Кафедра психології

Склад кафедри

Сафін Олександр Джамільович

Доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри психології

Читати далі…

Гульбс Ольга Анатоліївна

Професор кафедри психології , доктор психологічних наук

Читати далі…

Кобець Олександр Володимирович

Професор кафедри психології, доктор психологічних наук, професор

Читати далі…

Мороз Людмила Іванівна

Доктор психологічних наук, професор, професор кафедри психології.

Читати далі…

Діхтяренко Світлана Юріївна

Кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології, заступник завідувача кафедри психології, завідувач науково-дослідної лабораторії

«Удосконалення майстерності майбутнього психолога імені Анни Іванівни Кагальняк»

Читати далі…

Вахоцька

Вахоцька Ірина Олександрівна

Кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології

Читати далі…

Данилевич Лариса Арсеніївна

 Кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології

Читати далі…

Шулдик

Шулдик Галина Олексіївна

Кандидат психологічних наук, доцент

Читати далі…

Ольховецький Сергій Миколайович

Кандидат психологічних наук, доцент

Читати далі…

Перепелюк Тетяна Дмитрівна

Професор кафедри психології, кандидат психологічних наук, професор

Читати далі…

Шулдик Анатолій Володимирович

Кандидат психологічних наук,  доцент кафедри психології

Читати далі…

Якимчук Ірина Павлівна

Кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології

Читати далі…

Якимчук Борис Андрійович

Кандидат психологічних наук, професор

Читати далі…

Шеленкова Наталія Леонідівна

Кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології

Читати далі…

 Міщенко Марина Сергіївна

Кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології

Читати далі…

Гриньова

Гриньова Наталія В’ячеславівна

Кандидат психологічних наук, доцент

Читати далі…

Байда Світлана Петрівна

Кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології

Читати далі…

Мазур

Козак Ольга Юріївна

Викладач кафедри психології

Читати далі…

Філатова

Рабодзей Тетяна Сергіїва

Викладач кафедри психології

Читати далі…

Боднар

Станішевська Вікторія Іванівна

Викладач кафедри психології

Читати далі…

Лівандовська Інна Антонівна

Викладач кафедри психології

Читати далі…

Харченко Надія Анатоліївна

Кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології.

Читати далі…

Гуртовенко Наталія Вікторівна

Кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології

Читати далі…

Поліщук Олена Романівна

Доктор філософії, старший викладач кафедри психології

Читати далі…

Чупіна Катерина Олександрівна

Викладач кафедри психології

Читати далі…

Березюк Марія Олегівна

Викладач кафедри психології

Читати далі…

Радзівіл Катерина Павлівна

Кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри психології

Читати далі…

Дудник Оксана Андріївна

Кандидат  психологічних наук, доцент кафедри

Читати далі…

Гичко Юлія Володимирівна

Викладач кафедри психології

Читати далі…

Андрусик Олена Олександрівна

Викладач кафедри психології

Читати далі…

Столярова Олена Михайлівна

Викладач – стажист кафедри психології

Читати далі…

Горенко Мар’яна Вячеславівна

Доктор філософії, викладач кафедри психології

Читати далі…

Сотніченко Наталія Олександрівна

Викладач-стажист кафедри психології

Читати далі…

Рудюк Анна Олександрівна

Лаборант кафедри психології

Про кафедру

Кафедра психології: історія та сьогодення

Кафедру психології як окремий підрозділ Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини було створено у квітні 1998 року в результаті реорганізації кафедри психології та педагогіки. Упродовж багатьох років на кафедрі працювали досвідчені та ерудовані психологи О.М.Бендерська, О.А.Гавриш, Г.І.Кагальняк, А.Б. Коваленко, Л.П. Мельник та інші.

У складі кафедри працюють 32 викладачі. Серед них 4 докторів психологічних наук, професорів; 4 кандидатів психологічних наук, 10 доцентів.

Під час створення кафедри її очолювала кандидат психологічних наук, доцент Шулдик Галина Олексіївна. Тривалий час завідував кафедрою кандидат психологіч-них наук, доцент Якимчук Борис Андрійович. Нині кафедрою керує доктор психологічних наук, професор Сафін Олександр Джамільович.

Кафедра психології забезпечує підготовку фахівців освітніх ступенів «молодший бакалавр», «бакалавр», «магістр», за освітньо-професійними програмами «Психологія» та освітнього ступеня «доктор філософії» за освітньо-науковою програмою «Психологія» на факультеті соціальної та психологічної освіти, а також забезпечує викладання психологічних навчальних дисциплін на 9 інших  факультетах університету.

Кафедра психології підтримує тісні наукові зв’язки з лабораторією психології творчості Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України,  з Українським науково-методичним центром практичної психології з соціальної роботи НАПН України, Сумським  державним педагогічним університетом імені А. С. Макаренка, Київським національним торговельно-економічним університетом, Донбаським державним педагогічним університетом, Хмельницьким національним університетом, з закладами загальної середньої освіти м. Умані та Уманського району.

На кафедрі працює 14 наукових гуртків, у складі яких працює близько 92 студентів, їхні наукові пошуки втілюються у конкурсних, курсових та випускних кваліфікаційних роботах.

Щороку на кафедрі проводять загальноуніверситетські олімпіади  та конкурси студентських наукових робіт з психології, переможці яких беруть участь у Всеукраїнській олімпіаді та Всеукраїнському конкурсі, отримують призові місця. Функціонує Мала академія наук.

У межах роботи над кафедральною науковою темою “Психологічні аспекти формування творчої особистості вчителя, студента, учня” (державний реєстраційний номер 0111U007546). викладачі беруть участь у міжнародних науково-практичних конференціях, публікують статті в наукових журналах.

При кафедрі психології у 2011 році створено науково-дослідну лабораторію «Удосконалення майстерності майбутнього психолога імені Анни Іванівни Кагальняк», роботу якої очолює кандидат психологічних наук, доцент Діхтяренко С.Ю.

Проведення досліджень в лабораторії здійснюється за такими напрямками:

  • вдосконалення майстерності психологів, викладачів психології та майбутніх практичних психологів в умовах освітнього середовища;
  • впровадження інноваційних технологій в роботу психологів.

