Коберник Олександр Миколайович

Коберник Олександр Миколайович

Oleksandr Коbernyk

Посада (науковий ступінь, звання, посада)

Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Scopus

Web of Science 

Google Scholar

ORCID

Дисципліни, які викладає (денна та заочна форма навчання)

  • педагогіка
  • педагогіка профільної освіти
  • менеджмент в освіті
  • педагогіка вищої школи

 

 Сфера наукового дослідження (рік та тема захисту дисертації)

1984 рік. Тема «Удосконалення форм і методів трудової підготовки старшокласників сільської загальноосвітньої школи».

2000 рік. Тема «Психолого-педагогічне проектування виховного процесу в сільській загальноосвітній школі».

Дослідження актуальних проблем теорії і методики виховання, менеджменту в освіті.

Список праць

Монографії за кордоном та в Україні:

  • Професійна підготовка майбутніх менеджерів освіти на засадах компетентнісного підходу : колективна монографія / В.В. Бойченко та ін. ; [за ред. О.М.Коберника. Умань : Візаві, 2018. 330 с.

URL: https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&pli=1&user=j-Tz7lkAAAAJ#d=gs_md_cita-d&u=%2Fcitations%3Fview_op%3Dview_citation%26hl%3Duk%26user%3Dj-Tz7lkAAAAJ%26cstart%3D100%26pagesize%3D100%26citation_for_view%3Dj-Tz7lkAAAAJ%3AUg5p-4gJ2f0C%26tzom%3D-180

  • Виховання зростаючої особистості: ціннісний вимір : колективна монографія / за ред. О.М. Коберника. Умань: Візаві, 2019. 222 с. URL:https://ir.lib.vntu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/29812/61770.pdf?sequence=2&isAllowed=y
  • Управління якістю виховання в закладі загальної середньої освіти. Умань: Візаві, 2021. 234с.
  • Коберник О.М., Андрощук І.П., Гагарін М.І. та ін. Проєктна технологія в інноваційному освітньому процесі: теорія і практика: монографія. / За заг.ред. Коберника О.М. Умань: Візаві, 2021. 312 с..
  • Коберник О.М. Управління якістю виховання в закладі загальної середньої освіти: монографія. Умань : Візаві, 2021. 234 с.
  • Виховання цінностей особистості: європейський вектор та національний контекст: монографія. /За заг. ред Коберника О.М. Умань : Візаві, 2023. 405 с.

Статті у наукометричних виданнях Scopus, Web of Science:

  • Valentyna Slipchuk, Oksana Braslavska, Alexander Kobernyk, Innola Novykova, Tetyana Remekh, Наlyna Kobernyk. Innovation teаching technologies at universities. International Journal of Advanced Research in Engineering and Technology. Volume 11, Issue 5, May 2020, pp. 253-263.
  • Grygoriy Griban, Oleksandr Коbernyk, Nataliia Terentieva, Olena Shkola/ Physical fitness level of students of higher educational institutions from a historical perspective. International Journal of Applied Exercise Physiology, 2020. 9(9), рр. 162-171.
  • Grygoriy Griban, Oleksandr Коbernyk, Nataliia Terentieva, Olena Shkola, Zoia Dikhtiarenko, Ivan Mychka, Eduard Yeromenko, Liudmyla Savchenko, Andrii Lytvynenko and Kostiantyn Prontenko. Formation of health and fitness competencies of students in the process of physical education. Sport Mont, 2020. 18 (3), 73-78.
  • Kobernyk O., Kichuk Y., Kosylo M., Lisitsin V., Filipovych M., Chernytska T. World and Domestic Trends in The Development of The Education System: Systemic Challenges INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPUTER SCIENCE AND NETWORK SECURITY. 2021, 21(10), pp. 271-275
  • Kobernyk O.,Kolomiiets N., Komar O., Roienko L., Baidiuk L. Project Method Efficiency for the Teachers’ Professional Activities Journal of Curriculum and Teaching.
    2022, 11(1),  pp. 73-86.

