховання особистості як культурної і моральної людини з етичним ставленням до навколишнього світу і самої себе;
  • надання у процесі навчання й виховання кваліфікованої психолого-медико-педагогічної допомоги з урахуванням стану здоров’я, особливостей психофізичного розвитку молодої людини.

Водночас, діяльність Центру спрямована на розроблення, впровадження і постійне удосконалення системи супроводу навчання студентів з інвалідністю, яка охоплює наступні напрями: технічний, педагогічний, психологічний, медичний, соціальний, реабілітаційний, спортивний. Усі перелічені складові системи супроводу вступають в дію поступово і можуть діяти одночасно, доповнюючи одна одну.


Результати опитувань здобувачів з ООП

Опитування студентів з інвалідністю

Методичні рекомендації

Проєкт «Інклюзивне суспільство в Україні. Довідник практичних рекомендацій»
Команда Центру «Ярміз» з партнерами презентує вашій увазі проєкт, над яким ми працювали не один місяць — «Інклюзивне суспільство в Україні. Довідник практичних рекомендацій».
Більшість розділів прописані експертами, які пройшли свій власний шлях реабілітації, тож довідник сповнений дієвих порад не лише для людей з інвалідністю внаслідок війни, а й для їх родин.
🔗Ознайомитись з довідником можна за посиланням: https://drive.google.com/drive/folders/1hIvuN969KGUwgvv0UYFpkOA55v1izB7l?usp=sharing
📖Книга 1 містить розділи:
• Поради для людей з ампутованою кінцівкою та людей, що користуються кріслом колісним;
•Поради для людей с порушенням зору;
• Поради людям з порушенням слуху.
📖Книга 2 складається з розділів:
• Поради психолога;
• Поради родинам людей з інвалідністю внаслідок війни;
• Корисна інформація від ГО «Юридична сотня».
🎬Книги містять також освітні та мотивуючі відеоролики — ілюстрації до порад експертів:
• Поради з облаштування побуту для людей з ампутованою кінцівкою;
• Заняття з ерготерапевтом. Частина 2;
• Історія з перших вуст. Від поранення до весілля;
• Споглядай красу серця. Звернення капелана Івана Ісаєвича;
• Комплекс терапевтичних вправ для військових з втратою кінцівок;
• Щоденні помічники для людей із порушеннями зору.
🔗Ролики можна передивлятися за посиланням: https://youtube.com/@yarmizcenter449
Сподіваємось, «Довідник практичних рекомендацій» допоможе зробити перші кроки до вашого відновлення максимально успішними та комфортними, дасть відповіді на питання, що хвилюють людей, які отримали поранення внаслідок війни та їхніх родин. На решту питань готові відповісти експерти проєкту.
Юридична сотня: https://www.facebook.com/yursotnya
ГО “Сучасний погляд”: https://www.facebook.com/NGU.Contemporary.View/
Проєкт реалізується за підтримки European Union in Ukraine та Міжнародний фонд “Відродження”.

Інклюзивна освіта: інформаційні матеріали на допомогу освітянам

Інклюзивна освіта: з турботою про психічне здоров’я учнів із особливими потребами

Дорогі друзі,
сьогодні для нас надважливо об’єднаними зусиллями підтримувати дітей та молодь у навчальному процесі. Й особливу увагу необхідно присвятити дітям із особливими потребами. Питання інклюзії завжди було вагомим для українських освітян, а у часі війни – набуває гострої актуальності та потребує уважного ставлення. Ми розуміємо, що в інклюзивному середовищі, важливо, аби кожна дитина почувала себе безпечно, мала відчуття приналежності до колективу. Учні та їхні батьки брали участь у прийнятті важливих рішень. А працівники школи, своєю чергою, володіли необхідною кваліфікацією, підтримкою, гнучкістю та ресурсами для того, щоб виховувати, заохочувати та реагувати на потреби учнів. Аби усі діти, незалежно від їх відмінностей, навчалися разом, об’єднювались та здобували найцінніше. Тому сьогодні ділимося з вами цінними ресурсами про  інклюзивний супровід дітей в навчальному середовищі. Це цикл навчальних вебінарів та інформаційних матеріалів, які реалізовані в рамках україно-швейцарського проєкту “Психічне здоров’я для України” за підтримки Швейцарії та Міністерства освіти і науки України.
Запрошуємо знайомитись з цими ресурсами та ділитись ними з вашими колегами!
З любов’ю.

Запрошуємо ознайомитись з інформаційними матеріалами щодо особливостей та стандартів впровадження інклюзивного навчання в освітньому просторі

Запрошуємо ознайомитись з програмою допомоги учням з розладом з дефіцитом уваги і гіперактивністю в освітньому середовищі

Завантижити


Стійкість потрібна нам усім, щоби мудро навігувати крізь складні дороги життєвих випробувань. Стійкість потрібна, щоби берегти, відновлювати та плекати психічне здоров’я, особистісну цілісність та соціальні зв’язки.
Але стійкість не стається сама собою. Стійкість – це вибір. Стійкість потребує мудрого і осмисленого гартування. Вона має “формулу”, яку ми потребуємо розуміти і використовувати. І зараз – в часи оцих непростих випробувань – це наш пріоритет у сфері турботи про психічне здоров’я.

І на завершення наш незмінний дарунок усім – “Слова нашої Сили”  у версії, доступній для завантаження та поширення.

Завантижити