Стажерська практика – шлях до професійного самовдосконалення

31 March 2017

Я, Олександра Давиденко, студентка 44 групи заочного відділення факультету соціальної та психологічної освіти проходила стажерську на базі Кочубіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. Це була найдовша за часом та найцікавіша за виконаною роботою практика. Загалом, оцінюю свою практику як успішну. План педагогічної практики виконала повністю. Вдалося реалізувати всі поставлені цілі і задачі, набути безцінного практичного досвіду і навиків роботи з класним колективом з урахуванням його психологічної структури і рівня розвитку учнів.  далося поглибити свої знання в соціальній педагогіці, психології та інших суміжних дисциплінах, сформувати уміння по організації продуктивної взаємодії з класом на уроці та поза ним (встановлення особистих контактів, навиків співпраці, діалогового спілкування тощо).

За час проходження практики я також навчилася доцільно розподіляти час заняття і навантаження, відповідно до рівня знань учнів, помічати і аналізувати ситуації, що виникали в класному колективі та вимагали педагогічного втручання.  Зуміла грамотно аналізувати (з психологічною, педагогічною і методичною точок зору) заняття та  виховні заходи, що проводились вчителями.

Тож на завершення можу сказати, що стажерська практика відкрила для мене всі горизонти педагогічної діяльності роботи з дітьми. Протягом часу практики мені вдалося знайти спільну мову не лише з учнями, а й з педагогами Кочубіївської загальноосвітньої школи, які виявилися не лише освіченими, талановитими, обізнаними в своїй професійній діяльності, а й чемними, привітними, ерудованими людьми, які із задоволенням мені намагалися допомогти, підказати та підтримати мене. Також у викладачів я навчилася хитрощів навчального процесу, я зрозуміла, що не виходило в мене до практики, і встигла зробити роботу над помилками під час її проходження. Дана практична діяльність сприяла моєму самовихованню та самоосвiтi.

Я набула практичного досвiду, удосконалила нові педагогічні вмiння  та навички. За допомогою соціального педагога також навчилася проводити з дiтьми цiкаву виховну та пізнавальну роботи, зрозуміла як  вдало її органiзовувати вiдповiдно до вiку, iнтересiв i потреб дiтей, а також  навчилася своєчасному i правильному веденнi вciєї необхiдної документації.

Ще я навчилася грамотно розробляти виховні заходи, складати анкети, тести, різного роду опитування на теми, які відкривають всі масштаби учнівських умінь, навичок, здібностей,  невідкритих талантів та інших нахилів дітей. Завдяки вчителям та співпраці з учнями я дійсно зрозуміла мету, яка покладається на педагога, тож можу без заперечень сказати, що моя мета саме така.

Висловлюю вдячність педагогічному колективу Кочубіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів за допомогу та підтримку та керівнику практики Гребінь Л. О., к. пед. н., ст.викладачу кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи.