(Українська) Якимчук Борис Андрійович

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Якимчук Борис Андрійович

Yakymchuk Borys

Посада (науковий ступінь, звання, посада)

Кандидат психологічних наук, професор

Scopus

Google Scholar

ORCID

Дисципліни, які викладає (денна та заочна форма навчання)

  • Психологія
  • Загальна психологія
  • Методологія та методика наукових досліджень в психології

Сфера наукових досліджень

Дисертація на тему:  «Роль образного мислення в процесі розв’язання творчих задач з креслення», 1998 рік

Психологія творчості, формування творчої особистості учня, здобувача вищої освіти, вчителя.

Список праць:

Монографії (за кордоном: В Україні)

  • Якимчук Б. А. Основи психологічного консультування: (лекційний курс): навч.-метод. посіб. для студ. спец. «Психологія» / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини ; уклад.: Борис Андрійович Якимчук, Ірина Павлівна Якимчук. – Умань : Візаві, 219 с.
  • Інновації в початковій освіті: теоретичний та практичний аспекти: колективна монографія Г. П. Волошина, П. В. Дячук, Г. І. Коберник [та ін.] / за ред. О. П. Муковоза; МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. Умань : Видавець «Сочінський М. М. «, 2021. 360 с.
  • Сафін О.Д., Мороз Л.І., Гульбс О.А. та інші. Формування творчої особистості вчителя, студента, учня: психологічний дискурс . Колективна монографія. Умань: ВПЦ «Візаві», 2021. 383 с.

Навчальні посібники

  • Основи психологічного консультування: (лекційний курс) : навч.-метод. посіб. для студ. спец. «Психологія» / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини ; уклад.: Борис Андрійович Якимчук, Ірина Павлівна Якимчук. Умань : Візаві, 219 с.
  • Порівняльна психологія: навч. посіб. / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини, каф. психології ; уклад.: Б. А. Якимчук, І. П. Якимчук.  Умань : ВПЦ «Візаві»,    178 с.
  • Психологія профільної освіти : навч. посіб. / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини, каф. психології ; уклад.: І. П.  Якимчук, Б. А. Якимчук.  Умань : ВПЦ «Візаві»,  2023.  163 с

Статті у наукометричних виданнях Scopus, Web of Science:

Статті у зарубіжних виданнях:

  • Якимчук Б. А. Професійно-комунікативні здібності та чинники їх розвитку. Сучасні тенденції розвитку освіти й науки: проблеми та перспективи :зб. наукових праць / упоряд. Ю. І. Колісник-Гуменюк. Київ ; Львів ; Бережани ; Гомель, 2019. Вип. 4, т. 1. С. 119–123.
  • Якимчук Б.А. Рефлексивно насичене освітнє середовище як чинник розвитку рефлексивності майбутніх психологів. Modern engineering and innovative technologies. 2023. №26. С. 84-88. https://www.moderntechno.de/index.php/meit/issue/view/meit26-03/meit26-03
  • Voitenko, E., Myronets, S., Timchenko O., Yakymchuk B., Skrypkin O. (2023). A cross-cultural comparison of perception of professional well-being by Iranian and Ukrainian academic staff. International journal of organizational leadership. 12 (First Special Issue-2023). 1-15. DOI: 10.33844/ijol.2023.60351 https://ijol.cikd.ca/article_60665.html

Статті у фахових виданнях України:

