Таран (Завалко) Альона Михайлівна

ПІБ випускника: Таран (Завалко) Альона Михайлівна

Тема дисертаційного дослідження: «Підготовка майбутніх соціальних працівників до роботи в умовах інклюзивної освіти засобами тренінгових технологій»

Рік вступу: 2018

ПІБ наукового керівника: Коляда Наталія Миколаївна – доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

ОСНОВНІ НАУКОВІ ДОСЯГНЕННЯ

Статті у наукових виданнях

Статті у фахових наукових виданнях, що затвердженні МОН

  • Завалко А. М. Нормативно-правовий аспект інклюзивної освіти в Україні. Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Херсонський державний університет. Херсон: ВД «Гельветика», 2018. Вип. 82 (1). Том 1. С. 211-215. http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppn_2018_82%281%29__44
  • Таран А. М. Саморозвиток майбутніх соціальних працівників як важлива педагогічна умова їх професійного становлення. Наукові записки. Серія Педагогічні науки. Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2018 р. Вип.173. С. 252-258. https://www.cuspu.edu.ua/images/download-files/naukovi-zapysky/173/56.pdf
  • Таран А. М. Передумови моделювання системи фахової підготовки соціальних працівників в Україні. Інноваційна педагогіка. Науковий журнал. Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій. Одеса, 2019 р. Вип.13. Том 2. С. 141 – 145. http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2019/13/part_2/13-2_2019.pdf
  • Таран А. М. Особливості створення інклюзивного середовища у закладах вищої освіти. Збірник наукових праць ХІСТ Університету „Україна”, 2019 р. Вип. 17, С. 70-74 https://www.hist.km.ua/index.php?option=com_cwattachments&task=download&id=68d30a9594728bc39aa24be94b319d21&sid=7cfefc558e8ff1fe64546afee5806fad
  • Таран А. М. Актуальні проблеми навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами. Соціальна робота та соціальна освіта. Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, 2018 р. Вип. 2. С. 65-71. http://srso.udpu.edu.ua/issue/archive
  • Таран А. М. (2022). Готовність майбутніх соціальних працівників до організації волонтерської діяльності у воєнних умовах. Ввічливість. Humanitas, (2), 57-63. 2022 https://doi.org/10.32782/humanitas/2022.2.8
  • Таран А.М., Особливості спілкування в інклюзивному освітньому середовищі. Соціальна робота та соціальна освіта Вип. 1 (8), 105-113, 2022 https://fileview.fwdcdn.com/?

Інші статті:

  • Таран А. М. Підготовка майбутніх соціальних працівників до роботи у системі інклюзивної освіти. Український психолого-педагогічний науковий збірник. Науковий журнал. Львів: ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2018. Вип. 15. С. 162-167. http://www.pedagogylviv.org.ua/zhurnaly/december_2018.pdf
  • Завалко А. М. Особливості тренінгових технологій у професійній підготовці студентів педагогічних ВНЗ в умовах інклюзивної освіти. Збірник наукових праць студентів. Умань, 2016. – С. 27-28.
  • Таран А. М. Впровадження технологій інклюзивного навчання //Енциклопедія інклюзивного реабілітаційно-соціального туризму. [Лепський В. В., Безлюдний О. І., Коляда Н. М., Кравченко  О. О. та ін.]; МОЗ України, КЗ «Черкаський обл. центр медико-соц-ї експертизи ЧОР», МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. Умань: ВПЦ «Візаві», 2019. С. 97 – 100.
  • Таран А. М. Використання сучасних інклюзивних освітніх технологій у Центрі соціально-освітньої інтеграції та інклюзивного реабілітаційно-соціального туризму «Без бар’єрів» Social Work and Education. Vol. 8, No. 2. рp. 290–300
  • Таран А.М., Коляда Н. М. Проблема різних аспектів підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи в умовах інклюзивної освіти. «Актуальні проблеми підготовки фахівців соціальної сфери»: зб. матеріалів Всеук. наук.-практ. конф. кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (м. Умань, 21 квітня 2022 року). Умань, 2022
  • Таран А.М., Коляда Н. М. Особливості навчання та процесу адаптації до освітнього простору майбутніх соціальних працівників. Соціально-психологічні ресурси особистості в екстремальних умовах: зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. кафедри психології, соціальної роботи та педагогіки Таврійського національного університету імені в. І. Вернадського (м. Київ, 29-30 квітня 2022 року). Київ, 2022
  • Таран А. М Технологізація процесу навчання осіб з особливими освітніми потребами у ЗВО. Інноваційні педагогічні технології в цифровій школі: зб. матеріалів ІV Всеук. (з міжнар.участю) наук.-практ. конф. молодих вчених кафедра інформатики Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди (м. Харків, 11-12 травня 2022 року). Харків, 2022
  • Таран А. М. Soft-skills: формування соціальних навичок у майбутніх соціальних працівників. Наука. Освіта. Молодь: зб. матеріалів ХV Всеук. наукової конф. студентів та молодих науковців Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (м. Умань, 25 травня 2022 року). Умань, 2022
  • Таран А. М. Інклюзивна освіта в умовах євроінтеграційного поступу України. Просоціальна особистість у гендерному вимірі: теоретико-методологічні та прикладні аспекти: зб. матеріалів V Всеук. (з міжнар.участю) наук.-практ. конф. Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (м. Умань, 31 травня 2022 року). Умань, 2022

