Центр соціально-освітньої інтеграції та інклюзивного реабілітаційно-соціального туризму «Без бар’єрів»
Керівник центру: викладач кафедри психології
Діяльність Центру полягає у реалізації таких напрямів діяльності:
- Науково-дослідний
- Міжнародної діяльності
- Зв’язків з громадськістю
- Навчально-виховний
- Соціально-побутовий
- Психокорекційної діяльності
- Медико-реабілітаційний
- Культурно-дозвіллєвий
- Волонтерської діяльності
Особливої актуальності набуває Національна стратегія із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року. Метою стратегії є створення безперешкодного середовища для всіх груп населення, забезпечення рівних можливостей кожній людині реалізовувати свої права, отримувати послуги на рівні з іншими шляхом інтегрування фізичної, інформаційної, цифрової, соціальної та громадянської, економічної та освітньої безбар’єрності до всіх сфер державної політики.
Наразі МОН працює над напрямом освітньої безбар’єрності. Визначено три основні цілі цього напряму:
– можливість дорослих, молоді та дітей використовувати всі види та форми освіти;
– задоволення особливих освітніх потреб всіх учасників освітнього процесу;
– створення інклюзивного освітнього середовища.
Таким чином, набуває актуальності соціально-педагогічна підтримка молоді з особливими потребами в процесі навчання в умовах вищого навчального закладу.
Метою створення і діяльності науково-практичного Центру є консолідація зусиль відповідних структурних підрозділів університету, залучених органів виконавчої влади та громадських організацій, спрямованих на соціально-педагогічну підтримку осіб з інвалідністю щодо їх адаптації до студентського та педагогічного колективу, інтеграції у освітнє та соціальне середовище, створення умов для саморозвитку та самореалізації, розвиток соціальної активності, автономності, відповідальності та мобільності осіб з особливими потребами.
Основними завданнями проекту є:
- забезпечити права молоді з функціональними обмеженнями на здобуття освіти в умовах освітніх навчальних закладів у комплексному поєднанні з корекційно- реабілітаційними заходами;
- різнобічний розвиток індивідуальності молодої людини на основі виявлення її задатків і здібностей, формування інтересів і потреб;
- збереження і зміцнення морального і фізичного здоров’я студентів;
- виховання у молоді любові до праці, здійснення їх допрофесійної підготовки,забезпечення умов для їх життєвого і професійного самовизначення;
- виховання особистості як культурної і моральної людини з етичним ставленням до навколишнього світу і самої себе;
- надання у процесі навчання й виховання кваліфікованої психолого-медико-педагогічної допомоги з урахуванням стану здоров’я, особливостей психофізичного розвитку молодої людини.
Водночас, діяльність Центру спрямована на розроблення, впровадження і постійне удосконалення системи супроводу навчання студентів з інвалідністю, яка охоплює наступні напрями: технічний, педагогічний, психологічний, медичний, соціальний, реабілітаційний, спортивний. Усі перелічені складові системи супроводу вступають в дію поступово і можуть діяти одночасно, доповнюючи одна одну.
Результати опитувань здобувачів з ООП
Опитування студентів з інвалідністю
Інклюзивна освіта: інформаційні матеріали на допомогу освітянам
Інклюзивна освіта: з турботою про психічне здоров’я учнів із особливими потребами
- Психологічна допомога підліткам з особливими потребами в часі війни (запис вебінару)
- Інклюзивне навчання: міжнародний досвід впровадження в освітньому просторі (інформаційні матеріали та записи вебінарів)
- Сучасні стандарти інклюзивного супроводу дітей з особливими освітніми потребами (інформаційні матеріали та записи вебінарів)
- Поведінковий супровід учнів з поширеними труднощами в сфері психічного здоров’я: рекомендації та практики (інформаційні матеріали та записи вебінарів)
- АВА-терапія: модель застосування поведінкового керівництва у роботі з дітьми з розладами розвитку (інформаційні матеріали та записи вебінарів)
Запрошуємо ознайомитись з програмою допомоги учням з розладом з дефіцитом уваги і гіперактивністю в освітньому середовищі
І на завершення наш незмінний дарунок усім – “Слова нашої Сили” у версії, доступній для завантаження та поширення.
- План заходів з реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні
- Про схвалення Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року
- «Довідник безбар’єрності»
- Пам’ятка щодо покращення психоемоційного стану представників ОГС осіб з інвалідністю під час війни
- Доступність об’єктів соціокультурної сфери інфрастуктури для дітей та молоді з особливими освітніми потребами
- Освітній та реабілітаційний супровід студентів з особливими освітніми потребами в умовах закладу вищої освіти
- НАЦІОНАЛЬНА СТРАТЕГІЯ розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року