Академічна доброчесність: міфічна концепція чи дієвий інструмент забезпечення якості вищої освіти?

6 грудня 2017

На факультеті соціальної та психологічної освіти продовжується ознайомлення студентства з поняттям і цінностями академічної доброчесності. У вівторок, 5 грудня пройшла чергова лекція, яку підготували студенти нашого факультету.

 На сьогоднішній день в Україні склалося прикре враження, що академічна доброчесність сприймається як деяка міфічна концепція, про яку нині дуже модно говорити. Так чи це ні і намагалися з’ясувати наші студенти.

Для початку студентам було запропоновано відповісти на декілька питань анонімної анкети, аби дізнатись чи знайомі вони з основними поняттями академічної доброчесності. Лекція була наповнена цікавими відеороликами по даній темі.

Про що ж ми говорили?

Для початку була окреслена актуальність академічної доброчесності для студентів українських вузів. Лекція була поділена на блоки, серед яких:

  • Сутність і фундаментальні цінності академічної доброчесності;
  • Ефективні методи боротьби з плагіатом і списуванням у вищій школі: огляд світового досвіду;
  • Методи боротьби з плагіатом у країнах ЄС (сильні сторони і можливості, слабкі сторони і загрози);
  • Основні чинники, які визначають мотивацію студентів до академічного шахрайства шляхом списування.

Лекція була побудована у формі діалогу, тому студенти мали можливість висловити свої думки, побажання і висловити прогнози щодо ефективності дотримання норм академічної доброчесності.

Отож, узагальнивши всю інформацію ми сміливо можемо зробити висновок про те, що концепція академічної доброчесності в цивілізованому світі жодною мірою не є міфічною, це радше дієвий інструмент забезпечення якості вищої освіти.

Міфи народжуються лишень в головах окремих слабовільних людей, які свідомо не бажають помічати нагальність існуючої проблеми. Тому український вищій школі якраз на часі перестати жити міфами і переходити до ефективних дій, імплементуючи фундаментальні етичні цінності не словом, а ділом!


Фото новини: