(Українська) Практична психологія

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Напрям підготовки 8.03010301 Практична психологія

Кваліфікація, що присвоюється:

Викладач психологічних дисциплін

Рівень кваліфікації:

Магістр

Спеціальні вимоги до зарахування:

Немає

Вимоги і положення до кваліфікації:

Профіль програми:

Студенти отримують необхідні знання в галузі практичної психології та інших суміжних галузей науки. Особлива увага в навчанні звертається на вивчення методики роботи практичного психолога у закладах освіти, оволодіння сучасними методами психодіагностичних досліджень. Ґрунтовне освоєння, в тому числі із широким застосуванням практичної підготовки (за час навчання на магістратуру заплановано 60 кредитів ЄКТС практики та навчально-дослідницьких практикумів), методик збору емпіричної інформації, її опрацювання із використанням сучасних спеціалізованих програмних продуктів ,методів аналізу та презентації отриманих результатів, визначення сфер їх прикладного застосування дозволяє сформувати висококваліфікованого психолога-практика.

Відповідно до отриманої фундаментальної спеціальної підготовки фахівці зі спеціальності “Практична психологія” можуть виконувати науково-дослідницьку, освітню, освітньо-управлінську, псидіагностичну, консультативну та психокорекційну професійну діяльність, здійснюючи її в навчальних закладах І – ІV рівнів акредитації, в наукових та освітніх закладах різного рівня, в установах соціальної сфери, що займаються соціально-психологічною допомогою.

Магістр розробляє та впроваджує існуючі методи вивчення особистості, займається корекцією психічних явищ людини, пропонує та впроваджує рекомендації щодо оптимізації процесів навчальної діяльності, умов праці і відпочинку.

Фахівці здатні простежити динаміку психологічного розвитку як окремої особистості, так і групи вцілому; визначити реальний стан соціального та психологічного розвитку громадян, рівень їхньої психологічної зрілості та готовності до участі в суспільно-політичному житті регіону і країни; встановити рівень суспільного задоволення або конфліктності окремої особистості та певних соціальних груп, а відтак й прогнозувати перспективи перебігу становлення і розвитку психологічних явищ особистості.

Загальний обсяг навчальної програми 90 кредитів ЄКТС, в т.ч.: модулі циклу професійно-орієнтованої, гуманітарної та соціально-економічної підготовки – 12 кр., модулі циклу природничо-наукової підготовки – 12 кр., модулі циклу професійно-орієнтованої підготовки– 24 кр.

Ключові результати навчання:

1. Знання з предметної області

Ґрунтовні знання з гуманітарних та соціально-економічних дисциплін, дисциплін циклу професійної та практичної підготовки – галузі психологічної науки, психологічної діагностики та консультування, викладання яких зорієнтоване на можливість практичного застосування отриманих теоретичних знань.

Базові уявлення про:

Психологічні явища, їх розвиток, формування, становлення;

Закономірності психічного розвитку;

Основні поняття, категорії психологічної науки;

Використання методів психологічного дослідження;

Особливості вікового розвитку;

Механізми виникнення, формування та прояву девіацій;

Надання психологічної допомоги суб’єктам різних вікових категорій;

Використання арттерапевтичних методів у вирішенні психологічних проблем;

Механізми взаємодії у різних соціальних групах та спільнотах;

2. Когнітивні уміння та навички з предметної області

здатність застосовувати знання та розуміння для розв’язання практичних завдань в галузі досліджень у сфері фізичного виховання і спорту;

уміння та навики абстрактного і конкретного мислення, здатність до творчої і результативної праці;

здатність до оцінювання, інтерпретації та синтезу інформації отриманої з різних джерел;

навички презентації наукового та практичного матеріалу;

уміння та навички володіння сучасними технологіями у майбутній професійній діяльності.

3. Практичні навички з предметної області

Уміння використовувати спеціалізоване комп’ютерне програмне забезпечення у психодіагностичних досліджень;

Здатність використовувати професійні знання й практичні навички з психології в процесах отримання та опрацювання наукової інформації, її практичного застосування в соціально-педагогічних технологіях; навчально-виховному процесі.

Вміння застосовувати практичні навички в ході діагностичних, профорієнтаційних та психокорекційних напрямків майбутньої професійної діяльності.