Пріоритетні завдання лабораторії полягають у забезпеченні підвищення якості підготовки майбутніх психологів через впровадження інноваційних технологій у психологічну практику та вдосконалення наукової кваліфікації професорсько-викладацького складу університету; забезпечення фахівців сучасною актуальною науковою інформацією, методичними матеріалами; проведення науково-практичних конференцій, семінарів, дискусій, круглих столів, тренінгів для обміну досвідом викладачів закладів вищої освіти та практикуючих психологів.

Починаючи з червня 2018 року, кафедрою психології започатковано щорічне наукове видання «Психологічний журнал», який виходить два рази на рік.

Перелік дисциплін

Дисципліни, викладання яких забезпечують викладачі кафедри психології

  1. Арт-терапія
  2. Вікова психологія
  3. Вікова та педагогічна психологія
  4. Вступ до спеціальності «Психологія »(ФСПО)
  5. Гендерна психологія
  6. Генетична психологія
  7. Диференційна психологія
  8. Експериментальна психологія
  9. Екстремальна психологія
  10. Етнопсихологія
  11. Загальна психологія
  12. Історія психології
  13. Конфліктологія
  14. Математичні методи в психології
  15. Медична психологія
  16. Медіапсихологія
  17. Методика викладання психологічних дисциплін у ВНЗ
  18. Методика навчання психології
  19. Методика роботи практичного психолога
  20. Методика роботи психолога
  21. Організаційна психологія
  22. Організація і методика соціально-психологічного тренінгу
  23. Основи групової психокорекції
  24. Основи наукових досліджень в психології
  25. Основи психогігієни.
  26. Основи психодіагностики
  27. Основи психокорекції
  28. Основи психології
  29. Основи психологічного консультування
  30. Основи психосоматики
  31. Основи психотерапії
  32. Основи психотренінгу.
  33. Особистість в екстремальних умовах
  34. Патопсихологія.
  35. Політична психологія
  36. Психодіагностика
  37. Психодіагностика з практикумом.
  38. Психодрама
  39. Психологічна експертиза
  40. Психологічне діагностування з практикумом
  41. Психологічні основи профорієнтаційної діяльності
  42. Психологія
  43. Психологія вищої школи
  44. Психологія влади
  45. Психологія впливу
  46. Психологія девіантної поведінки
  47. Психологія діяльності медичного психолога
  48. Психологія діяльності та навчальний менеджмент.
  49. Психологія життєвої кризи особистості
  50. Психологія життєвої кризи особистості, вмирання та смерті
  51. Психологія конфлікту.
  52. Психологія масової свідомості
  53. Психологія особистості
  54. Психологія оцінки персоналу.
  55. Психологія педагогічної діяльності та навчальний менеджмент
  56. Психологія праці
  57. Психологія професійної діяльності
  58. Психологія профільної школи
  59. Психологія реклами
  60. Психологія сім’ї
  61. Психологія сім’ї та статі
  62. Психологія спілкування
  63. Психологія спорту
  64. Психологія творчості
  65. Психологія управління
  66. Психологія управління та конфліктологія
  67. Психотерапія з практикумом
  68. Соціальна психологія
  69. Сучасні проблеми психологічної теорії і практики
  70. Теорія і практика надання психологічної допомоги суб’єкту
  71. Теорія і практика психокорекції.
  72. Юридична психологія

Тематика курсових робіт

  1. Психологічні причини соціальної ізоляції молодшого школяра (підлітка) у класі.
  2. Психологічні чинники виникнення та подолання шкільних страхів у молодшому шкільному (підлітковому) віці.
  3. Динаміка мотивів учіння молодших школярів (підлітків).
  4. Індивідуально-особистісні чинники формування комп’ютерної залежності у підлітковому віці.
  5. Сугестивність як детермінанта виникнення залежних форм поведінки у підлітковому віці.
  6. Тривожність як детермінанта неуспішності у навчанні підлітків.
  7. Вплив емоційної тривожності підлітків на статусне положення у групі шкільного класу.
  8. Соціально-психологічні особливості внутрішньоособистісних конфліктів у підлітковому (юнацькому) віці.
  9. Психологічні особливості агресивної поведінки підлітків та можливості її подолання.
  10. Гендерні відмінності у проявах агресивності підлітків (юнаків).
  11. Стиль виховання у сім’ї як чинник виникнення агресивності у підлітковому віці.
  12. Психологічні бар’єри міжособистісного спілкування у підлітковому віці.
  13. Гендерні відмінності у конфліктній взаємодії підлітків (юнаків).
  14. Я-концепція як фактор особистісного самовизначення у ранньому юнацькому віці.
  15. Ціннісні орієнтації юнаків як передумова формування життєвих сценаріїв.
  16. Мотивація успіху як чинник оптимальної соціалізації старшокласників.
  17. Психологічні особливості виникнення і прояву страху невизнання в юнацькому віці.
  18. Вплив гендерних стереотипів на характер міжособистісного спілкування старшокласників.
  19. Соціально-психологічні детермінанти суіцидальної поведінки юнаків.
  20. Індивідуальний стиль діяльності вчителя та його вплив на успішність навчальної діяльності підлітків (юнаків).
  21. Емпатійне спілкування у професійній діяльності вчителя (практичного психолога).
  22. Особливості профілактики синдрому «професійного вигорання» у педагогів.
  23. Вплив реклами на формування ціннісних орієнтацій особистості.
  24. Формування психології успіху студентської молоді.
  25. Ідентичність підлітка на етапі перебігу кризи ідентичності.
  26. Криза ідентичності сучасних студентів
  27. Вплив гри на на розвиток саморегуляції довільної активності в дошкільному віці.
  28. Психологічні детермінанти розвитку відповідальності у підлітковому віці.
  29. Психологічні особливості депресії в підлітків.
  30. Психологічні особливості студентсько-викладацької взаємодії.
  31. Емоційна компетентність як передумова успішної професійної діяльності практичного психолога
  32. Вплив сімейних взаємин на соціалізацію старших школярів.
  33. Психологічні закономірності самопрезентації підлітків в інтернеті
  34. Теоретична модель структури професійних очікувань майбутніх психологів.
  35. Теоретичні аспекти аддиктивної поведінки у юнацькому віці.
  36. Роль психологічних захистів у фаховому становленні майбутнього психолога.
  37. Методи корекції конфліктної поведінки майбутніх психологів.
  38. Теоретичні аспекти психологічної готовності вагітної жінки до пологів.
  39. Психологічні особливості мислення учнів початкової школи.
  40. Врахування гендерних відмінностей учнів початкових класів у навчально-виховному процесі.
  41. Мотиви учбової діяльності учнів молодшого шкільного віку.
  42. Мотиви навчання учнів.
  43. Читацькі інтереси учнів.
  44. Розвиток пізнавальних інтересів в учнів.
  45. Розвиток памяті молодшого школяра.
  46. Діагностика та корекція самооцінки молодшого школяра.
  47. Ідеали особистості в учнів початкової школи.
  48. Розвиток уваги учнів.
  49. Розвиток уяви учнів на уроках.
  50. Розвиток мисленнєвих операцій учнів початкових класів.
  51. Психологічні умови ефективного засвоєння понять на уроках в початкових класах.
  52. Удосконалення процесів пам’яті учнів.
  53. Психологічна характеристика емоційних станів та властивостей молодших школярів.
  54. Психологічна характеристика шкільних страхів учнів.
  55. Емоційна регуляція навчальної діяльності учнів.
  56. Розвиток моральних почуттів учнів.
  57. Діагностика та корекція агресивності учнів.
  58. Діагностика та корекція тривожності учнів.
  59. Діагностика та корекція девіантної поведінки учнів.
  60. Психологічні чинники шкільної неуспішності та шляхи їх подолання
  61. Розвиток вольових якостей учнів.
  62. Розвиток позитивних рис характеру учнів.
  63. Урахування типів темпераменту учнів у навчальному процесі.
  64. Психологічна готовність дитини до навчання в школі.

