Який він, шкільний психолог…

19 березня 2018

Освітній процес, що відбувається в школі, створює передумови до ситуацій, в яких найчастіше потрібна участь психолога. У чому полягає робота шкільного психолога, ознайомила студентів І курсу спеціальності 053 Психологія, під час проведення навчальної професійно-орієнтованої практики, психолог Уманської ЗОШ І-ІІІ ст. №1 Воробйова Алла Степанівна  (15.03.2018р.)

Основним завданням психолога в школі є діагностична і корекційна робота.

В обов’язки психолога входить складання психологічної характеристики дитини, яка розкриває його розвиток і психологічне здоров’я. Визначення психологічного клімату в сім’ї, інтересів дитини так само входить в сферу діяльності шкільного психолога.

До нього мають право звернутися не тільки вчителі і учні, а й батьки за допомогою у вихованні або виправленні яких або відхилень у своєї дитини.

Так як школа – це перший досвід життя в соціумі для дітей, то не рідко виникають ситуації, в яких дитина змушена йти на конфлікти, як зі своїми однолітками, так і з учителями. Врегулювання таких ситуацій так само лягає на плечі шкільного психолога. Він зобов’язаний навчити маленького члена суспільства жити всередині колективу, знаходити компромісні рішення і виходи з конфліктних ситуацій.

Метою роботи є покращення навчального процесу, не тільки в цілому з метою оптимізації навчального процесу, а й з урахуванням конкретних труднощів, що виникають у процесі навчання, взаємин у тріаді “учень-батьки-учитель”. Проводяться індивідуальні та групові заняття зі школярами. Важливо, щоб кожній дитині було комфортно у школі, щоб вона хотіла до неї ходити та не відчувала себе самотньою й нещасливою. Важливо, щоби батьки та вчителі побачили її реальні проблеми, захотіли їй допомогти і, головне, зрозуміли, як це зробити.

Необхідно, щоб дитина, батьки та вчителі не були “ізольовані” один від одного, щоб між ними не було протистояння. Головна задача шкільного психолога полягає не в тому, щоб вирішити за них проблему, що виникла, а в тому, щоб об’єднати їх зусилля для її рішення.

У функції шкільного психолога входять:

психологічна діагностика;

корекційна робота;

консультування батьків і вчителів;

психологічна освіта; участь у педрадах і батьківських зборах;

участь у наборі першокласників;

психологічна профілактика.

Підвищенню кваліфікації психолога сприяють:

  • відвідування психологічних семінарів і майстер-класів, у тому числі присвячених корекційній роботі з дітьми;
  • участь у наукових конференціях і “круглих столах”, присвячених роботі психолога в системі освіти;
  • регулярне відвідування бібліотеки та книгарень для ознайомлення з новою психологічною літературою;
  • ознайомлення з новими методиками й дослідженнями, що стосуються проблем дитячого розвитку та навчання;

Професія шкільного психолога на сьогодні є потрібною, затребуваною, цікавою, але складною. Саме про це, студенти І курсу, із захопленням слухали Аллу Степанівну.