(Українська) Практична психологія

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Напрям підготовки 6.030103 Практична психологія

Кваліфікація, що присвоюється:

Практичний психолог у навчальних закладах

Рівень кваліфікації:

Бакалавр (перший цикл вищої освіти).

Спеціальні вимоги до зарахування:

Немає

Для вступу подаються такі документи: документ державного зразка про повну загальну середню освіту (документ про здобутий освітньо-кваліфікаційний рівень), додаток до нього з оцінками – за особистим вибором оригінал або ксерокопію, завірену вузом або в установленому порядку; медичну довідку за формою 086-о (оригінал або ксерокопію, завірену вузом або в установленому порядку); ксерокопію трудової книжки (особи, які мають стаж роботи), завірену вузом або в установленому порядку (особи, які мають стаж роботи); 6 фотокарток розміром 3*4 см; 2 конверти з марками; сертифікати українського центру оцінювання якості освіти з предметів, що виносяться на конкурс – за особистим вибором оригінал або ксерокопію, завірену вузом або в установленому порядку. сертифікати, в яких знання абітурієнта оцінено нижче 124 балів за 200-бальною шкалою оцінювання знань,а з профільного предмету – не нижче 140 балів, не приймаються, паспорт (та ксерокопію 1, 2 та 11 сторінок), посвідчення про приписку до призовної дільниці (військовий квиток), копію свідоцтва про шлюб та документи, що дають право на пільги, вступник пред’являє особисто.

Вимоги і положення до кваліфікації:

Профіль програми:

Студенти отримують необхідні знання в галузі практичної психології та інших суміжних галузей науки. Особлива увага в навчанні звертається на вивчення методики роботи практичного психолога у закладах освіти, оволодіння сучасними методами психодіагностичних досліджень. Ґрунтовне освоєння, в тому числі із широким застосуванням практичної підготовки (за час навчання на бакалавраті заплановано 30 кредитів ЄКТС практики та навчально-дослідницьких практикумів), методик збору емпіричної інформації, її опрацювання  із використанням сучасних спеціалізованих програмних продуктів , методів аналізу та презентації отриманих результатів, визначення сфер їх прикладного застосування дозволяє сформувати висококваліфікованого психолога-практика.

Фахівці здатні простежити динаміку психологічного розвитку як окремої особистості, так і групи в цілому; визначити реальний стан соціального та психологічного розвитку громадян, рівень їхньої психологічної зрілості та готовності до участі у суспільно-політичному житті регіону і країни; встановити рівень суспільного задоволення або конфліктності окремої особистості та певних соціальних груп, а відтак й прогнозувати перспективи перебігу становлення і розвитку психологічних явищ особистості.

Характерною ознакою програми професійної підготовки зі спеціальності “Практична психологія” в Уманському державному педагогічному  університеті імені Павла Тичини є спрямованість на вирішення прикладних завдань практичної психології, в тому числі управління психологічними явищами та процесами, що мають місце в індивідуальному розвитку, а також ґрунтовна підготовка з формування стійких психологічних установок та громадянських позицій.

Загальний обсяг навчальної програми 240 кредитів ЄКТС, в т.ч.: модулі циклу гуманітарної та соціально-економічної підготовки – 36  кр., модулі циклу природничо-наукової підготовки – 25,5  кр., модулі професійної та практичної підготовки –  137  кр., модулі практик – 25,5 кр.

Ключові результати навчання:

1. Знання з предметної області

Ґрунтовні знання з гуманітарних та соціально-економічних дисциплін, дисциплін циклу професійної та практичної підготовки – галузі психологічної науки, психологічної діагностики та консультування, викладання яких зорієнтоване на можливість практичного застосування отриманих теоретичних знань.

