Проходження практики на базі центру дозвілля та відпочинку дітей “Барвограй”

14 June 2018

В системі підготовки психолога важливе місце належить практиці. Вона є проміжною ланкою між теоретичним навчанням майбутніх спеціалістів, та  їх практичними уміннями й навичками.
 Під час проходження практики студенти ознайомлюються з
особливостями роботи психолога; набувають досвід психологічної та педагогічної діяльності, виробляють уміння та  навички,  необхідні  для вирішення професійних  завдань,  оволодівають  формами  і методами діагностичної, корекційно-розвивальної, просвітницької, дослідницької  і  навчально-виховної  роботи;  рефлексують  свої особистісні  якості  і  рівень практичної підготовленості  до майбутньої професійної діяльності.
Нинішня практика проходила на базі центру дозвілля та відпочинку дітей “Барвограй”. Я Девілєнєва Вікторія та ще 3 моїх одногрупниць, а саме: Павлівська Валентина, Бень Анастасія та Топольник Ольга були закріплені за майданчиком, що знаходиться за адресою вул. Шкільна 40. Під час проходження практики невеликі труднощі з’явилися на початковому етапі – знайомство з дітьми, налагодження контакту. Але ми майже одразу вирішили цю проблему, розповівши дітям хто ми такі, та навіщо прийшли, розпочавши ігри на знайомство, діти, так само як і ми швидко адаптувалися, звикли до нових друзів.
Віковий період дітей був — 6-15 років — в цьому віці, вони вже більш-менш самостійні. Діти цікавляться навколишнім світом і активно взаємодіють зі своїми ровесниками та дорослими людьми. Вони вже вміють критично міркувати, розмірковувати і вибудовувати свої думки. У них вже сформовані основні життєві цінності й навички. У цьому віці діти досить рухливі, цікаві, відкриті для спілкування і для засвоєння нової інформації. Вони з задоволенням погоджуються на будь-які експерименти, на все нове і незвичайне. Тому, для дітей віком 6-15 років пропонували рухливі ігри, які навчають колективного взаємодії, розвивають реакцію, силу, витривалість, уяву, пам’ять і спритність. Ігри для дітей у літньому таборі — це творча діяльність, де вони висловлюють своє бачення життя, вони розкривають свої думки, мрії, прагнення і почуття. Це самостійна діяльність дітей, де вони об’єднуються єдиною метою і спільними зусиллями. Тому, індивідуальні та комп’ютерні іграшки в цей час відходять на другий план, звільняючи все поле діяльності для активних Ігор на свіжому повітрі.
 Кожен з них пропонував свої улюблені ігри. Ми намагалися врахувати захоплення та вподобання кожної дитини, тому до підбору ігор ставилися з великою відповідальністю. І одними з найулюбленішими іграми дітей були: «крокодил», «світлофор», «3-13-30», «класики», «піонербол», «волейбол» «утримай кульки», та інші. 
Більшість подібних ігор передбачає стимулювання  у дитини не тільки  до фізичного, але і розумового  розвитку. Дитина, беручи участь у тій чи іншій грі, розвиває свою уяву, логіку і увагу. Він розкривається як особистість і показує свої індивідуальні риси. Тому, подібні ігри допомагають виявити дітей з організаторськими здібностями. Вони активізують дітей і допомагають кожному проявити себе, влитися в незнайомий колектив і знайти друзів.
Отже, пройшовши практику, відчувши все це на власному досвіді, можна сказати що, дійсно, такого роду практика поглибила, закріпила знання з фахових і психолого-педагогічних дисциплін, здобу­ті під час вивчення теоретичні знання, та дала змогу застосувати їх на практиці.
 Дала змогу закріпити впевненість у правильності вибору професії. Однозначно викликала прагнення навчатися ще більше та вдосконалювати свої навички й здібності.


Фото новини: