(Українська) Соціальна робота

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Напрям підготовки 6.130102 Соціальна робота

Кваліфікація, що присвоюється:

Соціальний працівник.

Рівень кваліфікації:

Бакалавр (перший цикл вищої освіти).

Спеціальні вимоги до зарахування:

ЗНО: Українська мова та література;

Географія;

Історія України.

У 2015 році для вступу до вищого навчального закладу (ВНЗ) абітурієнти подають сертифікати ЗНО лише 2015 року.

Згідно з Умовами прийому на навчання до вищих навчальних закладів у 2015 році, ЗНО потрібно складати випускникам, які мають повну середню освіту і вступають на навчання до вишів для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра (денної та заочної форми). Вступні екзамени складають абітурієнти, які: мають диплом молодшого спеціаліста і вступають до вишу на бакалавра за спорідненим напрямом підготовки.

Під час реєстрації на ЗНО з української мови та літератури абітурієнт повинен зазначити, якого рівня складності тестування він бажає проходити: базового чи поглибленого. Правилами прийому університету передбачено тести базового рівня.

Базовий і поглиблений рівні оцінюватимуть від 100 до 200 балів. Для базового рівня визначатиметься поріг – склав/не склав (а не 124 бали, як раніше) (метод Ангоффа). Сертифікати видаватимуть тільки тим, хто склав.

Конкурсний бал – сума балів вступника за: бали кожного сертифіката ЗНО; середній бал атестата; бал за конкурс творчих або фізичних здібностей (у разі його проведення) помножені на вагові коефіцієнти, сума яких дорівнює одиниці. Коефіцієнти визначає виш у Правилах вступу. Вага предметів сертифікатів ЗНО:

Українська мова та література – 0,2;

Географія – 0,4;

Історія України – 0,3;

Вага атестату про повну загальну освіту – 0,1.

У 2015, як і в попередні роки, можна подати заяви на вступ у паперовій або в електронній формі не більше ніж до 5 вищих навчальних закладів і не більше ніж на 3 напрями підготовки в кожному з них. Тобто всього вступник може подати 15 заяв, на кожній із яких потрібно зазначити пріоритетність (1-15). Заява з пріоритетом 1 – спеціальність, на якій абітурієнт хоче навчатися найбільше. Пріоритетність, визначена вступником в заяві про участь у конкурсі, не може бути змінена протягом вступної кампанії.

Якщо вступник рекомендований до зарахування на навчання відповідно до 1-го власно обраного пріоритету, він втрачає право участі в подальшому конкурсі за наступними пріоритетами. Якщо вступник рекомендується до зарахування на навчання відповідно до 2-го власно обраного пріоритету, він втрачає право участі в подальшому конкурсному відборі за наступним пріоритетом, при цьому зберігається його право участі в конкурсі за першим. Тобто зараховуються спочатку заяви з найвищим пріоритетом, а всі наступні анульовуються. Процес зарахування проходить в одну хвилю. Вступники, яким анульована рекомендація до зарахування на бюджетні місця, не втрачають права участі в конкурсі на місця, що фінансуються за кошти фізичних і юридичних осіб.

Для вступу подаються такі документи: документ державного зразка про повну загальну середню освіту (документ про здобутий освітньо-кваліфікаційний рівень), додаток до нього з оцінками; 6 кольорових фотокарток розміром 3×4 см; 2 конверти з марками; сертифікат (сертифікати) Українського центру оцінювання якості освіти з предметів, що виносяться на конкурс. Паспорт (та ксерокопію 1, 2 та 11 сторінок); копію: ідентифікаційного коду, посвідчення про приписку до призовної дільниці (військовий квиток) та документи, що дають право на пільги. Документи вступник пред’являє особисто.

Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного):

немає

Профіль програми

Програма підготовки соціального робітника передбачає, насамперед, розвиток його в особистісному, професійному та соціальному плані, а її результатом є не просто набуття спеціальних знань, умінь та навичок, а формування ключових професійних компетенцій адекватних сучасним соціокультурним умовам. Навчальний процес підготовки фахівців вказаного напряму підготовки здійснюватиметься з урахуванням дидактичних можливостей сучасних інформаційно-комунікаційних технологій навчання та орієнтується на формування освіченої, гармонійно розвиненої особистості, здатної до самоосвіти, постійного оновлення наукових знань, професійної мобільності, швидкої адаптації до змін у соціально-культурній сфері, систем управління та організації праці в умовах ринкової економіки.

Соціальна робота – це універсальна комплексна професія, навчання якої здійснюється в рамках соціальної роботи як навчальної дисципліни, що становить собою систему конкретних положень, загальновизнаних у теорії соціальної роботи.

Слід зауважити, що науково обґрунтованою соціальна робота в Україні стала нещодавно. В системі сучасного наукового знання вона посідає особливе місце, що визначене її специфікою, адже соціальна робота поєднує в собі теоретичні засади, на яких базується, та на практичну діяльність з різними клієнтами – з маргінальними дітьми, особами з обмеженою дієздатністю, молоддю, жінками, людьми похилого віку тощо.

Фахівці здатні виступати своєрідним посередником у системі взаємодії особистості, сім’ї і суспільства, активно впливати на створення позитивних виховних відносин в соціумі, на гармонізацію взаємовідносин між людьми, здійснювати підтримку корисних ініціатив, стимулювати різні види самодопомоги, а також здійснювати соціологічні та соціолого-психологічні дослідження, проводити діагностичні виміри у розвитку особистості, а також впливу факторів середовища.

Загальний обсяг навчальної програми 240 кредитів ЄКТС, в т.ч.: обов’язкові навчальні дисципліни – 120 кр., дисципліни вибору факультету – 60 кр., дисципліни вільного вибору студента – 60 кр.

Ключові результати навчання:

1. Знання з предметної області

–              Основні напрями організації соціальної роботи.

–              Функції соціального працівника як організатора дозвілля молоді.

–              Поняття соціального виховання.

–              Міждисциплінарні зв’язки соціології та соціальної роботи.

–              Загальні відомості про наукове пізнання.

–              Структура соціологічного дослідження.

–              Поняття методології соціологічного дослідження .

–              Соціальна робота (СР) як суспільний феномен.

–              Теоретичні засади СР.

–              СР як цілеспрямована діяльність.

–              Поняття про професійний імідж.

–              Кодекс етики соціального працівника як основи його етичної професійної діяльності.

–              Документація із питань соціальної опіки.

–              Структура соціальних служб молоді в Україні.

–              Загальні технології соціальної роботи.

–              Міждисциплінарні технології, методи й методики соціальної роботи; їх класифікація.

–              Конкретні технології соціальної роботи.

–              Спілкування, типи спілкування; особливості активної взаємодії зі слухачем.

–              Економічні основи СР.

–              Моделі соціальної роботи з інвалідами.

–              Основи соціально-медичної реабілітації інвалідів.

–              Розвиток соціальної роботи в зарубіжних країнах.

–              Теоретичні основи і передумови психотерапії та психокорекції.

–              Загальна характеристика психотерапевтичної та психокорекційної практики.

–              Напрямки державної молодіжної політики в Україні.

–              Теорія і практика керівництва працівниками соціальними установами

–              Основи управлінської діяльності.

–              Соціологічне дослідження: програма та основні етапи проведення.

–              Право громадян на соціальне забезпечення.

–              Всесвітні джерела юрисдикції з сімейного права.

–              Історія виникнення законодавчої бази щодо трудового права.

2. Когнітивні уміння та навички з предметної області – це здатність фахівця застосовувати отримані професійні знання в практиці своєї діяльності:

гностичні (пошук, сприйняття і відбір інформації);

проективні (постановка цілей і завдань, прогнозування);

конструктивні (підбір і поєднання змісту, методів і засобів);

організаторські (створення умов, які стимулюють цілеспрямовані і природовідповідні зміни учнів);

комунікативні (контактність, спілкування, взаємовідносини);

оцінні (сприйняття і критичний аналіз дій суб’єктів педагогічного процесу);

рефлексивні (самоаналіз власної особистості, діяльності і спілкування).