Тематика бакалаврських робіт

Тематика випускних кваліфікаційних робіт

для здобувачів першого (бакалаврського) рівня спеціальності

053 Психологія

2023- 2024 н.р.

Затверджено засіданням кафедри (Протокол №15  від 15.06.2023 р.)

Сафін О.Д. доктор психологічних наук, професор, професор каф. психології, завідувач кафедри

  1. Особливості гендерних стереотипів у міжособистих стосунках юнацького віку.
  2. Особливості формування соціального інтелекту у юнацькому віці.
  3. Гендерні особливості негативного самоставлення у підлітковому віці.
  4. Розвиток емоційного інтелекту в підлітковому віці.
  5. Роль сімейного виховання у розвитку самостійності в молодшому шкільному віці.

Мороз Л.І. доктор психологічних наук, професор,  професор каф. психології

  1. Соціально-психологічні чинники залежності підлітків від смартфонів.
  2. Чинники життєстійкості особистості підлітків в умовах війни.
  3. Гендерні особливості соціально-психологічної адаптації підлітків до умов багатопредметного навчання.
  4. Роль цінностей у формуванні особистості в юнацькому віці.
  5. Психологічні особливості прояву тривожності у навчальній діяльності підлітків.

Гульбс О.А. доктор психологічних наук, професор,  професор каф. Психології

  1. Соціально-психологічні особливості залежності статусу особистості молодшого школяра у класі від успішності у навчанні.
  2. Гендерні особливості мотивів навчання у підлітковому віці.
  3. Самооцінка як чинник самореалізації особистості періоду ранньої юності.
  4. Особливості емоційного інтелекту у підлітковому віці.
  5. Особливості прояву механізмів психологічного захисту в юнацькому віці.

Кобець О.В. доктор психологічних наук, професор,  професор каф. Психології

  1. Гендерно-перцептивні відмінності у формуванні першого враження у соціальній взаємодії.
  2. Вплив комунікативних особливостей жінки-керівника на ефективність її управлінської діяльності.
  3. Становлення політичної свідомості молоді в умовах суспільної нестабільності.
  4. Гендерні особливості прояву лідерства в юнацькому віці.
  5. Роль емоційного інтелекту у професійній соціономічній діяльності.

Перепелюк Т.Д. кандидат психологічних наук, професор, доцент каф. психології

  1. Діагностика рівня стресостійкості у молоді .
  2. Особливості резилієнтності здобувачів в умовах військового стану.
  3. Особливості впливу стилю сімейного виховання на рівень самооцінки в юнацькому віці.
  4. Вплив емпатії на психологічну готовність до стосунків.
  5. Психологічні особливості ставлення до шлюбу молоді

Якимчук Б.А. Кандидат психологічних наук,  професор, професор каф. психології

  1. Емпатичний потенціал саморозвитку особистості.
  2. Психологічні чинники соціального інтелекту.
  3. Сімейні настанови як чинник кар’єрних орієнтацій сучасної молоді.
  4. Формування готовності студентської молоді до створення сім’ї.
  5. Психологічні особливості тривожності дітей дошкільного віку.

Діхтяренко С.Ю. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Психологічні особливості професійної ідентифікації студентів-психологів.
  2. Особистісна зрілість майбутнього психолога як детермінанта успішної професійної діяльності.
  3. Динаміка життєвих цінностей в психологічному просторі особистості здобувача вищої освіти.
  4. Психологічний аналіз стратегій спілкування та особливостей переживання самотності в юнацькому віці.
  5. Розвиток стресостійкості особистості в умовах війни.

Данилевич Л.А. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Психологічні особливості асертивності у підлітковому віці.
  2. Соціалізація підлітків засобом соціально-психологічного тренінгу.
  3. Психокорекція особистісних труднощів у спілкуванні дітей 6-7 річного віку.
  4. Особливості емоційно-вольової сфери як чинник важковиховуваності у молодших школярів.
  5. Гендерні особливості вирішення міжособистих конфліктів у юнацькому віці.

Шулдик Г.О. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Соціально-психологічні чинники прийняття себе та інших.
  2. Психологічні особливості формування емоційного інтелекту в учнів.
  3. Психологічні особливості емоційної лабільності та її корекція.
  4. Психологічні ресурси ефективної роботи психологів в умовах війни.
  5. Науково-педагогічна діяльність А. І. Кагальняк та сучасність.