Статті у фахових виданнях України:

  • Коберник О.М., Білецька І.О. Категорія виховання в педагогічному дискурсі Проблеми підготовки сучасного вчителя. Збірник наук. праць УДПУ. 2020. № 2. С. 70-80.
  • Коберник О.М., Коберник Г.І., Волошина Г.П. Стимулювання навчально-пізнавальної активності молодших школярів в умовах парної та групової форм роботи на уроці. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. Збірник наук. праць УДПУ. Вип.2. 2020. С. 59-66.
  • Коберник О.М., Денисюк М.С. Здатність до роботи в команді як професійна компетентність педагогічного працівника Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. Збірник наук. праць УДПУ. Вип. 2. 2021. № 2. С. 70-81.
  • Коберник О.М. Проєктна діяльність як ефективна технологія громадянського виховання учнів. Перспективи та інновації науки. 2022. Випуск 3. С. 109-118.
  • Коберник О.М., Білецька І.О. Формування у студентів педагогічних закладів освіти ціннісного ставлення до майбутньої професійної діяльності. Вісник науки та освіти. 2023. №2. С. 421-436.
  • Білецька І.О., Коберник О.М. Професійна адаптація молодого вчителя у процесі педагогічної інтернатури. Перспективи та інновації науки. 2023. №7. С. 46-59.
  • Коберник О.М., Маслюк Р.В., Пензай С.А. Становлення та розвиток вольових якостей учнів у позашкільних закладах фізкультурно-спортивного спрямування. Актуальні проблеми у сучасній науці. 2023. Вип. 11 (17). С.901-913.

Статті у зарубіжних виданнях:

  • Коберник О. М., Стеценко Н. М., Бойченко В. В., Прищепа С. М. Удосконалення професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів засобами платформи moodle (на прикладі вивчення курсу «педагогіка»). Научен вектор на Балканите. 2018 р. № 1. С. 53–58.
  • KobernykA., Osadchenko I., Tkachuk M. Modern interpretation of psychodidactic ideas of J. A. Comenius (Сучасна інтерпретація психодидактичних ідей Я. А. Коменського). Siedleckie zeszyty Komeniologiczne.2018. T. V. 2018. С. 61–75.
  • Коберник О. М., Ткачук Л. В. Взгляд в будущее: философско-педагогическое творчество Я. А. Коменского и современность. Балканско научно обозрение.2019. Т. 3. № 1 (3). С. 38–42.
  • Коберник А. Н., Осадченко И. И. Геймификация учебного процесса в высшем учебном заведении:теория и методология. Scientific Vector of the Balkans.2021. Vol. 5. № 1(11). С. 12–17. URL: https://sci-vector-balkans.com/journal_article/gejmifikatsiya-uchebnogo-protsessa-v-vysshem-uchebnom-zavedenii-teoriya-i-metodologiya/
  • Oleksandr KOBERNYK, Serhii YASHCHUK, Svitlana YERMAKOVA, Viktor CHMYR, Tetiana BUKINA, Viktor ROMANENKO.The Latest Trends in The Professional Training of Masters in the Field of Engineering and Technology. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 2022. 14 (1Sup1), p.p.453-471.
  • Професійна підготовка майбутніх учителів до педагогічного партнерства з суб’єктами освітнього процесу. Multidisciplinární mezinárodní vědecký magazín «Věda a perspektivy» je registrován v České republice. № 5 (12). 2022. P.106-117.
  • Формування соціальної активності майбутніх педагогів у процесі командної роботи Multidisciplinární mezinárodní vědecký magazín «Věda a perspektivy» je registrován v České republice. №10 (29). 2023. 63-73.

Посібники:

  • Педагогіка профільної середньої освіти. Умань: ВПЦ Візаві, 2022. 328 с. (у співавторстві).
  • Теорія і методика виховання: сучасні тенденції розвитку. Умань: ВІЗАВІ, 2018. 292 с. (у співавторстві).
  • Бялик О.В., Гагарін М.І., Дудник Н.В. та ін. Педагогіка профільної середньої освіти: навч. посібник / За заг. ред Коберника О.М. Умань : ВПЦ Візаві, 2022. 312 с.
  • Коберник О.М. Теорія і методика виховання: сучасні тенденції розвитку: навч. посібник. Умань : ВІЗАВІ, 2018. 292 с.
  • Коберник О.М., Прищепа С.М. Дидактика вищої школи: навч. посібник. Умань : Візаві. 2022. 160 с.