3. Практичні навички з предметної області

Здатність використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички з фундаментальних та професійних дисциплін у процесах отримання, опрацювання, представлення наукової інформації та її практичного застосування в соціальних технологіях;

Здатність здійснювати професійну діяльність, що ґрунтується на етичних принципах і спрямована на відстоювання соціальної справедливості, дотримання прав людини, сприяння соціальним змінам, вирішення проблем у стосунках між людьми, підвищення рівня їх благополуччя;

Навички роботи із спеціалізованим комп’ютерним обладнанням.

4. Загальні уміння та навички

–              Використовуючи інформацію про допустимий рівень індивідуального ризику та типові рекомендації щодо адекватних дій у разі виникнення ознак небезпечної ситуації, зменшувати ризик до допустимих значень.

–              Розуміти складові професійної взаємодії у соціальній роботі.

–              Організовувати свою діяльність відповідно до завдань взаємодії з метою кращої соціальної адаптації клієнта чи групи клієнтів.

–              Сприяти поступовим позитивним змінам у соціальній ситуації клієнта.

–              Наснажувати на самостійне вирішення клієнтом своїх проблем.

–              Вміти встановлювати, налагоджувати та розвивати стосунки з клієнтами соціальних служб, що ґрунтуються на принципі пошуку та підсилення їх сильних сторін.

–              Пропагувати рівність прав та можливостей людей з функціональними обмеженнями в соціально-економічному та культурному житті суспільства.

–              Сприяти формуванню громадської думки, залучати громаду до різних форм самодопомоги та опіки над тими, хто її потребує.

–              Ефективно засвоювати нові знання та технології в галузі соціальної роботи відповідно до професійних пріоритетів, адаптуючи їх до реальних потреб соціуму та клієнта.

–              Сприяти становленню та розвитку професії соціального працівника в Україні.

–              Володіти навичками психогігієни, психопрофілактики, психотерапії з метою протистояти деформуючим впливам професійної діяльності.

–              Здійснювати організаційно-адміністративні функції: планувати, ефективно організовувати роботу закладів соціальної служби в межах своїх повноважень.

–              Застосовувати різноманітні технології оцінювання ефективності професійного втручання в соціальній роботі.

–              Здійснювати професійний супровід клієнта в межах своїх професійних обов’язків.

Професійні профілі випускників

Узагальнений об’єкт діяльності бакалавра за освітньо-професійним напрямом «Соціальна робота»: соціальна сфера в цілому; спеціалізовані державні і недержавні структури; а також соціальні, вікові, статеві, релігійні і етнічні групи, окремі особи, які потребують соціальної допомоги і захисту; різні форми життєдіяльності людини у відповідних соціокультурних, регіональних і національних умовах.

Бакалавр за освітньо-професійним напрямом «Соціальна робота» підготовлений і може залучатись до таких видів виробничої діяльності:

–              Соціальна допомога з забезпеченням проживання.

–              Соціальна допомога без забезпечення проживання.

–              Діяльність дитячих ясел та садків для дітей з фізичними та розумовими вадами.

–              Діяльність центрів з нагляду за дорослими, які страждають фізичними чи розумовими вадами.

–              Діяльність центрів денного перебування для знедолених осіб.

–              Благодійна діяльність.

Положення про екзамени, оцінювання і оцінки

Положення про організацію освітнього процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини.

Вимоги до випуску (закінчення навчання):

По закінченні навчання за програмою освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» особа, що навчається, має:

завершити навчальну програму обсягом 240 кредитів;

успішно скласти комплексний кваліфікаційний екзамен на засіданні Екзаменаційної комісії.

Форма навчання:

Денна (повна).

Директор програми:

Гоменюк Оксана Олексіївна, кандидат педедагогічних наук, доцент, декан факультету соціальної та психологічної освіти

Напрям підготовки: 6.130102 Соціальна робота. Спеціалізація: Практична психологія

 

Напрям підготовки: 6.130102 Соціальна робота  (спеціалізація: “Практична психологія”)