Вахоцька І.О. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Гендерні особливості самопрезентації особистості у студентів.
  2. Соціально-психологічні особливості сприймання молоддю гендерних ролей.
  3. Психологічні основи соціальної мобільності особистості в період криз.
  4. Психологічні умови формування уявлень про сімейні ролі студентської молоді.
  5. Особливості розвитку професійної Я-концепції майбутніх педагогів.

Якимчук І.П. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Особистісні чинники психологічного благополуччя.
  2. Образ ідеальних батьків у свідомості дітей з повних і неповних сімей.
  3. Психологічні особливості прояву конфліктності у підлітковому віці.
  4. Психолого-педагогічна допомога батькам, які виховують дітей з ООП.
  5. Психологічні особливості формування емпатії у дітей.

Ольховецький С.М. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Проблеми когнітивного розвитку в підготовці старшокласників до вступу.
  2. Подолання детермінант проблем в адаптації студентів до навчального процесу.
  3. Діагностика та корекція вольових якостей підлітків в процесі навчання.
  4. Подолання детермінант агресивної поведінки молодших юнаків.
  5. Корекція тривожності в процесі підготовки до складання випускних іспитів.

Шеленкова Н.Л. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Самооцінка як чинник формування життєвих перспектив старшокласників.
  2. Гендерні особливості булінгу у підлітковому середовищі.
  3. Гендерні та психологічні чинники мотивації до спортивної діяльності.
  4. Психолого-педагогічні чинники соціальної адаптації молодших школярів
  5. Психологічні особливості розвитку  емоційної сфери дітей середнього дошкільного віку.

Байда С.П. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Дефіцит міжособистісних стосунків як чинник кризи індентичності у підлітковому віці
  2. Психологічні особливості адаптації студентів першого курсу до навчальної діяльності в умовах вимушеної соціальної ізоляції.
  3. Емоційний інтелект як чинник конфліктостійкості майбутніх психологів
  4. Гендерні особливості булінгу у підлітковому середовищі.
  5. Медіаграмотність як чинник соціальної компетентності студентської молоді.
  6. Соціально-психологічні чинники вибору шлюбного партнера.

Гриньова Н.В. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Життєві цінності у розумінні здобувачів вищої освіти.
  2. Розвиток вольової регуляції у здобувачів вищої освіти.
  3. Психологічні чинники суїцидальної поведінки військовослужбовців.
  4. Гендерні особливості самореалізації особистості.
  5. Особливості функціонування захисних механізмів психіки в дорослому віці.

Дудник О.А. кандидат психологічних наук, доцент каф. психології

  1. Взаємозв’язок образу «Я», самооцінки і ціннісних орієнтацій підлітків
  2. Формування мотивації досягнення успіху у дітей молодшого шкільного віку.
  3. Психологічні особливості тривожності дітей дошкільного віку
  4. Вплив батьківських установок на формування образу Я в підлітковому віці.
  5. Вплив емпатії на професійне самовизначення особистості в ранньому юнацькому віці.
  6. Особливості взаємозв’язку агресивної поведінки з темпераментом у підлітків.

Міщенко М.С. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Психологічні засади запобігання проявам агресивності у професійній діяльності вихователів (вчителів).
  2. Формування педагогічної компетентності майбутнього психолога у процесі професійної підготовки.
  3. Психологічні особливості стресостійкості у період ранньої дорослості.
  4. Особливості внутрішньоособистісних переживань сучасних студентів.
  5. Формування професійних компетентностей у у процесі навчання.

Харченко НА. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Вплив Інтернет-простору на ціннісні орієнтації молоді.
  2. Вплив тривожності на процес самореалізації підлітків.
  3. Психологічні чинники вибору стратегії поведінки особистості у ситуації конфлікту.
  4. Вплив кризи ідентичності на становлення міжособистісних стосунків у юнацькому віці.
  5. Психологічні особливості емоційного інтелекту у студентів-психологів.
  6. Переважаючі страхи дітей молодшого шкільного віку.
  7. Вплив війни на Я-концепцію школярів.
  8. Психологічна підтримка дитини в ситуації втрати одного з батьків.
  9. Проблема самотності особистості та шляхи її подолання.
  10. Психологічні особливості спілкування школярів різного віку.

Гуртовенко Н.В. кандидат психологічних наук,  доцент каф. психології

  1. Порушення сімейних стосунків як причина соціальної дезадаптації дітей.
  2. Корекційна робота особливостей самооцінки та рівня домагань важковиховуваних дітей.
  3. Особливості психологічного клімату в студентських групах.
  4. Динаміка емоційного розвитку в підлітковому віці.
  5. Взаємозв’язок властивостей темпераменту та міжособистісних взаємовідносин молодших школярів.

Могиляста С.М. кандидат психологічних наук, доцент каф. психології

  1. Психологічні особливості самотності дорослої людини.
  2. Тривожність як прояв суперечливостей в Я-концепції майбутнього психолога.
  3. Особливості переживання кризи професійної ідентичності майбутніми психологами.
  4. Особливості статево рольової ідентифікації дітей з неповних сімей.
  5. Гендерні особливості самоповаги студентської молоді.

Радзівіл К.П. кандидат психологічних наук,  старший викладач

  1. Особливості резилієнтності здобувачів ЗВО в умовах військового стану.
  2. Психологічний ресурс особистості як чинник подолання стресу.
  3. Психологічні фактори та прояви процесу адаптації студентів до навчання у вищому навчальному закладі.
  4. Психологічні особливості прихильності до матері у дітей дошкільного віку.
  5. Чинники конфліктів у студентській групі закладу вищої освіти.

Поліщук О.Р. доктор філософії, старший викладач

  1. Копінг-стратегії та механізми психологічного захисту у здобувачів вищої освіти з різним рівнем антиципаційної спроможності.
  2. Фрустрація як чинник мотиваційних змін у навчанні здобувачів вищої освіти.
  3. Вплив тривожності підлітка на його статусне положення в групі.
  4. Психологічний аналіз мобінгу у педагогічному колективі.
  5. Індивідуально-психологічні особливості комунікативного потенціалу особистості психолога.

