Науково-дослідна лабораторія педагогічної компетентності

29 січня 2021

      Держава має забезпечувати підготовку кваліфікованих педагогів, здатних до фахового зростання; освоєння і впровадження сучасних технологій, загальнолюдських цінностей тощо. Сьогодні тенденції розвитку освіти тісно пов’язані з ідеєю впровадження компетентнісного підходу.

     Із 2009 року на базі нашого факультету діє Науково-дослідна лабораторія педагогічної компетентності (наказ № 01 від 02.01.2009 року). Співробітники лабораторії працюють над темою спільного наукового дослідження «Формування компетентного вчителя в умовах освітнього середовища педагогічного вищого навчального закладу» (реєстраційний номер № 0111U007536) з терміном до 12.2020 року. За цей час було здійснено велику роботу щодо удосконалення фахової підготовки майбутніх педагогів. Результати роботи лабораторії відображено у численних статтях, збірниках конференцій та семінарів, посібниках, монографіях співробітників, серед таких – колективні монографії:

  1. Формування компетентного вчителя: теоретичні аспекти та перспективи реалізації: колективна монографія / О.Д. Балдинюк, Г.О. Бондар, Д.І. Пащенко та ін.; за заг. ред. О.О.Ярошинської. – Умань : ПП Жовтий О.О., 2012. – 237с.
  2. Професійна підготовка майбутніх менеджерів освіти на засадах компетентнісного підходу : колективна монографія / [В.В. Бойченко, О.В. Бялик, Н.В. Дудник та ін.]; [за ред. О.М.Коберника]. – Умань : Візаві, 2018. – 330 с.
  3. Формування професійної компетентності майбутнього педагога: теорія і практика : колективна монографія / [О. М. Коберник,
    С. М. Прищепа, М. І. Гагарін [та ін.] ; за ред. В. В. Бойченко] ; МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. – Умань : Візаві, 2020. – 331 с.

      У монографіях на основі узагальнення теорії і практики професійної підготовки майбутніх педагогів розкриваються сутність та ефективні шляхи формування фахових компетентностей, що стане в нагоді для професійної діяльності викладачів, учителів, магістрантів та студентів педагогічних закладів освіти.