4. Загальні уміння та навички

теоретичні та практичні основи психолого-педагогічного, медико-біологічного, психодіагностично-профільного циклу знань;

методологічні засади психології, педагогіки та сучасні наукові методи, необхідні для вирішення науково-дослідних завдань та проблем професійної діяльності практичних психологів;

спеціальні дисципліни, що розкривають форми, методи та засоби роботи практичного психолога у різних сферах соціального середовища;

актуальні проблеми сучасної психологічної, педагогічної науки та практики;

основні положення педагогіки вищої школи;

особливості організації психологічного супроводу навчального виховного процесу в ВНЗ і школі;

особливості педагогічного менеджменту;

теорію та методику самовиховання;

основи закономірностей і механізмів розвитку особистості;

сучасний стан і тенденції розвитку особистостей різного віку;

методики обстеження індивідуальних якостей особистості;

особливості складання експертної оцінки психологічного стану людини;

шляхи адаптації особистості до нових умов;

причини девіантної поведінки;

особливості організації діяльності в залежності від соціального замовлення;

шляхи просвітницької та видавничої діяльності;

методи організації профілактики поведінки неповнолітніх;

спеціальні дисципліни, що розкривають форми, методи та засоби роботи практичного психолога у соціальному середовищі;

сучасний стан і тенденції розвитку дитячого й підліткового руху, товариств, організацій, їх роль і вплив на особистість дитини;

засоби, форми та методи психолого-педагогічної роботи з різними групами дорослого населення та дітьми;

роль, місце та функції сім’ї у розвитку особистості дитини;

специфіку подружніх та сімейних конфліктів;

методику психокорекційної роботи із сім’єю і особистістю;

основні напрямки соціально-демографічної політики

Професійні профілі випускників з прикладами:

Об’єктами діяльності магістра за освітньо-професійним напрямом «Практична психологія» є сучасні технології збору, опрацювання та аналізу, представлення психологічної, соціально-політичної інформації , комунікативні технології, які застосовуються при спілкуванні у різновікових групах, у різноманітних соціально-педагогічних ситуаціях.

Професійний профіль – працівник закладів освіти ,громадських та державних організацій.

Займається збором та опрацюванням психолого-педагогічної інформації для прийняття професійних рішень, планування та проведення просвітницької, діагностичної, корекційно-розвивальної, профілактичної, профорієнтаційної, консультативної видів діяльності.

Професійний профіль – працівник закладів освіти, соціально-психологічних та реабілітаційних центрів.

Спеціалізується у області планування та проведення емпіричних психологічних досліджень, використання їх результатів для науково-дослідницької роботи та у прикладних психологічних технологіях.

Навчальний процес на факультеті спрямований на реалізацію змісту вищої освіти на підставі державних стандартів та кваліфікаційних вимог до фахівців. Він здійснюється з урахуванням можливостей сучасних інформаційних технологій навчання та орієнтується на формування освіченої, гармонійно розвиненої особистості, здатної до постійного оновлення наукових знань, професійної мобільності та швидкої адаптації до змін у соціально-культурній сфері, системи управління та організації праці в умовах ринкової економіки.

Зміст підготовки фахівців полягає в науково обґрунтованій системі дидактично та методично оформленого навчального матеріалу та визначається освітньо-професійною програмою, в якій відображено змістово-реалізаційні аспекти освітньо-кваліфікаційної характеристики, визначено нормативний зміст навчання, встановлено вимоги до змісту, обсягу та рівня освітньої та професійної підготовки фахівців спеціальності ”Практична психологія”.

Спеціальність забезпечена робочим навчальним планом і програмами навчальних дисциплін з спеціальності, які затверджені у встановленому порядку. Програми узгоджені, у них витримано співвідношення навчального часу між циклами підготовки, зміст відповідає державним вимогам, потребам ринку праці та особистості. Вирішено питання безперервності, наступності та ступеневості підготовки фахівців.

Доступ до подальшого навчання:

Студенти, котрі успішно закінчили магістратуру, можуть продовжити навчання в аспірантурі.

Положення про екзамени, оцінювання і оцінки:

Положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.

Вимоги до випуску (закінчення навчання):

По закінченні навчання за програмою освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» особа, що навчається, має:

– завершити навчальну програму обсягом 90 кредитів;

– успішно скласти комплексний кваліфікаційний екзамен з „Теорії та методики викладання психологічних  дисциплін”, або захистити магістерську роботу на засіданні Державної екзаменаційної комісії.

Форма навчання:

Денна, заочна

Директор програми:

Гоменюк Оксана Олексіївна – кандидат педагогічних наук, доцент, декан факультету соціальної та психологічної освіти .

Спеціальність: 8.03010301 Практична психологія (спеціалізація “Соціальна педагогіка”)