На факультеті відбувся регіональний науково-практичний семінар «Психологічні засади формування інклюзивного простору»

11 жовтня 2021

На факультеті соціальної та психологічної освіти відбувся регіональний науково-практичний семінар «Психологічні засади формування інклюзивного простору» актуальність якого є беззаперечною та своєчасною.
Організатори семінару ставили за мету розкрити сутність інклюзивної освіти як ознаки гуманного суспільства та психологічні засади впровадження інклюзії в соціальний та освітній простір України для здобувачів освітнього рівня молодший бакалавр та бакалавр і стимулювати їх здатність до особистісного та професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку в галузі прикладної психології. До роботи семінару були залучені науковці Уманського державного педагогічного університету Імені Павла Тичини, провідні спеціалісти Інклюзивно-ресурсних центрів м.Умані, м.Гайсин, та магістри факультету соціальної та психологічної освіти.
Семінар проведено в очно-дистанційній формі, завдяки чому кількість слухачів становила більше сотні.
Семінар відкрив декан факультету соціальної та психологічної освіти, професор, доктор педагогічних наук, Кравченко Оксана Олексіївна яка зазначила важливість проблеми впровадження інклюзивних практик, означила важливість та можливість набуття професійних компетентностей здобувачами вищої освіти через запровадження традиційних та інноваційних форм у навчальному процесі факультету соціальної та психологічної освіти.
Слухачі заслухали наступні доповіді: Лівандовської Інни Антонівни, викладача кафедри психології Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, Інклюзивний простір як прояв гуманізації українського суспільства
Діордій Катерини, магістрантки факультету соціальної та психологічної освіти, Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини,
Проблеми соціально-психологічної інтеграції людей з особливими потребами
Фурсової Лариси Миколаївни, директора комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр» Гайсинської міської ради. Особливості роботи інклюзивно-ресурсного центру у рамках реалізації державної політики. Досвід та перспективи.
Музичук Анжели Віталіївни, директора комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр» Уманської міської ради. Діяльність інклюзивно-ресурсного центру в місті Умані.
Шерстяка Валерія Степановича, практичного психолога комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр» Гайсинської міської ради. Специфіка роботи практичного психолога в інклюзивно-ресурсному центрі

Мухарську Оксану Олегівну, психолога комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр» Уманської міської ради. Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в закладах освіти.

Бондаренко Юлію Федорівну, вчителя-дефектолога комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр» Гайсинської міської ради. Ефективні методи та прийоми роботи з дітьми що мають інтелектуальні порушення.

Шаповалюк Каріну Володимирівну, викладача кафедри психології Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини
Інклюзивний туризм як перспективний напрямок безбар’єрного простору.

Для фахівців ІРЦ було презентовано проєкт “Культурно-рекреаційно-туристична Черкащина: інклюзивно-соціальна 3D-карта” за підтримки УКФ та ДАРТ.

Далі семінар продовжив свою роботу у форматі секційних виступів відповідно до програми.

Запровадження інноваційних форм проведення та використання інтерактивних засобів взаємодії з учасниками семінару в очно-дистанційній формі, широка наукова та методична оцінка впровадження інклюзії в реаліях соціального устрою України дали можливість продовжувати формувати уміння адаптуватися до нових соціальних викликів та здатність до професійної мобільності у здобувачів.


Фото новини: