Актуальні проблеми функціонування спеціальності 232 «Соціальне забезпечення»

21 лютого 2024

20 лютого 2024 року відбувся круглий стіл «Актуальні проблеми функціонування спеціальності 232 «Соціальне забезпечення». У ньому взяли участь представники академічної спільноти чотирьох університетів, які навчають здобувачів вищої освіти за цією освітньою програмою – Національного університету «Львівська політехніка», Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича.

Під час круглого столу обговорені важливі проблеми, з якими стикаються викладачі освітніх програм під час роботи: стан розробки навчально-методичного забезпечення з урахуванням специфіки професійної підготовки, особливості складу педагогічних і наукових кадрів, які працюють на спеціальності «Соціальне забезпечення», проблеми практичної орієнтованості професійної підготовки, працевлаштування випускників спеціальності «Соціальне забезпечення», перспективи розвитку спеціальності «Соціальне забезпечення» в Україні.

Голова НМК спеціальності «Соціальне забезпечення» Тетяна ШАПОВАЛОВА (Національний університет «Львівська політехніка») окреслила історію створення спеціальності та відзначила необхідність оновлення стандарту.

Серед проблем, озвучених присутніми в процесі обговорення – низька оплата праці в соціальній сфері, тому випускники неохоче працевлаштовуються за фахом; невелика кількість місць держзамовлення, що спричиняє формування малокомплектних груп; деякі проблеми в реалізації практичної підготовки здобувачів (внаслідок дії Закону «Про захист персональних даних»). Також присутні висловили стурбованість щодо майбутнього спеціальності у контексті реформування системи вищої освіти, яке відбувається зараз. Наголошувалось на тому, що потрібно відокремлювати дві спеціальності – «Соціальну роботу» і «Соціальне забезпечення».

На завершення обговорені перспективи співпраці колективів чотирьох університетів у межах реалізації зазначеної освітньої програми.