  • Якимчук Б. А. Феноменологія соціальної креативності особистості як творчого суб’єкта педагогічного простору. Вісник національного університету оборони України : зб. наук. праць / голов. ред. Осьодло В. Київ : НУОУ, 2019. Вип. 3 (53). С. 158–165. URL: https://www.academia.edu/42012904_8_3_53_2019
  • Якимчук Б. А., Лівандовська І.А. Афіліація як психологічний мотив процесу гендерної ідентифікації в умовах дитячого будинку сімейного типу. Актуальні проблеми психології : зб. наук. праць Ін-ту психології імені Г. С. Костюка НАПН України / за ред. Максименка С. Д. Київ : Фенікс, 2019. Т. ХІІ : Психологія творчості. Вип. 26. С. 348–357. URL: ppsychology.org.ua/index.php/ua/arkhiv-vydannia/tom-1/vipusk-46-u-m-2017/36-zmist-vydan
  • Якимчук Б. А., Рижкова Н. В. Потенціал самоактуалізації особистості як чинник її емоційного вигоряння. Вісник національного університету оборони України : зб. наук. праць / голов. ред. Осьодло В. Київ : НУОУ, 2020. Вип. 1 (54). С. 221–226. URL: https://www.academia.edu/42452179/%20_1_54_2020
  • Якимчук Б. А. Забезпечення міжпредметних зв’язків у процесі розвитку комунікативної компетентності майбутніх фахівців соціономічного профілю. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: психологічні науки. Хмельницький, 2019. Т.12 . №1. С.335-353. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.
  • Якимчук Б. А. Психологічні аспекти розвитку творчої діяльності особистості в умовах сьогодення. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Психологічні науки. Херсон : Гельветика, 2020. Вип. 2. С. 139–145. URL: http://pj.journal.kspu.edu/index.php/pj/article/view/1066
  • Якимчук Б. А. Психологічні особливості розвитку творчого потенціалу особистості. Теоретичні і прикладні проблеми психології : зб. наук. праць Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля / голов. ред. Н.Є. Завацька. Сєвєродонецьк : Видавництво Східноукраїнського національного університету ім. В. Даля, 2020. №2(52), С.167–178. URL: http://dspace.snu.edu.ua › jspui › bitstream
  • Якимчук Б. А. Динаміка розвитку творчого потенціалу сучасних студентів. Теорія і практика сучасної психології : зб. наук. праць Класичного приватного університету / голов. ред. В.В. Зарицька. Запоріжжя : Гельветика, №1. Т.2, С.195–199. URL: http://www.tpsp-journal.kpu.zp.ua/archive/1_2020/part_2/1-2_2020.pdf
  • Якимчук Б. А. Розвиток творчого потенціалу сучасного студента з позицій навчальної діяльності у ВНЗ. Габітус: науковий журнал з соціолгії та психології. 2020. Вип.12. Т.2. С.237-242.
  • Якимчук Б. А. Психологічна специфіка розвитку творчої особистості в умовах навчальної діяльності у ЗВО. Technologies of intellect development. 2020. Vol.4, №2 (27). Електронне видання http://doi.org/10.31108/3.2020.4.2
  • Якимчук Б. А. Основні передумови розвитку креативної складової професійного мислення майбутніх педагогів. Вісник національного університету оборони України : зб. наук. праць / голов. ред.
    Осьодло В. Київ : НУОУ, 2020. Вип. 4 (57). С. 128–135.
  • Якимчук Б. А. Теоретико-методологічні підходи до проблеми професійної свідомості майбутнього педагога. Вісник Національного університету оборони України : зб-к наук. праць / Київ : НУОУ, 2021. Вип. 5 (63). С.134-141. URL: http://visnyk.nuou.org.ua/article/view/243545
  • Палько Т.В., Якимчук Б.А. Готовність викладачів закладів післядипломної педагогічної освіти до розвитку рефлексії вчителів. Вісник післядипломної освіти зб. наук. праць університету менеджменту освіти. Вип. №16(45) 2021 р. Серія «Соціальні та поведінкові науки». Київ, 2021, С.59-80. URL:http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/visnyk_PO/16_45_2021/social/Bulletin_16_45_Social_and_behavioral_sciences_Palko_Yakymchuk.pdf
  • Якимчук Б. А. Розвиток стресостійкості об’єкта навчання в умовах освітнього середовища у контексті його самореалізації: Вісник Національного університету оборони України : зб-к наук. праць. Київ : НУОУ, 2022. Вип. 2 (66). С.139-146. URL: http://visnyk.nuou.org.ua › article › download
  • Якимчук Б.А. Індивідуально-психологічні особливості субєктів, які демонструють різні види особистісного вибору. Вісник Національного університету оборони України : зб-к  наук. праць. Київ : НУОУ, 2022. Вип. 5(69). С.144-150.
  • Якимчук Б.А. Відчуження від навчання та емоційне вигорання студентів в умовах OFF-LINE навчання. Scientific Journal « Psychology Travelogs», 2023, Issue 3, pages 72-81.
  • URL: https://pt.khmnu.edu.ua/index.php/pt/article/view/107
  • Якимчук Б.А. Рефлексивно насичене освітнє середовище як чинник розвитку рефлексивності майбутніх психологів. Modern engineering and innovative technologies. 2023. №26. С. 84-87.
  • URL: https://www.moderntechno.de/index.php/meit/issue/view/meit26-03/meit26-03