Стажування за останні 5 років:

  • Пройшов підвищення кваліфікації з 14.03 по 15.10 2022 року в ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України. Свідоцтво про підвищення кваліфікації № СП 35830447/2157-22.
  • Пройшов підвищення кваліфікації з 16.01. по 16. 06 2023 року в ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України. Свідоцтво про підвищення кваліфікації № СП 35830447/0927-23.

Інформація про наукову школу:

Керівник наукової школи «Теорія, історія і практика застосування проєктної технології у середній та вищій школі».

До складу наукової школи (34 особи) входять викладачі Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини й інших ЗВО України, які захистили докторські і кандидатські дисертації під керівництвом О. М. Коберника і продовжують наукову співпрацю, а також аспіранти і докторанти, які працюють в даний час над науковими дослідженнями.

Під керівництвом проф. О. М. Коберника науковці досліджують актуальні питання історії, теорії та методики застосування проєктної технології навчання у закладах загальної середньої, професійної та вищої освіти у світлі кардинальних змін освітніх стандартів та європейського поступу України. Наукова школа обґрунтувала теоретико-методичні засади проєктної технології, розробила методику її використання у процесі виховання, трудового навчання, у позакласній роботі, вивчила зарубіжний досвід впровадження проєктної технології. У межах наукової школи захищено 8 докторських та 32 кандидатські дисертації в галузі педагогічних наук.

Участь у виконанні індивідуальних або колективних грантів:

  • Керівник наукового проєкту «Проєктування сучасних виховних систем загальноосвітнього навчального закладу» (2016-2018 рік).

Участь у розробці наукових тем кафедри:

  • Керівник кафедральної теми «Формування ціннісних орієнтацій здобувачів освіти в Європейському освітньому просторі». (Державний реєстраційний номер 0121U100100). (2021-2026 рр).

Членство у спеціалізованих вчених, експертних радах:

  • Голова спеціалізованої вченої ради Д 74.053.02 в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини (2010-2021 рр), член спеціалізованої вченої ради в Вінницькому державному педагогічному університеті імені Михайла Коцюбинського, голова Науково-методичної комісії МОН України з питань виховання дітей і молоді (2012-2021рр).

Членство у редколегіях наукових журналів:

  • Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету (Україна), Проблеми підготовки сучасного вчителя (Україна), Інноватика у вихованні (Україна), Професійна освіта: методологія, теорія та технологія (Україна), Трудова підготовка в рідній школі (Україна), Балканско научно обозрение (Болгарія), Хуманитарни балкански изследования (Болгарія), Научен вектор на Балканите (Болгарія), Jurnalul Umanitar Modern (Молдова), Revistă Ştiinţifică Progresivă (Молдова).

Участь у професійних об`єднаннях за спеціальністю:

  • Голова Всеукраїнської асоціації наукових і практичних працівників технологічної освіти.
  • Член Міжнародної асоціації сучасної освіти, науки та культури.
  • Член української асоціації Василя Сухомлинського

Нагороди та відзнаки:

За вагомий особистий внесок у розвиток системи вищої освіти, досягнення в галузі педагогічної науки, розробку і впровадження в педагогічну практику нових концепцій та методик нагороджений знаками «Відмінник народної освіти УРСР» (1990), «Антон Макаренко» (2005), «Петро Могила» (2009), «За наукові досягнення» (2012); Почесними Грамотами МОН України (1994, 2008), Національної академії педагогічних наук України (2010, 2019), Черкаської обласної державної адміністрації (2007) та обласної ради (2010). Лауреат премії імені Олександра Захаренка Черкаської ОДА (2016).

Корпоративна електрона пошта: kobernyk.o@udpu.edu.ua