(Українська) Соціальна педагогіка

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Напрям підготовки 6.010106 Соціальна педагогіка

Кваліфікація, що присвоюється:

Соціальний педагог.

Рівень кваліфікації:

Бакалавр (перший цикл вищої освіти).

Спеціальні вимоги до зарахування:

ЗНО: Українська мова та література;

– Біологія;

– Історія України.

У 2015 році для вступу до вищого навчального закладу (ВНЗ) абітурієнти подають сертифікати ЗНО лише 2015 року.

Згідно з Умовами прийому на навчання до вищих навчальних закладів у 2015 році, ЗНО потрібно складати випускникам, які мають повну середню освіту і вступають на навчання до вишів для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра (денної та заочної форми). Вступні екзамени складають абітурієнти, які: мають диплом молодшого спеціаліста і вступають до вишу на бакалавра за спорідненим напрямом підготовки.

Під час реєстрації на ЗНО з української мови та літератури абітурієнт повинен зазначити, якого рівня складності тестування він бажає проходити: базового чи поглибленого. Правилами прийому університету передбачено тести базового рівня.

Базовий і поглиблений рівні оцінюватимуть від 100 до 200 балів. Для базового рівня визначатиметься поріг – склав/не склав (а не 124 бали, як раніше) (метод Ангоффа). Сертифікати видаватимуть тільки тим, хто склав.

Конкурсний бал – сума балів вступника за: бали кожного сертифіката ЗНО; середній бал атестата; бал за конкурс творчих або фізичних здібностей (у разі його проведення) помножені на вагові коефіцієнти, сума яких дорівнює одиниці. Коефіцієнти визначає виш у Правилах вступу. Вага предметів сертифікатів ЗНО:

Українська мова та література – 0,2;

Біологія – 0,4;

Історія України – 0,3;

Вага атестату про повну загальну освіту – 0,1.

У 2015, як і в попередні роки, можна подати заяви на вступ у паперовій або в електронній формі не більше ніж до 5 вищих навчальних закладів і не більше ніж на 3 напрями підготовки в кожному з них. Тобто всього вступник може подати 15 заяв, на кожній із яких потрібно зазначити пріоритетність
(1-15). Заява з пріоритетом 1 – спеціальність, на якій абітурієнт хоче навчатися найбільше. Пріоритетність, визначена вступником в заяві про участь у конкурсі, не може бути змінена протягом вступної кампанії.

Якщо вступник рекомендований до зарахування на навчання відповідно до 1-го власно обраного пріоритету, він втрачає право участі в подальшому конкурсі за наступними пріоритетами. Якщо вступник рекомендується до зарахування на навчання відповідно до 2-го власно обраного пріоритету, він втрачає право участі в подальшому конкурсному відборі за наступним пріоритетом, при цьому зберігається його право участі в конкурсі за першим. Тобто зараховуються спочатку заяви з найвищим пріоритетом, а всі наступні анульовуються. Процес зарахування проходить в одну хвилю. Вступники, яким анульована рекомендація до зарахування на бюджетні місця, не втрачають права участі в конкурсі на місця, що фінансуються за кошти фізичних і юридичних осіб.

Для вступу подаються такі документи: документ державного зразка про повну загальну середню освіту (документ про здобутий освітньо-кваліфікаційний рівень), додаток до нього з оцінками; 6 кольорових фотокарток розміром 3×4 см; 2 конверти з марками; сертифікат (сертифікати) Українського центру оцінювання якості освіти з предметів, що виносяться на конкурс. Паспорт (та ксерокопію 1, 2 та 11 сторінок); копію: ідентифікаційного коду, посвідчення про приписку до призовної дільниці (військовий квиток) та документи, що дають право на пільги. Документи вступник пред’являє особисто.

Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного):

немає

Профіль програми

Програма підготовки соціального педагога передбачає, насамперед, розвиток його в особистісному, професійному та соціальному плані, а її результатом є не просто набуття спеціальних знань, умінь та навичок, а формування ключових професійних компетенцій адекватних сучасним соціокультурним умовам.