Статті у закордонних виданнях

Міжнародні заходи (у межах України)

  • Перфільєва М. В. Завалко А. М. Реалізація проекту «Центр соціальної та освітньої інтеграції студентів з особливими освітніми потребами «Без бар’єрів» на базі Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Актуальні проблеми навчання та виховання людей в інтегрованому освітньому середовищі у світлі реалізації Конвенції про права осіб з інвалідністю: тези доповідей XVI міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 23-24 листопада 2016 р.) Київ: Університет «Україна», 2016. – Ч. 1. С. 96-99 Режим доступу https://www.academia.edu/31063570/%D0%90%D0%BA%D1%82%D1%83%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B8_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D1%82%D0%B0_%D0%B2%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1_%D0%B7_%D1%96%D0%BD%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B4%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8E_2016_16_1_pdf?auto=download
  • Завалко А. М. Тренінг як ефективна форма підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з особами з особливими потребами. Сучасні наукові дослідження у психології та педагогіці – прогрес майбутнього: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. (м. Одеса, 18-19 травня 2018 р.). Одеса: ГО «Південна фундація педагогіки», 2018. С. 68-72.
  • Таран А. М. Інклюзія як закономірний етап трансформації сучасної системи освіти. Наукова дискусія: питання педагогіки та психології: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. (м. Київ, 30 листопада – 1 грудня 2018 р.). Київ: ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології», 2018. – Ч. 1. С. 110-114.
  • Taran A. (2021). Communicative potential in training future social workers through training. Scientific Collection «InterConf», (83): with the Proceedings of the 4th International Scientific and Practical Conference «Experimental and Theoretical Research in Modern Science» (November 4-5, 2021). Kishinev, Moldova: Giperion Editura, 2021. 314 p. РР. 101–
  • Таран А. М. Формування інклюзивної компетентності у майбутнього викладача до соціально-педагогічної діяльності. Інклюзивне освітнє середовище: проблеми, перспективи та кращі практики: зб. матеріалів ХХІ Міжнар. наук.-практ. конф., (м. Київ, 24–25 листопада 2021 року). Київ, 2021.
  • Таран А. М. Проєктування у процеci пiдготовки майбутнiх cоцiальних працiвникiв. Соціальна робота: виклики сьогодення. інноваційні соціальні проєкти та волонтерські практики: зб. матеріалів ХІ Міжнар. наук.-практ. конф. кафедри філософії КПІ ім. Ігоря Сікорського, (м. Київ, 25 листопада 2021 року). Київ, 2021.
  • у ХIX Міжнародній школі-семінарі «Сучасні педагогічні технології в освіті» Національно технічному університеті «Харківський політехнічний інститут» з 02 лютого – 04 лютого 2022 року. Отримала сертифікат про підтвердження рівня професійної майстерності учасника (0,6 кредита – 18 годин).
  • у Міжнародному науково-практичному семінарі «Соціальна робота з ВПО в умовах війни» Міжнародної Асоціації Шкіл соціальної роботи (21 квітня 2022 року)
  • круглому столі «Молодь і освіта в умовах викликів ХХІ століття» (26 травня 2022 р.)