Горенко М.В. доктор філософії, викладач

  1. Прокастинація як психологічна проблема в професійному середовищі.
  2. Копінг-стратегії подолання стресу як чинник професійного успіху.
  3. Динаміка уявлень здобувачів про професійно-важливі якості психолога.
  4. Динаміка ціннісної сфери студентів-психологів.
  5. Формування професійної готовності майбутніх психологів до роботи з проблемними клієнтами.

Тептюк Ю.О. Кандидат психологічних наук, викладач

  1. Психологічні особливості страхів здобувачів та їх вплив на професійне становлення.
  2. Психологічні механізми особистісної тривожності у підлітковому віці (юнацькому, тощо).
  3. Психологічний аналіз навчальної мотивації у студентської молоді.
  4. Психодіагностика професійної готовності майбутнього психолога.
  5. Психологічні детермінанти сексуальної поведінки підлітків.

Тематика магістерських робіт

Тематика випускних кваліфікаційних робіт

для здобувачів другого (магістерського) рівня спеціальності

 053 Психологія

2023- 2024 н.р.

Затверджено засіданням кафедри (Протокол №15  від 15.06.2023 р.)

Сафін О.Д. доктор психологічних наук, професор, професор каф. психології, завідувач кафедри

  1. Психологічна допомога родинам військовослужбовців і ветеранів війни.
  2. Психотравмівні наслідки перебування в екстремальній ситуації.
  3. Психологічна допомога у випадку важкої втрати близької людини.
  4. Психологічна допомога ветеранам війни із проблемами залежності від психоактивних речовин.
  5. Духовно-психологічна реабілітація ветеранів війни.
  6. Особливості психологічної допомоги внутрішньо переміщеним особам.
  7. Посттравматичне особистісне зростання ветеранів бойових дій.
  8. Соціально-психологічна реабалітація інвалідів війни.
  9. Подолання наслідків ПТСР методом дебрифінга.
  10. Травмофокусована когнітивно-поведінкова терапія осіб з ПТСР.
  11. Когнітивно-біхевіоральна терапія осіб з ПТСР.

Мороз Л.І. доктор психологічних наук, професор,  професор каф. психології

  1. Психологічна адаптація дітей з особливими потребами до інклюзивного навчання.
  2. Роль психолога в інклюзивних освітніх закладах: досвід та виклики.
  3. Психологічна підтримка сімей дітей з особливими потребами:стрес та ресурси.
  4. Соціальна інклюзія інвалідів: роль психолога у формуванні суспільства без бар’єрів.
  5. Використання методів реабілітаційної психології у роботі з особами з обмеженими можливостями.
  6. Психологічний супровід дорослих із спеціальними потребами у пошуку роботи та кар’єрного зростання.
  7. Взаємодія між психологом та вчителями в інклюзивних класах.
  8. Ефективність психологічної реабілітації після тяжких станів інвалідності:аналіз кейсів та методологічні аспекти.
  9. Психологічний супровід та реабілітація після травм та нещасних випадків:підходи та виклики.
  10. Ефективність психологічних інтервенцій у реабілітаційному процесі дітей з розладами у розвитку.
  11. Роль психолога в інклюзивній кімнаті: виклики та можливості

Гульбс О.А. доктор психологічних наук, професор,  професор каф. психології

  1. Емоційний інтелект як чинник самореалізації студентської молоді.
  2. Вплив емоційного інтелекту на схильність до віктимної поведінки жінок.
  3. Сімейні настанови як чинник кар’єрних орієнтацій сучасної молоді.
  4. Шлюбно-сімейні відносини як чинник професійної самореалізації жінок.
  5. Задоволеність шлюбом як чинник самореалізації особливтості: гендерний аспект.
  6. Корпоративна культура організації як чинник професійної самореалізації працівників.
  7. Імідж копманії як чинник мотивації діяльності працівників.
  8. Соціально-психологічні чинники формування команди в умовах дистанційної діяльності.
  9. Соціально-психологічні чинники соціального благополуччя студентської молоді.
  10. Дослідження компонентів психологічного здоров’я студентської молоді.

Кобець О.В. доктор психологічних наук, професор,  професор каф. психології

  1. Психологічне здоров’я працівників освітніх організацій під час пандемії.
  2. Вплив організаційної лояльності на задоволеність працею персоналу організацій.
  3. Вплив пандемії на кар’єрні орієнтації студентської молоді.
  4. Психологічний аналіз копінг-стратегій працівників освітніх організацій.
  5. Емоційний інтелект як чинник ефективної комунікації працівників бізнес-організацій.
  6. Психологічні чинники громадянської ідентичності особистості.
  7. Психологічні ознаки професійного стресу в рієлторів
  8. Психологічна готовність менеджера до майбутньої діяльності.
  9. Мотивація досягнення в управлінській діяльності керівника.
  10. Вивчення та аналіз складових організаційної культури.

Перепелюк Т.Д. кандидат психологічних наук, професор, доцент каф. психології

  1. Соціально-психологічні чинники стресового стану у підлітковому віці.
  2. Соціально-психологічні чинники стресового стану у юнацькому віці.
  3. Розвиток творчого потенціалу засобами арт-терапії.
  4. Депресивні стани як чинники трудової та соціальної дезадаптації працівників освітньої сфери.
  5. Психологічна самодопомога як засіб подолання особистісної кризи в юнацькому віці.
  6. Психологічна самодопомога як засіб подолання особистісної кризи в дорослому віці.
  7. Емоційний інтелект як чинник формування іміджу майбутнього психолога.
  8. Соціально-психологічні чинники розвитку життєстійкості підлітків в умовах війни.
  9. Соціально-психологічні чинники розвитку життєстійкості юнацтва в умовах війни.
  10. Психологічні особливості процесу реабілітації ВПО.
  11. Психолого-педагогічні умови процесу реабілітації учнів, які перебувають за кордоном.