У цьому аспекті важливим ресурсом є вивчення студентами обов’язкових дисциплін та дисциплін вибору факультету і студента, які визначені навчальним планом, освітньо-кваліфікаційною характеристикою та освітньо-професійною програмою. Особлива увага в навчанні звертається на вивчення сучасної методології наукових досліджень у процесі викладання навчальної дисципліни «Основи соціально-педагогічних досліджень», під час написання курсових та бакалаврських робіт. Студенти беруть участь у роботі Науково-дослідного центру педагогічного краєзнавства УДПУ імені Павла Тичини подвійного підпорядкування, науково-дослідних лабораторій, є співробітниками двох держбюджетних тем. Під керівництвом викладачів студенти постійно є учасниками студентських наукових конференцій всеукраїнського та міжнародного рівнів, Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт, Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Соціальна педагогіка».

Домінуючим ресурсом у процесі реалізації програми підготовки соціального педагога є практика, яка збагачує спеціально-предметну і дидактичну компетентність студента, створює можливості використання теоретичних положень вивчених наук у вирішенні практичних завдань, дозволяє навчитися володіти конкретними соціально-педагогічними технологіями вирішення завдань у ході професійної діяльності. Логіка завдань на кожний вид практики є взаємопов’язаною. Практика на першому курсі (навчально-технологічна) – має на меті оволодіння навичками розуміння педагогічного процесу й досвіду класного керівника та соціального педагога, (літня в оздоровчих таборах) – має на меті вироблення системного підходу в проектуванні та реалізації позанавчальної виховної роботи соціального педагога; на другому (стажерська) – відводиться для моделювання своєї авторської соціально-педагогічної системи.

З огляду на це, теоретична підготовка у поєднанні із наскрізною соціально-педагогічною практикою дозволяє сформувати теоретичні знання та практичні навички і вміння здійснення основних видів діяльності соціального педагога: надання допомоги дітям у подоланні проблемних ситуацій при реалізації відповідної освітньої програми; організація діяльності дітей з метою їх розвитку у відповідності з індивідуальними і віковими особливостями; створення сприятливих педагогічних умов для виховання дітей; здійснення співпраці з батьками з питань виховання; організація культурно-дозвіллєвої діяльності у мікросоціумі, що сприяє формуванню висококваліфікованого фахівця соціально-виховної сфери.

Фахівці здатні виступати своєрідним посередником у системі взаємодії особистості, сім’ї і суспільства, активно впливати на створення позитивних виховних відносин в соціумі, на гармонізацію взаємовідносин між людьми, здійснювати підтримку корисних ініціатив, стимулювати різні види самодопомоги, а також здійснювати соціологічні та соціолого-психологічні дослідження, проводити діагностичні виміри у розвитку особистості, а також впливу факторів середовища.

Загальний обсяг навчальної програми 240 кредитів ЄКТС, в т.ч.: обов’язкові навчальні дисципліни – 120 кр., дисципліни вибору факультету – 60 кр., дисципліни вільного вибору студента – 60 кр.

Ключові результати навчання:

1. Знання з предметної області

Ґрунтовні відомості з соціальної педагогіки, теорії та історії соціальної роботи, соціальної психології, технологій соціально-педагогічної діяльності та інших загальнопрофесійних і спеціальних дисциплін, які становлять суть професії і визначені освітньо-професійною програмою відповідного напряму. Професійні знання соціального педагога представлені у певній ієрархії.

Теоретико-методичні знання. Комплексне знання про людину як біосоціопсихокосмічну істоту. Знання закономірностей взаємодії особистості і суспільства, соціальної поведінки і формування особи. Знання закономірностей виховання, навчання, розвитку особистості на всіх стадіях онтогенезу, вплив середовища на процес соціалізації особистості. Знання цілей, принципів, змісту, методів, форм соціальної діяльності в інституційному і відкритому середовищі.

Методичні знання. Знання основ методики, форм, методів, технологій соціально-педагогічної роботи з різними категоріями населення, в різних сферах мікросередовища, в різних соціальних інститутах; знання практичних основ прогнозування, проектування, моделювання соціальної діяльності.

Прикладні знання. Знання способів, прийомів, видів соціальної допомоги дітям, сім’ям, підопічним, таким, що мають особливі проблеми; знання освітньо-виховних, оздоровчих, культурно-дозвіллєвих форм соціально-педагогічної діяльності.