всеукраїнські заходи

  • Завалко А. М. Підготовка майбутніх соціальних педагогів до роботи з дітьми з особливими потребами. Актуальні проблеми соціальної педагогіки та соціальної роботи: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (Умань, 6-7 жовтня 2016 р.) та Всеукраїнського науково-практичного семінару «Підготовка студентів до роботи в літніх оздоровчих таборах: сучасні підходи» (м. Умань, 16-17 листопада 2016 р.). Умань, 2016. – С.27-30.
  • Коляда Н. М., Перфільєва М. В., Завалко А. М. Технологія тренінгу як ефективна форма підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи в умовах інклюзивного освітнього середовища. Професійна підготовка фахівців соціальної сфери: надбання, проблеми, перспективи: матер. ІІ Всеукр. наук.-практ. конф., (м. Хмельницький, 26-27 травня 2017 року). Хмельницький: ХНУ, 2017. С. 17-19.
  • Таран А. М. Особливості створення інклюзивного середовища ЗВО. Наукова молодь: зб. матер. VI Всеукр. наук.-практ. конф. молодих учених, (Київ, 16 листопада 2018 р.)
  • Таран А. М. Тренінг як інноваційна методика інклюзивного навчання у системі вищої освіти. Наука. Освіта. Молодь: зб. матеріалів XIV Всеукр. наукової конф. студентів та молодих науковців, (м. Умань, 28 квітня 2021 року). Умань : Візаві, 2021. С.161–
  • Таран А. М. Особливості проведення тренінгових занять у ЗВО. Актуальні питання професійної діяльності соціального працівника, психолога та педагога в сучасному світі. : зб. матеріалів Всеукр. студ. наук.-практ. онлайн-конф., (м. Умань, 28 жовтня 2021 року). Умань, 2021, С.29–

Науково-дослідні проєкти:

  • Член наукової школи «Актуальні проблеми соціального виховання в теорії та історії педагогіки». Керівник – д.пед.н., проф. Коляда Н. М.
  • Участь у розробці наукової теми кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи «Актуальні проблеми соціально-педагогічної теорії та практики (реєстраційний номер 0111U007547)». Керівник – д.пед.н., проф. Коляда Н. М.
  • Член Науково-дослідного центру педагогічного краєзнавства подвійного підпорядкування (Національній академії педагогічних наук України та Міністерству освіти і науки України) в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.
  • Член  науково-дослідної лабораторії «Педагогічне краєзнавство Черкащини» науково-дослідного центру педагогічного краєзнавства подвійного підпорядкування НАПН та МОН України. Керівник – д.пед.н., проф. Коляда Н. М.
  • Член Центру соціально-освітньої інтеграції та інклюзивного реабілітаційно-соціального туризму «Без бар’єрів».

Участь у заходах (тренінги, круглі столи, форуми, майстер-класи тощо):

конференції

  • Завалко А. М. Особливості тренінгових технологій у професійній підготовці студентів педагогічних ВНЗ в умовах інклюзивної освіти. Наука. Освіта. Молодь. ІХ Всеукраїнська студентська наукова конференція з міжнародною участю. (м. Умань, 28 квітня 2016 р.)
  • Завалко А. М. Особливості впровадження технологій тренінгу у роботі зі студентами з особливими потребами. Інтелектуальний потенціал в умовах сучасного суспільства. Регіональна науково-практична конференція молодих учених (м. Умань, 20 травня 2016 р.)
  • Завалко А. М. Підготовка майбутніх соціальних педагогів до роботи з дітьми з особливими потребами. Актуальні проблеми соціальної педагогіки та соціальної роботи. Всеукраїнська науково-практична конференція (м. Умань, 6-7 жовтня 2016 р.)
  • Завалко А. М. Виховання милосердного ставлення майбутніх соціалних педагогів до осіб з особливими потребами. Репресії проти поляків та інших національностей на Поділлі: роль і місце в історії краю: Міжнародна науково-практична конференція. (м. Хмельницький, 23-24 листопада 2016 року)
  • Завалко А. М. Інклюзивна освіта: від рівних прав до рівних можливостей Інклюзивна освіта: теорія, методика, практика.. Студентська науково-практична прес-конференція (м. Умань, 8 грудня 2016 р.)
  • Соціально-правові та організаційно-управлінські аспекти роботи працівників соціальної й освітньої сфер з різними суб’єктами сучасного соціуму. Науково-практична конференція (м. Харків, 15 грудня 2016 р.)
  • Завалко А. М. І міжнародний науково-практичний симпозіум «Актуальні проблеми впровадження Інклюзивного реабілітаційно-соціального туризму в Україні» (м. 27-29 квітня 2016 року). Умань, 2016.