Якимчук Б.А. Кандидат психологічних наук,  професор, професор каф. психології

  1. Вплив юнацької субкультури на особистісний розвиток старшокласника.
  2. Особливаості мотивації навчальної діяльності молодших школярів в умовах Нової української школи.
  3. Психолого-педагогічні засоби оптимізації розвитку пізнавальної сфери учня.
  4. Розвиток стресостійкостості здобувачів вищої освіти в умовах воєнного стану.
  5. Особливості формуванні soft skiils майбутніх психологів засобами тренінгових технологій.
  6. Психолого-педагогічні основи розвитку сучасних ділових якостей особистості у старшому шкільному віці.
  7. Психологічні особливості використання гумору як особистісного засобу подолання кризових станів.
  8. Психолого-педагогічні умови формування психологічного благополуччя особистості.
  9. Ціннісно-смислові детермінанти професійного вибору особистості майбутнього психолога.
  10. Особливості спілкування підлітків, які проживають в сім’ях з проявами насилля.

Діхтяренко С.Ю. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Розвиток стресостійкості особистості в умовах війни.
  2. Психологічний супровід здобувачів з інвалідністю в умовах ЗВО.
  3. Психологічні особливості формування життєстійкості осіб з інвалідністю.
  4. Вплив емоційно-вольової стійкості особистості на поведінку у надзвичайних ситуаціях.
  5. Толерантність до дітей з особливими потребами в сучасному суспільстві.
  6. Психологічний аналіз особистісних особливостей здобувачів з різним рівнем творчої активності.
  7. Особливості соціальної активності підлітків з комп’ютерною залежністю.
  8. Взаємозв’язок ціннісних орієнтацій та психологічної готовності до материнства.
  9. Чинники формування інформаційної культури сучасного студентства.
  10. Психологічні особливості національної самосвідомості у здобувачів вищої освіти.

Данилевич Л.А. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Психологічний клімат сім’ї як чинник формування Я-концепції підлітків.
  2. Дослідження психологічних властивостей емоційно-вольової сфери дітей з аутичним розладом.
  3. Дитячі страхи дітей з особливими освітніми потребами та їх корекція.
  4. Психологічні особливості взаємовідносин дітей з аутизмом з ровесниками та дорослими.
  5. Позитивна мотивація до навчання у дітей з інклюзією та її розвиток засобами арттерапії.
  6. Ціннісні орієнтації старшокласників як чинник психологічної готовності до професійної діяльності.
  7. Психологічн аспекти розвитку життєстійкості молодших школярів (або підлітків) в умовах війни.
  8. Психологічні особливості розвитку інтелектуальної сфери молодших школярів.
  9. Соціально-психологічні аспекти самовдосконалення студентів-психологів в період навчання.
  10. Резилієнтність  як чинник толерантності до невизначеності в студентському віці.

Шулдик Г.О. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Психологічні моделі раннього втручання для дітей з аутизмом.
  2. Специфіка робота психолога з дітьми, що мають особливі потреби.
  3. Динаміка змін емоцій здобувачів вищої освіти під час російсько-української війни у 2022-2023 роках.
  4. Формування емпатії у майбутніх психологів.
  5. Теорія і практика підготовки майбутніх психологів до роботи в умовах інклюзії.
  6. Організація фахової підготовки майбутніх психологів до роботи з дітьми, що мають особливі потреби.
  7. Психологічний супровід моделювання освітнього простору в закладах освіти для дітей із порушеннями в розвитку.
  8. Шляхи впровадження інноваційного досвіду діяльності закладів освіти для дітей із особливими потребами в Україні.

Вахоцька І.О. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Комунікативно-мовленнєві стилі міжособової взаємодії студентів.
  2. Соціально-психологічні особливості самообмеження особистості в умовах професійної кризи.
  3. Психологічні особливості становлення особистісної свободи у студентської молоді.
  4. Психологічні механізми нормативно-правової регуляції поведінки особистості.
  5. Особистісні детермінанти прояву турботи про себе в ранньому юнацькому віці.
  6. Психологічні особливості розвитку оптимізму в ранньому юнацькому віці.
  7. Психологічні умови запобігання маніпулятивним міжособистісним стосункам у юнацькому віці.
  8. Психологія гармонізації характеру в юнацькому віці.
  9. Психологічні особливості опору змінам особистості у соціальній взаємодії.
  10. Психологічні умови запобігання маніпулятивним міжособистісним стосункам у юнацькому віці.
  11. Особливості інтелектуального розвитку дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення.
  12. Передумови становлення індивідуального стилю трудової діяльності в учнів початкових класів допоміжної школи.
  13. Корекція і розвиток самооцінки у соціально-депривованих підлітків з обмеженням життєдіяльності.

Якимчук І.П. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Психологічні особливості ставлення молоді до осіб з інвалідністю.
  2. Психолого-педагогічні умови формування психологічного благополуччя особистості.
  3. Розвиток відповідальності як складника професійної майстерності майбутнього психолога.
  4. Ціннісні суперечності як умова розвитку особистості майбутнього психолога.
  5. Ціннісно-смислові детермінанти професійного вибору особистості майбутнього психолога.
  6. Психологічні особливості розвитку комунікативних вмінь майбутніх психологів.
  7. Психологічні особливості формування комунікативної компетентності майбутніх практичних психологів у процесі професійної підготовки.
  8. Самооцінка як чинник формування життєвих перспектив старшокласників.
  9. Вплив відповідальності на емоційне вигорання майбутніх психологів.
  10. Самопізнання як спосіб активізації інтересу до психологічних знань у майбутніх психологів.
  11. Розвиток емпатії у професійному становленні студентів – майбутніх психологів.

Ольховецький С.М. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Подолання психологічних наслідківі міжособистісних конфліктів підлітків у навчальній діяльності.
  2. Психологічні ресурси особливості в професійному самовизначенні молоді.
  3. Допомога в психологічній корекції емоційного вигорання у здобувачів вищої освіти методами арт-терапії.
  4. Проективні методики в роботі психолога при корекції тривожних станів учнів молодшого шкільного віку.
  5. Ресурси подолання психологічного вигорання педагогів ЗОЗ (загально освітніх закладів).
  6. Подолання психологічних бар’єрів спілкування у здобувачів вищої освіти.
  7. Психологічні наслідки та ресурси подолання посттравматичного стресу вимушених переселенців шкільного віку.
  8. Психологічні наслідки та ресурси подолання посттравматичного стресу вимушених переселенців здобувачів вищої освіти.
  9. Психолого-педагогічна допомога батькам, які виховують дітей з особливими освітніми потребами.
  10. Психологічні особливості мислення дітей молодшого шкільного віку з порушеннями адаптації в навчальному середовищі.

