Соціально-психологічна допомога учням, постраждалим у зв’язку з сучасною соціально-політичною ситуацією

12 лютого 2015

Події останніх часів, які відбуваються в Україні та вкрай складна соціально-політична ситуація у суспільстві показали необхідність соціально-психологічного захисту і психологічної допомоги як дітям і окремим людям, так і цілим соціальним групам.
Майже рік Україна переживає складну соціально-політичну ситуацію. З огляду на виклики, які постали перед країною, суттєво підвищується роль та значення професійної діяльності працівників психологічної служби системи освіти, а також актуалізується необхідність внести корективи педагогічним працівникам у практику виховної роботи та захисту прав дітей шкільного віку.

NTYCUfSofvI

Доктор психологічних наук, директор Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи Панок В.Г. зауважив: «У часи соціальних потрясінь якраз і виявляється увесь наявний потенціал особистості. У такі часи кожна людина «показує своє справжнє обличчя», увесь свій особистісний потенціал. Сказане стосується і працівників психологічної служби у системі освіти – практичних психологів, соціальних педагогів, їх керівників. У даний час психологічна служба в цілому і кожен професіонал мають показати суспільству, все на що вони здатні, виявити високий професіоналізм, відповідальність перед людьми, чуйність і повагу до кожної особистості».

ImAiURX-OAM
Саме практичним психологам, соціальним педагогам та педагогічним працівникам відводиться роль з надання психологічної допомоги, відновлення та забезпечення відчуття безпеки.

S1ui7jSbA9U
Очевидним постала необхідність проведення навчально-методичних семінарів з означеної теми для студентів факультету соціальної та психологічної освіти – майбутнім фахівцям психологічної служби. Саме такий семінар був проведений на факультеті соціальної та психологічної освіти
Зі вступним словом виступила декан факультету Оксана Кравченко
4XRiFhYQVJ0
яка зауважила про вмотивовану необхідність проведення циклу навчально-методичних заходів серед студентів, які здобувають фах за напрямами «Соціальна педагогіка», «Соціальна робота», «Практична психологія», з питань методики роботи в конфліктний та постконфліктний періоди. Адже, на сьогодні постають нові запити у практиці соціальної роботи, зумовлені соціально-політичною ситуацією. А саме: освоєння та надання допомоги щодо зміцнення психосоціального реагування на стрес серед школярів, з’ясування головних потреб дітей, які тимчасово переселені у ці регіони із зони АТО; забезпечення основних прав і свобод дітей, зокрема: здійснення підготовки необхідних документів про встановлення статусу і визначення головних потреб дитини, знаходження додаткових ресурсів в громаді для їх задоволення; планування та надання якісних послуг відповідно до оцінки потреб дитини та її сім’ї, яка опинилася в складних життєвих обставинах тощо. І це далеко не повний перелік нових професійних питань.
У роботі семінару взяли участь завідувач науково-дослідної лабораторії «Вдосконалення майстерності практичного психолога» Світлана Діхтяренко
_5lN-AOYF_s
та доцент кафедри психології Лариса Данилевич
F76pVBFjKVo
які ознайомили учасників із теоретичними складовими поняття «посттравматичний стресовий розлад», зокрема причини його виникнення, вплив на психічний і фізичний стан здоров’я та якість життя людини.

jbuDVUMuOpg
Для вирішення зазначених проблем в нагоді буде книга «Соціально – педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період», підготовлена Українським НМЦ практичної психології та соціальної роботи. Електронна версія книги розміщена на сайтах: www.mon.gov.ua, www.psyua.com.ua.
До наступних зустрічей!