ПРАКТИКИ ФОРМУВАННЯ ІНСТИТУЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ НА ФАКУЛЬТЕТІ СОЦІАЛЬНОЇ ТА ПСИХОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ

20 червня 2022

 

Популяризація академічної доброчесності серед здобувачів вищої освіти ОНП здійснюється через реалізацію системи заходів з популяризації академічної доброчесності через імплементацію цієї політики у внутрішню культуру якості.

З-поміж ефективних практик формування доброчесного середовища факультету соціальної та психологічної освіти заслуговують на увагу такі:

  • діяльність Групи сприяння академічній доброчесності факультету;
  • навчання всіх учасників освітнього процесу, запровадження курсів з основ академічної доброчесності та академічного письма;
  • оприлюднення на офіційному веб-сайті нормативних документів щодо забезпечення академічної доброчесності, відповідних рекомендацій для здобувачів вищої освіти та науково-педагогічних працівників;
  • вдосконалення внутрішньої нормативної бази;
  • участь у національних та міжнародних наукових і освітніх програмах та проєктах;
  • та ін.

14 червня 2022 р. під час семінару для гарантів освітніх програм, що реалізуються на факультеті соціальної та психологічної освіти, було обговорено новий документ, розроблений Комітетом з питань етики Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти – Рекомендації для експертів із розгляду внутрішньої політики і процедур забезпечення академічної доброчесності та зовнішньої оцінки їх якості (https://naqa.gov.ua/wp-content/uploads/2022/06/3.-%D0%A0%D0%BA%D0%94.pdf).

Рекомендації містять опис основних вимог законодавства, рекомендацій Міністерства освіти і науки України, Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти та авторитетних міжнародних організацій з питань забезпечення академічної доброчесності учасників освітнього процесу.

У документі наведено поради щодо питань, на які експертам варто звернути увагу під час проведення акредитаційної експертизи, а також щодо визначення рівнів відповідності критеріям, зазначеним у Положенні про акредитацію освітніх програм.

Під час семінару також було обговорено актуальні питання інституційної культури академічної доброчесності: Які документи ЗВО містять політику, стандарти і процедури дотримання академічної доброчесності? Які технологічні рішення використовуються на ОП як інструменти протидії порушенням академічної доброчесності? Яким чином ЗВО популяризує академічну доброчесність серед здобувачів вищої освіти ОП? Яким чином ЗВО реагує на порушення академічної доброчесності?

14-16 червня науково-педагогічні працівники факультету, гаранти освітніх програм, взяли участь у тренінгу «Академічна доброчесність як рушійна сила підвищення якості вищої освіти: кейси акредитаційної експертизи» (Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»). Одним зі спікерів був Артем Артюхов, член Національного агентства. Під час тренінгу обговорили: аналіз нормативної бази ЗВО в частині забезпечення академічної доброчесності, критерії оцінювання системи забезпечення академічної доброчесності під час акредитаційної експертизи та кейси академічної доброчесності у звітах самооцінювання та звітах експертної групи.

Матеріали тренінгу:

День 1  https://www.facebook.com/ntudp/videos/347702197474306/

День 2 https://www.facebook.com/ntudp/videos/589647812467872/

День 3 https://www.facebook.com/ntudp/videos/555236499440897