2. Когнітивні уміння та навички з предметної області – це здатність фахівця застосовувати отримані професійні знання в практиці своєї діяльності:

гностичні (пошук, сприйняття і відбір інформації);

проективні (постановка цілей і завдань, прогнозування);

конструктивні (підбір і поєднання змісту, методів і засобів);

організаторські (створення умов, які стимулюють цілеспрямовані і природовідповідні зміни учнів);

комунікативні (контактність, спілкування, взаємовідносини);

оцінні (сприйняття і критичний аналіз дій суб’єктів педагогічного процесу);

рефлексивні (самоаналіз власної особистості, діяльності і спілкування).

3. Практичні навички з предметної області

Здатність використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички з фундаментальних та професійних дисциплін у процесах отримання, опрацювання, представлення наукової інформації та її практичного застосування в соціальних технологіях;

Здатність здійснювати професійну діяльність, що ґрунтується на етичних принципах і спрямована на відстоювання соціальної справедливості, дотримання прав людини, сприяння соціальним змінам, вирішення проблем у стосунках між людьми, підвищення рівня їх благополуччя;

Уміння використовувати спеціалізоване комп’ютерне програмне забезпечення;

Навички роботи із спеціалізованим комп’ютерним обладнанням.

4. Загальні уміння та навички

Уміння аналізувати соціальні явища, процеси, бачити власне місце та роль у суспільному житті країни;

Здатність вступати в контакти з різними людьми, встановлювати професійні відносини, здійснювати індивідуальний підхід до людей із специфічними проблемами;

Навички визначати проблему в умовах, які склалися, перетворювати проблему до рівня завдань;

Уміння вивчати особистість, сім’ю, ставити соціальний діагноз; аналізувати конкретні життєві ситуації; проектувати кінцевий результат соціально-педагогічної діяльності;

Здатність педагогічно осмислювати поведінку особистості, ставити педагогічні завдання, досягати їх вирішення; організовувати педагогічно цілеспрямовану діяльність у соціумі, педагогічно керувати і коректувати соціальну ситуацію;

Уміння впливати на роботу членів колективу з метою досягнення бажаного результату праці і задоволення його потреб;

Здатність на рівні адміністрації та працівника, сім’ї та особистості забезпечувати профілактику різноманітних відхилень фізичного, психічного та соціального характеру;

Уміння професійно оцінювати наслідки своєї діяльності, а також поступатися своїми інтересами ради інтересів підопічного.

Професійні профілі випускників

Діяльність бакалавра за освітньо-професійним напрямом «Соціальна педагогіка» поширюється на всі вікові етапи розвитку дитини, підлітків, на різні сфери мікросередовища особистості дитини, здійснюється у відкритій соціальній сфері та передбачає взаємодію з державно-суспільними інститутами виховання, неінституційними та сімейними сферами.

Доступ до подальшого навчання

Бакалавр за напрямом «Соціальна педагогіка» може продовжити навчання на другому циклі вищої освіти (освітньо-кваліфікаційні рівні – спеціаліст, магістр) за спеціальністю «Соціальна педагогіка», на базі бакалаврату;  магістр – 1 рік 10 місяців навчання на базі бакалаврату або 1 рік 10 місяців навчання на базі спеціаліста.

Положення про екзамени, оцінювання і оцінки

Положення про організацію освітнього процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.

Вимоги до випуску (закінчення навчання):

По закінченні навчання за програмою освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» особа, що навчається, має:

завершити навчальну програму обсягом 240 кредитів;

успішно скласти комплексний кваліфікаційний екзамен на засіданні Екзаменаційної комісії.

Форма навчання:

Денна (повна), заочна.

Директор програми:

Гоменюк Оксана Олексіївна, кандидат педедагогічних наук, доцент, декан факультету соціальної та психологічної освіти

Напрям підготовки: 6.010106 Соціальна педагогіка. Додаткова спеціальність: 6.010201 Фізичне виховання

Напрям підготовки : 6.010106 Соціальна педагогіка. Додаткова спеціальність: 6.030103 Практична психологія

Напрям підготовки : 6.010106 Соціальна педагогіка. Додаткова спеціальність: 6.030103 Практична психологія (на базі кваліфікації молодший спеціаліст)

 

Напрям підготовки: 6.010106 Соціальна педагогіка (спеціалізація “Практична психологія”)