Не можемо не поділитися: інтерв’ю з випускницею Тетяною Гриців
- Розкажіть про найяскравіші спогади за роки навчання в нашому університеті.
Попри те, що навчання проходило дистанційно, воно залишило багато яскравих і теплих спогадів. Найбільше запам’яталися живі обговорення під час онлайн-занять, коли здавалося, що ми перебуваємо в одній аудиторії. У ці моменти відчувалася справжня взаємодія, підтримка викладачів і взаємозбагачення з боку колег-студентів. Особливо цінним було відчуття, що нас чують і сприймають як рівноправних учасників освітнього процесу, а не просто «заочник за монітором». Саме у таких дискусіях народжувалися перші ідеї наукових досліджень і практичних змін у моїй управлінській діяльності.
- Чи справдилися ваші очікування від навчання на освітній програмі?
Так, і навіть більше. Я йшла по інструменти для управлінської роботи у ліцеї – отримала і стратегії, і сучасні підходи до change-management в ліцеї. Не очікувала, що така кількість кейсів буде одразу «прикладатися» до моїх щоденних завдань директора-практика.
- Чим вас надихали викладачі, котрі у вас викладали?
Передусім – своєю доступністю. Викладачі відповідали на листи у вечірніх годинах, а на консультаціях щиро підказували, як адаптувати теорію до шкільних реалій війни та дистанційної освіти. Їхнє захоплення темою управління змінами надихало не боятися складних рішень у власному закладі. Особливо цінним було те, що викладачі щиро прагнули взаємодії зі мною як із практиком: вони ставили запитання, які допомагали мені глибше рефлексувати над управлінськими діями, цікавилися, як ті чи інші моделі працюють у моєму конкретному контексті. Такий діалог на рівних мотивував до постійного професійного зростання.
- Що корисного дізналися за роки навчання в університеті? Як це допомагає вам зараз?
За час навчання я дізналася багато речей, які одразу почала використовувати в роботі. Наприклад, ми в ліцеї тепер запускаємо всі проєкти за логіко-структурною матрицею – це дуже допомагає чітко бачити, куди рухаємося. Також дуже пригодилися інструменти фасилітації – з ними легше об’єднувати команду вчителів навколо спільних цілей. Ще один плюс – я навчилася краще розуміти освітню політику, а завдяки навичкам аналізу освітньої політики мені стало набагато легше орієнтуватися в нових документах МОН і впроваджувати зміни без стресу – як для себе, так і для педагогічного колективу. Найбільше ціную можливість спілкуватися з одногрупниками з різних областей України – у кожного свої реалії, свої рішення, і цей обмін досвідом неймовірно збагачує.
- Які професійні якості здобули на даній освітній програмі?
Навчання на програмі дало мені багато корисного саме для щоденної роботи. Я стала впевненіше спілкуватися з колегами, батьками, навчилася краще організовувати себе й команду. Дуже допомогло те, що розвинула аналітичне мислення – тепер легше бачити, де в роботі є слабкі місця і як їх покращити. Часто доводиться швидко ухвалювати рішення в непростих ситуаціях – тут стала в пригоді гнучкість і розуміння, як поєднувати інтереси різних учасників освітнього процесу. А ще навчання допомогло мені краще зрозуміти свою управлінську роль – коли не просто виконуєш завдання, а бачиш, як вони впливають на розвиток закладу в цілому.
- Чи задоволені Ви загалом методами навчання та якістю надання освітніх послуг?
Так, я дійсно задоволена і змістом, і форматом навчання. Поєднання мікролекцій, аналізу практичних кейсів, обговорень у групах та менторської підтримки зробило програму живою і максимально прикладною. Було цікаво навчатися, бо всі теми мали зв’язок з реальними викликами, які щодня доводиться вирішувати в закладі освіти. Мені особливо імпонувала відкритість викладачів до діалогу – навіть у дистанційному форматі вони були на зв’язку, коментували, підказували, давали зворотний зв’язок. Якби ще було більше інтерактивних управлінських симуляцій або кейсів, наближених до кризових ситуацій – взагалі було б ідеально. Хочу щиро подякувати викладачам факультету, які зробили цей шлях таким змістовним і професійно цінним!
- Де ви працюєте? Яку посаду займаєте?
Зараз я виконую обов’язки директора ліцею «Престиж» м. Києва – це сучасний освітній заклад, де ми будуємо успішну освітню траєкторію для кожного учня. Особливу увагу приділяємо трьом ключовим напрямам: математика, англійська та українська мови, адже саме вони є основою для подальших досягнень наших дітей. Активно розвиваємо також STEM- та ІТ-напрями – впроваджуємо інноваційні підходи, сучасні методики, аби зробити навчання не лише ефективним, а й цікавим. Нас дуже тішать схвальні відгуки батьків та учнів – вони часто відзначають сильну підготовку до НМТ, індивідуальний підхід з боку вчителів і доброзичливу, підтримуючу атмосферу в ліцеї. Це все дуже мотивує команду і підтверджує, що ми рухаємося у правильному напрямку.
- Як набуті знання на освітній програмі допомагають вам у професійній діяльності?
Знання, отримані під час навчання, дуже допомагають мені в професійній діяльності. Зокрема, вдалося впровадити модель data-informed управління – ми регулярно проводимо аналітичні зрізи успішності та добробуту учнів, що дозволяє приймати більш зважені управлінські рішення.
Також завдяки вивченню інституційного менеджменту ми змогли оптимізувати систему внутрішнього аудиту в ліцеї.
Окремо хочу згадати свою участь у VІ-му Міждисциплінарному колоквіумі до Днів Європи та Днів науки в Україні, де я виступала з доповіддю на тему культури помилки. Це питання мене щиро цікавить, і ідеї, які ми глибоко аналізували на курсі, особливо в контексті розвитку мислення, допомогли мені структурувати власні спостереження й поділитися ними з професійною спільнотою. Моєю науковою керівницею виступала професорка Оксана Василівна Бялик, і я дуже вдячна за її підтримку.
- Яке ваше професійне кредо?
«Кожен учасник освітнього процесу – агент змін, а моя задача – створити умови, де зміни стають розвитком».
Ліцей «Престиж» м. Києва має свою власну історію успіху – це результат багаторічної праці команди, довіри з боку батьків і високих досягнень учнів. Для мене велика честь продовжувати цю історію та водночас велика відповідальність. Моє завдання – не лише зберегти найкращі традиції, а й зміцнювати та розвивати їх, створюючи по-справжньому унікальний освітній простір. Простір, у якому кожен учень отримує не просто знання, а впевненість у власних силах і мотивацію до зростання.
- Що хочете побажати студентам та викладачам?
Студентам – не бійтеся ставити незручні запитання й одразу тестувати на практиці те, що чуєте в аудиторії. Шукайте, помиляйтесь, ставте під сумнів – саме так народжується справжнє розуміння.
Викладачам – натхнення продовжувати залишатися фасилітаторами, а не лише джерелом знань. Ви – серце університету: невтомні, віддані, такі, що щиро переживають за майбутнє закладу і з душею вкладаються в кожного студента. Саме ваша підтримка перетворює теорію на живий, усвідомлений досвід. І всім нам – перемоги й мирного неба, щоб ми могли творити освіту в країні, де кожна дитина має право на мрію і можливість реалізувати себе.