 

Стажування за останні 5 років

  1. З 20 грудня 2021 р. по 24 грудня 2021 р.  проходив підвищення кваліфікації за напрямом: «Використання інформаціно-комунікаційних та цифрових технологій в освітньому процесі» на тему «Використання онлайн-інструментів для створення інтерактивних завдань». Сетифікат ПК№02125639/005469-21  (30 годин/1 кредит ЄКТС).
  2. Стажування проходив на базі Національної академії педагогічних наук України, ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», Центрального інституту післядипломної освіти за напрямом «Коучингові технології у діяльності фахівців системи освіти».
  3. Термін стажування – з 21 січня 2019 р. по 22 червня 2019 р. Тема залікової роботи «Коучинг як ефективна технологія формування самоосвітньої компетенції студентів». (210 год./7 кр.).
  4. З 1 листопада по 30 листопада 2019 року проходив наукове стажування «Відповідність освіти і науки європейським стандартам» у Ризькому міжнародному університеті «ISMA». Загальна тривалість стажування складала 180 годин очного навчання та самостійної роботи. Сертифікат №6 – 2.7/07-19. Міжнародне стажування  01.10.2021-12.11.2021 Західно-Фінляндський Коледж «Розвиток м’яких навичок у професійній підготовці викладачів.  Сертифікат №081321-021
  5. Участь у курсах підвищення кваліфікації «Психологічне забезпечення якості освіти», ДЗВО «Університет менеджменту освіти, на базі Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини», за очно-дистанційною формою навчання. 11.04 – 11.11.2022р., 180 год./ 6 кр. Свідоцтво № СП 35830447/2636-22
  6. Участь у курсі підвищення кваліфікації «Психологічне забезпечення підприємницької поведінки учасників освітнього процесу», ДЗВО «Університет менеджменту освіти, на базі Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини», за очно-дистанційною формою навчання. 18.04 – 17.11.2023р., 180 год./ 6 кр. Свідоцтво СП № 5830447/2667-23

Участь у професійних об`єднаннях за спеціальністю

  • Член Асоціації сімейних психологів.
  • Член Національної психологічної асоціації.
  • Член Асоціації імені В.О.Сухомлинського.

Нагороди та відзнаки тощо:

  • Відмінник освіти і науки України
  • Грамота МОН України

Додаткові види діяльності:

  • Професійні досягнення в освітній та методичній діяльності, внутрішньому забезпеченні якості вищої освіти
  • Досвід та професійні досягнення у науковій діяльності
  • Участь у діяльності міжнародних, національних та регіональних науково-дослідницьких структур
  • Член науково-дослідної лабораторії «Удосконалення майстерності майбутнього психолога імені Анни Іванівни Кагальняк»

Контакти викладача (електронна пошта):

  • Boris18667@gmail.com
Підтвердження академічної та професійної кваліфікації