семінари:

  • Завалко А. М. Використання соціальним педагогом тренінгових технологій в організації інклюзивного навчально-виховного процесу. Створення цілісного виховного процесу: заклад, родина, соціум. Регіональний науково-практичний семінар. (Умань, 24 листопада 2016)
  • Завалко А. М. Погляди В. О. Сухомлинського на навчання та виховання дітей з особливими потребами. Всеукраїнський науково-практичний семінар «Науково-дослідна лабораторія «В. О. Сухомлинський і школа ХХІ ст.: історія і традиція».(м. Умань, 20.10.2016 р.).
  • Науково-методичному семінарі: «Актуальні проблеми роботи працівників служб із неповнолітніми: соціальні та психологічні аспекти» (м. Умань, 4 квітня 2017 р.).
  • Завалко А. М. Нормативно-правова база щодо забезпечення інклюзивної освіти у освітніх закладах України. Права дітей: від витоків до сьогодення : матеріали науково-методичного семінару (Умань, 24 травня 2017 р.). Умань, 2017. – С.32-35.
  • Науково-практичному семінарі «Інклюзивний туризм як засіб соціально-психологічної реабілітації» за участі Наровлянського О.Д. – кандидата педагогічних наук, заслуженого вчителя України, заступника директора з навчально-методичної роботи Українського державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді.(12 лютого 2018 року)
  • Всеукраїнському науково-практичному семінарі «Управління соціальною роботою» (18-19 квітня 2018 року).
  • Коляда Н. М. Завалко А. М. Тренінг як необхідна складова професійної діяльності соціального працівника. Тенденції розвитку вищої освіти в європейському союзі: реалії та перспективи Всеукр. круглому столі з міжнародною участю (м. Хмельницький, 23 листопада 2017 р.). Хмельницький: Науково-видавничий відділ, 2017. С. 102-107.

Стажування (вітчизняні, міжнародні)

  • Онлайн курс «Програма підвищення кваліфікації «Соціальна робота: шлях до професійності» (фаховий рівень). Модуль 3. Супровід під час інклюзивного навчання. (30 год.) при  кафедрі педагогіки та соціальної роботи факультету наук про здоров3’я ЗВО «Український католицький університет»(05-08.05. 2021 р.) триває
  • Пройдено міжнародне стажування «Фандрейзинг та організація проєктної діяльності в закладах освіти: європейський досвід». з 06.11.21 по 12.12.21. (Україна-Польща). Тема проєкту «Інклюзія в культуно-освітній сфері: виклики та перспективи». Сертифікат SZFL-001290. http://conference-ukraine.com.ua/fourth
  • Пройдено курси підвищення кваліфікації зі спеціальності 014 Середня освіта (Інформатика) за напрямом: «Використання інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій в освітньому процесі» на тему: «Використання онлайн-інструментів для створення інтерактивних завдань» у період з 06.12.21 по 10.12.21 р.

Інше

  • 24 жовтня 2015 року учасники Центру отримали можливість відвідати Державний історико-культурний заповідник «Трипільска культура» у с. Легедзино, Черкаський художній музей та обласну філармонію
  • 25 листопада 2015 року Центром соціальної та освітньої інтеграції «Без бар’єрів» було реалізовано ІІ етап проекту, поданого на гранд до Управління у справах сім’ї, молоді та спорту Черкаської обласної державної адміністрації. Учасники та волонтери Центру отримали можливість детальніше ознайомитися з Державним історико-культурним заповідником «Трипільска культура» у с. Легедзино, відвідати найбільший в Україні Свято-Михайлівський кафедральний собор у місті Черкаси, прогулятися берегами осіннього Дніпра та побувати на спектаклі «Назар Стодоля» в обласній філармонії.
  • 21 грудня 2016 року Студентське наукове товариство спільно з Центром соціальної та освітньої інтеграції «Без бар’єрів» організувало та провело студентську науково-практичну прес-конференцію: «Інклюзивна освіта: теорія, методика, практика».
  • 25 квітня 2017 року на факультеті соціальної та психологічної освіти за сприяння Асоціації «Інклюзивного реабілітаційно-соціального туризму» відбувся І Студентський конкурс наукових проектів «Подорожуємо без бар’єрів».
  • Проведено тренінг для молодих викладачів кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи «Етика спілкування з людьми з інвалідністю (13 грудня 2017 року)
  • Проведено лекцію-бесіду для студентів ІІ курсу факультету соціальної та психологічної освіти «Етичні правила спілкування зі студентами з особливими освітніми потребами (10 квітня 2019 року)
Апробація результатів дослідження