Базові уявлення про:

психологічні явища, їх розвиток, формування, становлення;

закономірності психічного розвитку;

основні поняття, категорії психологічної науки;

використання методів психологічного дослідження;

особливості вікового розвитку;

механізми виникнення, формування та прояву девіацій;

надання психологічної допомоги суб’єктам різних вікових категорій;

використання арттерапевтичних методів у вирішенні психологічних проблем;

механізми взаємодії у різних соціальних групах та спільнотах;

2. Когнітивні уміння та навички з предметної області

здатність застосовувати знання та уміння для розв’язання практичних завдань в галузі досліджень у  сфері фізичного виховання і спорту;

уміння та навички  абстрактного і конкретного мислення, здатність до творчої і результативної праці;

здатність до оцінювання, інтерпретації та синтезу інформації, отриманої з різних джерел;

навички презентації наукового та практичного матеріалу;

уміння та навички володіння сучасними технологіями у майбутній професійній діяльності.

3. Практичні навички з предметної області:

уміння використовувати  спеціалізоване комп’ютерне програмне забезпечення у психодіагностичних досліджень;

здатність використовувати професійні знання й практичні навички з психології у процесах отримання та опрацювання наукової інформації, її практичного застосування у соціально-педагогічних технологіях, навчально-виховному процесі;

вміння застосовувати практичні навички у діагностичному, профорієнтаційному та психокорекційному напрямках майбутньої професійної діяльності.

4. Загальні уміння та навички:

здатність враховувати та застосовувати у практиці професійної роботи основні економічні закони, екологічні принципи, навички соціокультурної та психологічної компетенції;

уміння враховувати процеси соціально-політичної ситуації України, правові, етичні та етнічні норми у педагогічній та громадській, суспільно-політичній діяльності; навчально-виховному процесі;

здатність до самовдосконалення та професійного зростання;

вербальні та невербальні навички комунікативної діяльності;

навички взаємодії із іншими людьми, уміння працювати в групах професіоналів різних спеціальностей;

уміння організувати власну діяльність за рахунок розвитку процесів самоконтролю і саморегуляції.

Професійні профілі випускників з прикладами:

Об’єктами діяльності бакалавра за освітньо-професійним напрямом «Практична психологія» є сучасні технології збору, опрацювання та аналізу, представлення психологічної, соціально-політичної інформації, комунікативні технології, які застосовуються при спілкуванні у різновікових групах,  у різноманітних соціально-педагогічних ситуаціях.

Професійний профіль – працівник закладів освіти, громадських та державних організацій.

Займається збором та опрацюванням психолого-педагогічної інформації для прийняття професійних рішень, планування та проведення просвітницької, діагностичної, корекційно-розвивальної, профілактичної, профорієнтаційної, консультативної видів діяльності.

Професійний профіль – працівник закладів освіти, соціально-психологічних та реабілітаційних центрів.

Спеціалізується в області планування та проведення емпіричних психологічних досліджень, використання їх результатів для науково-дослідницької роботи та у прикладних психологічних технологіях.

Доступ до подальшого навчання:

По закінченні навчання за програмою освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» особа, що навчається, може продовжити навчання на другому циклі вищої освіти (рівень – спеціаліст), на третьому циклі вищої освіти (рівень – магістр) на конкурсній основі за спеціальністю «Практична психологія». Спеціаліст – 1 рік, магістр – 1 рік  навчання на базі бакалаврату.

Положення про екзамени, оцінювання і оцінки

Положення про організацію навчального процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.

Вимоги до випуску (закінчення навчання):

По закінченні навчання за програмою освітньо – кваліфікаційного рівня «бакалавр» особа, що навчається, має:

завершити навчальну програму обсягом 240 кредитів;

успішно скласти комплексний кваліфікаційний екзамен з теорії та методики практичної психології на засіданні Державної екзаменаційної комісії.

Форма навчання:

Денна (повна), заочна.

Директор програми:

Кравченко Оксана Олексіївна, кандидат педедагогічних наук, доцент, декан факультету соціальної педагогіки та практичної психології

Напрям підготовки 6.030103 Практична психологія