Шеленкова Н.Л. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Гендерно-психологічні особливості кібербулінгу серед старшокласників.
  2. Вплив мотивації досягнення успіху на прокрастинацію студентів.
  3. Психологічні особливості емоційної залежності і співзалежності особистості та стратегії їх подолання.
  4. Емоційний інтелект як чинник психологічного благополуччя педагогів в системі інклюзивної освіти.
  5. Арт-терапевтичні засоби розвитку емоційного інтелекту в молодших школярів.
  6. Толерантність до невизначеності у осіб з різнем рівнем самоставлення.
  7. Особливості резилієнтності студентської молоді в умовах війни.
  8. Чинники розвитку життєстійкості підлітків в умовах війни.
  9. Розвиток пізнавальної сфери молодших школярів в умовах інклюзивної освіти.
  10. Психологічні особливості емоційних зв’язків подружжя в умовах воєнного стану.
  11. Соціально-психологічна реабілітація ветеранів АТО.

Байда С.П. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Вплив ситуації вимушеної соціальної ізоляції на психологічне та соціальне благополуччя студентської молоді.
  2. Стиль життя як чинник соціально-психологічної адаптації військовослужбовців ЗСУ.
  3. Психологічні особливості емоційної залежності і співзалежності особистості та стратегії їх подолання.
  4. Психологічні особливості гендерної толерантності студентів ЗВО.
  5. Здоровий спосіб життя як чинник психологічного благополуччя студентів ЗВО.
  6. Вплив гендерних стереотипів на вибір шлюбного партнера в пізньому юнацькому віці.
  7. Вплив гендерно-рольового конфлікту жінок на шлюбно-сімейні відносини.
  8. Вплив батьківських установок на розвиток емоційного інтелекту підлітків.
  9. Вплив особистісних характеристик на вибір механізмів его-захисту студентами ЗВО.
  10. Психологічні прийоми подолання страхів і тривожності у осіб з панічними атаками.

Гриньова Н.В. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Психологічна готовність майбутніх педагогів до роботи з молодшими школярами в умовах інклюзивної освіти.
  2. Соціально-психологічна адаптації дошкільників в інклюзивній групі.
  3. Зміна оцінки особистісних якостей себе та інших в процесі групової психокорекції.
  4. Становлення самовідношення особистості в підлітковому віці.
  5. Корекція гіперактивності у дітей засобами арт-терапії.
  6. Особливості агресивної поведінки підлітків з порушенням інтелектуального розвитку.
  7. Особливості емоційної сфери дітей з порушенням розвитку.
  8. Когнітивний розвиток дітей з синдромом дефіциту уваги та гіперактивності.
  9. Корекція тривожності у дітей із затримкою психічного розвитку.
  10. Емоційно-вольові складові акцентуацій характеру підлітків.

Дудник О.А. кандидат психологічних наук, доцент каф. психології

  1. Становлення професійної ідентичності у працюючих студентів.
  2. Соціально-психологічна готовність студентської молоді до створення сім’ї .
  3. Вплив відповідальності на емоційне вигорання майбутніх психологів.
  4. Я-концепція як складова професійної самосвідомості майбутніх психологів.
  5. Причини прояву агресії в середовищі студентської молоді.
  6. Психологічна готовність випускників ЗВО до професійної діяльності.
  7. Професійна педагогічна деформація особистості учителя та її вплив на процес взаємодії з учнями.
  8. Особливості прокрастинації в юнацькому віці.
  9. Психологічна зрілість як умова професійної ефективності вчителів інклюзивних класів.
  10. Особливості професійного самовизначення школярів з ООП.

Міщенко М.С. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Психологічні основи збереження психічного здоров’я педагогів в умовах інклюзивної освіти.
  2. Соціально-психологічні умови успішності включення дитини з особливими потребами в загальноосвітній простір.
  3. Емпатична готовність майбутнього учителя до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі.
  4. Психологічні особливості переживання життєвої кризи студентами.
  5. Вплив емоційної компетентності на розв’язання педагогічних конфліктів працівників освіти.
  6. Психологічні аспекти командного підходу у супроводі дітей із ООП.
  7. Психологічні закономірності становлення професійної ідентичності психолога.
  8. Психологічний супровід профорієнтації студентів-випускників.
  9. Психологічні особливості переживання особистістю життєвих подій.
  10. Психологічні особливості системи переконань особистості в кризових умовах.

Шулдик А.В. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Психологічні особливості формування самоповаги у здобувачів вищої освіти.
  2. Психологічні особливості емоційної стабільності здобувачів вищої освіти.
  3. Психологічні особливості впливу соціальних мереж на підлітків.
  4. Психологічні особливості формування індивідуального стилю професійної діяльності майбутнього психолога.
  5. Психологічні особливості розвитку комунікативної компетентності у здобувачів вищої освіти.
  6. Психологічні особливості розвитку резильєнтності у підлітків.
  7. Корекційна робота з підлітками при емоційній депривації.
  8. Психологічні особливості розвитку лідерських компетенцій у здобувачів вищої освіти.
  9. Психологічні особливості формування готовності до вибору профілю навчання у здобувачів середньої освіти.
  10. Психологічна допомога при внутрішньоособистісних конфліктах.

Харченко НА. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Особливості реабілітації підлітків із розладами харчової поведінки .
  2. Особливості психологічної реабілітації дітей, постраждалих від воєнних дій.
  3. Психологічна реабілітація поранених військових.
  4. Особливості психологічної реабілітації студентів-переселенців.
  5. Особливості психологічної реабілітації дітей з вадами здоров’я.
  6. Особливості організації психологічної абілітації дітей в системі раннього втручання.
  7. Психологічна, педагогічна та соціальна абілітація дітей з порушенням розвитку.
  8. Соціально-психологічні чинники реабілітації осіб із алкогольною залежністю.
  9. Соціально-психологічні чинники реабілітації осіб із ігровою залежністю.
  10. Особливості психологічної реабілітації жертв домашнього насилля.

