Менеджмент
Магістр з управління та адміністрування |
||||||
Тип диплому та обсяг програми | Одиничний ступінь, 120 кредитів ЄКТС | |||||
Вищий навчальний заклад | Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини | |||||
Акредитаційна інституція | Національна агенція забезпечення якості вищої освіти | |||||
Період акредитації
|
Програма впроваджується в 2016 році | |||||
Рівень програми | FQ-EHEA – другий цикл, QF-LLL – 7 рівень, НРК – 7 рівень | |||||
а | Мета програми | |||||
Забезпечити здобуття студентами розумінь та знань у галузі управління й адміністрування в освітніх установах та на їх основі сформувати уміння, навички й здатності ефективної організації управлінської діяльності у закладах освіти та виробничого навчання. | ||||||
б | Характеристика програми | |||||
1 | Предметна область, напрям | Зміст теоретичних знань: теорія і практика організації управлінської діяльності в закладах освіти.
І. Цикл загальної підготовки − 30 кредитів 1.1. Гуманітарна підготовка − 9 кредитів 1.2. Фундаментальна підготовка − 21 кредит ІІ. Цикл професійної підготовки − 18 кредитів 2.1. Психолого-педагогічна підготовка − 8 кредитів 2.2. Науково-предметна підготовка − 10 кредитів ІІІ. Практична підготовка − 12 кредитів ІV. Атестація − 30 кредитів |
||||
2 | Фокус програми: загальна/
спеціальна |
Загальна. Акцент на широкому огляді та глибинних знаннях взаємозв’язку між психолого-педагогічною та управлінською діяльністю менеджера освіти. | ||||
3 | Орієнтація програми | Цикли підготовки є практико орієнтованими. Розширення обізнаності студентів у наукових основах управлінської діяльності, формування здатності реалізувати технологічні, правові, інформаційні та економічні засади її організації. | ||||
4 | Особливості програми | Програма розкриває психологічні основи управління в системі освіти та технологічні аспекти організації та менеджменту навчально-виховної, методичної, фінансово-економічної діяльності та моніторингу якості освіти. | ||||
в | Працевлаштування та продовження освіти | |||||
1 | Працевлашту-вання | Посади (за наявності диплома магістра): магістр управління та адміністрування призначений для роботи в дошкільних навчально-виховних закладах, загальноосвітніх та позашкільних установах, у науково-дослідних і навчальних центрах та інститутах, у вищих навчальних закладах, у методичних та управлінських освітніх установах; директор (ректор, начальник) вищого навчального закладу (технікуму, коледжу, інституту, академії, університету і т. ін.); директор (начальник) професійного навчально-виховного закладу (професійно-технічного училища, професійного училища і т. ін.); директор навчально-виховного закладу (середньої загальноосвітньої школи, спеціалізованої школи, гімназії, інтернату та ін.); директор курсів підвищення кваліфікації; директор позашкільного закладу;директор дошкільного виховного закладу; директор навчально-виробничого комбінату; директор навчально-курсового комбінату;директор навчального (навчально-тренувального) центру; директор навчального пункту; директор школи (вищої спортивної майстерності, спеціалізованої дитяче-юнацької, спортивно-технічної і т. ін.); директор філіалу; начальник училища; начальник курсів підвищення кваліфікації;начальник навчального (навчально-тренувального) центру; начальник школи (вищої льотної підготовки, морехідної, навчальницького складу, технічної); начальник філіалу; декан; завідувач аспірантури (інтернатури, ординатури); завідувач бази навчально-наукової; завідувач дитячого садка (дитячих ясел, ясел-садка); завідувач кабінету навчального; завідувач кафедри; завідувач курсів; завідувач лабораторії (освіта); завідувач позашкільного закладу; завідувач практики (виробничої, навчальної); керівник студентського проектно-конструкторського (дослідного) бюро; начальник навчального пункту; завідувач відділення (декан) у коледжі; завідувач відділення (заочного, підготовчого та ін..); завідувач відділу; завідувач пункту (навчально-консультаційного, навчального та ін.); завідувач сектора; начальник відділу; начальник сектору. | ||||
2 | Продовження освіти | Можливість навчатися за програмами третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти. | ||||
г | Стиль та методика навчання | |||||
1 | Підходи до викладання та навчання | Студентоцентроване навчання та самонавчання, що проявляється у поєднанні лекцій, практичних, семінарських та лабораторних занять, самостійної роботи й виконання індивідуальних навчально-дослідних завдань. Стиль навчання – активний, що дає можливість студенту обирати предмет та організовувати час відповідно до індивідуальних можливостей та вибору курсів. Впродовж останнього семестру більшу частину часу студент присвячує написанню кваліфікаційної роботи. | ||||
2 | Система оцінювання | Іспити (усні, письмові), заліки (усні, письмові, у вигляді тестового контролю), захист практики. Атестація − підготовка та захист випускної кваліфікаційної роботи. | ||||
д | Програмні компетентності | |||||
1 | Загальні | – Знання та розуміння фахової галузі та професії менеджера в освіті.
– Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. – Здатність до спілкування в усній та письмовій формі рідною та іноземною мовою. – Здатність використання інформаційних та комунікаційних технологій в управлінні. – Здатність розробляти та управляти проектами. – Здатність до створення нових ідей (креативність). – Здатність до системного аналізу, синтезу з метою розв’язання професійних проблем та прийняття управлінських рішень. – Здатність до організації та планування управлінської діяльності в системі закладів освіти та виробничого навчання. – Здатність працювати в команді та самостійно. – Здатність діяти відповідно до етичних норм управлінської діяльності. – Здатність знаходити, обробляти, аналізувати і використовувати інформацію з різних джерел. – Здатність вирішувати конфлікти і вести переговори. – Націленість на досягнення якості освітніх послуг. – Здатність до самоосвіти, самоаналізу та самовдосконалення. |
||||
2 | Фахові | – Здатність використовувати основи теорії та методології освітнього менеджменту у власній управлінській діяльності.
– Здатність проектувати і здійснювати управлінський процес з урахуванням тенденцій розвитку освіти, навчального закладу та запитів отримувачів освітніх послуг. – Здатність до організації спільної діяльності та міжособистісної взаємодії суб’єктів управлінського процесу. – Здатність застосовувати сучасні методи й технології освітньої та управлінської діяльності. – Здатність створювати і підтримувати психологічно безпечне освітнє середовище закладу. – Здатність діагностувати й оцінювати якість роботи освітньої установи, дієвість управлінського процесу. – Здатність проявляти лідерські якості управлінця. – Здатність до саморозвитку на основі рефлексії результатів своєї управлінської діяльності. |
||||
е | Програмні результати навчання | |||||
Випускник знає та розуміє основи управлінської діяльності, тому проявляє:
– Обізнаність в основах ораторської майстерності та здатність до ефективної побудови мовлення державною та іноземною мовою в управлінській діяльності. – Обізнаність з теорії і практики управління навчально-виховною, методичною та діагностичною діяльністю в закладах освіти та здатність до її організації. – Розуміння теорії та практики організації освітньої установи, її документообігу, моніторингу якості освіти. – Обізнаність в правових та фінансово-економічних аспектах діяльності навчального закладу та здатність до її реалізації. – Обізнаність в методології та методиці науково-педагогічних досліджень та здатність їх застосовувати в управлінні освітнім закладом. – Здатність демонструвати дієві методи та технології освітньої та управлінської діяльності. – Здатність продемонструвати знання та розуміння способів прийняття рішень та розв’язання управлінських і психологічних проблем. – Здатність аналізувати управлінські ситуації, вирішувати педагогічні конфлікти і вести переговори. – Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології в управлінській діяльності. – Здатність до планування управлінської діяльності в системі закладів освіти та виробничого навчання на основі сучасних тенденцій філософії та соціології освіти. – Здатність організовувати роботу на основі соціальної та економічної безпеки суб’єктів управлінської діяльності. – Здатність організовувати ефективну та психологічно комфортну роботу педагогічного колективу. – Здатність реалізувати етичні зобов’язання перед суб’єктами управлінської діяльності. – Здатність забезпечувати цивільний захист та охорону праці в закладах освіти та виробничого навчання. – Здатність аналізувати досвід управлінської діяльності, виокремлювати та систематизувати його позитивні та негативні аспекти, визначати способи розв’язання управлінських проблем. – Здатність підготувати та захистити кваліфікаційний проект, що розв’язує важливу задачу аналізу, вивчення та удосконалення окремих аспектів управлінської діяльності закладу освіти. |
Затверджено на засіданні вченої ради факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (протокол № 10 від 8 червня 2016 р.).
Керівник проектної групи (гарант освітньої програми) –
Кірдан Олена Леонідівна – кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.
Розробники:
Бойченко Валентина Василівна – кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.
Безлюдна Наталія Валентинівна – кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.
Бялик Оксана Василівна – кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.