Гуртовенко Н.В. кандидат психологічних наук,  доцент каф. психології

  1. Психолого – педагогічні умови формування міжособистісних стосунків в …
  2. Психологічні умови адаптації здобувачів освіти до навчання у вищій школі.
  3. Психологічна допомога при профілактиці міжособистісних конфліктів у….
  4. Взаємодія психічного стану особистості та когнітивних процесів у процесі навчання.
  5. Психологічні особливості впливу девіантної поведінки підлітків на креативність.
  6. Психологічні особливості взаємозв’язку агресивності та соціально-психологічної адаптації у підлітків.
  7. Психологічна допомога підліткам у важких життєвих ситуаціях із врахуванням гендерних особливостей.
  8. Корекція рівня тривожності у дітей та підлітків з розумовою відсталістю в умовах соціальної депривації.
  9. Корекційно розвиваюча робота щодо підвищення рівня комунікативної компетентності в молодшому шкільному віці.
  10. Психологічна допомога при формуванні особистості підлітка в умовах хронічного соматичного захворювання.

Могиляста С.М. кандидат психологічних наук, доцент каф. психології

  1. Формування soft skills працівника.
  2. Мотиваційний профіль посад в організації та його аналіз.
  3. Вплив прокрастинації на прийняття рішень студентами.
  4. Вплив соціальної перцепції на професійний відбір працівників ІТ-сфери.
  5. Комунікативна компетентність як чинник професійної придатності працівників патрульної поліції України.
  6. Особливості толерантності студентів з різними видами гендерної ідентичності.
  7. Особливості емпатійності студентів з різними видами гендерної ідентичності.
  8. Чинники професійного вигорання працівників пенітенціарних закладів України.
  9. Мотиваційний ресурс як чинник досягнення професійного успіху в діяльності психолога (педагога, медика, юриста і т.д.).
  10. Психологічні чинники професійної деформації юристів.

Радзівіл К.П. кандидат психологічних наук,  старший викладач

  1. Вплив стресових ситуацій на психічне здоров’я дітей та підлітків під час україно-російської війни.
  2. Використання медитації та міндфулнесу для підтримки посттравматичного зростання.
  3. Психологічні особливості розладу адаптації у ВПО.
  4. Вплив війни на психічне здоров’я членів сімей діючих військослужбовців.
  5. Психологічна травматизація дітей-свідків військових подій: аналіз та підходи до підтримки та реабілітації.
  6. Травматичний досвід сімей учасників воєнних конфліктів: роль психологів.
  7. Психологічний супровід та підтримка здобувачів-жертв військових подій в умовах освітнього процесу.
  8. Вплив військового конфлікту на аспекти студентського життя та процес навчання.
  9. Психологічний стрес та стан психологічного благополуччя у вимушено переміщених осіб під час військового конфлікту.
  10. Психологічні аспекти соціальної адаптації військовослужбовців.

Поліщук О.Р. доктор філософії, викладач

  1. Емоційні особливості і копінг стратегії у осіб юнацького віку.
  2. Особливості професійного самовизначення старшокласників з різним соціометричним статусом.
  3. Психологічні особливості рівня домагань у підлітковому віці.
  4. Алгоритм корекції тривожних станів в ситуації публічного виступу.
  5. Психологічні особливості ставлення молоді до смерті в контексті війни.
  6. Емоційний інтелект у контексті адаптивності особистості.
  7. Соціально-психологічні чинники переживання самотності у юнацькому віці.
  8. Психологічна самодопомога як засіб подолання особистісної кризи в юнацькому віці.
  9. Становлення життєвої перспективи особистості в ситуації набутої інвалідності.
  10. Особистісні ресурси психологічного благополуччя студентів з інвалідністю.
  11. Психологічні особливості формування здатності до комунікативної взаємодії у дітей з порушеннями спілкування.

Горенко М.В. доктор філософії, викладач

  1. Гендерні особливості переживання психологічного благополуччя студентською молоддю в умовах війни.
  2. Когнітивно – поведінкові технології у психологічній допомозі особистості.
  3. Гендерні особливості стресостійкості молоді в умовах війни.
  4. Психологічна самодопомога як засіб подолання тривожності.
  5. Гендерні особливості резилієнтності студентської молоді в умовах війни.
  6. Емоційна стійкість як чинник психологічної готовності до професійної діяльності майбутніх психологів.
  7. Психологічні особливості ставлення молоді до смерті в контексті війни.
  8. Методи когнітивно-поведінкової терапії у роботі з ПТСР.
  9. Гендерні особливості копінг-стратегій молоді в умовах війни.
  10. Психологічна корекція професійного вигорання психологів.

Тептюк Ю.О. Кандидат психологічних наук, викладач

  1. Прояви захищеності як чинника психологічної безпеки студентів в умовах ЗВО.
  2. Психологічні технології подолання гендерних стереотипів в організаціях.
  3. Вольова саморегуляція як чинник психологічної безпеки особистості в умовах юридичної діяльності.
  4. Гендерні особливості булінгу у підлітковому середовищі.
  5. Медіаграмотність як чинник соціальної компетентності студентської молоді.
  6. Соціально-психологічні чинники вибору шлюбного партнера.
  7. Вплив ситуації вимушеної соціальної ізоляції на психологічне та соціальне благополуччя студентської молоді.
  8. Психологічні особливості адаптації студентів першого курсу до навчальної діяльності в умовах вимушеної соціальної ізоляції.
  9. Вплив паніки на споживчу поведінку молоді.
  10. Гендерні та психологічні чинники мотивації до спортивної діяльності.

 

Збірники тез конференцій

Графік індивідуальної роботи
Контактна інформація

Контактна інформація

Адреса: 20308 м. Умань Черкаської обл., вул. Садова, 28, ауд. 317

E-mail: psiholudpu@ukr.net

Google Scholar