Практична підготовка аспірантів на факультеті соціальної та психологічної освіти: нові орієнтири (ОНП «Соціальна робота»)

2 червня 2021

Реалії сьогодення вимагають від випускника закладу вищої освіти фахової підготовки, швидкої адаптації до умов праці, вміння адекватно реагувати на професійні виклики, сформованості духовно-моральних та професійних якостей.

Практика є невід’ємною складовою професійної підготовки здобувачів вищої освіти, які навчаються за освітньо-науковою програмою «Соціальна робота» (третій (освітньо-науковий) рівень вищої освіти). Вона спрямована на ознайомлення із специфікою науково-педагогічної діяльності викладача закладу вищої освіти, оволодіння уміннями та навичками організації навчальної, виховної та наукової роботи зі студентами, аспірантами, проведення науково-дослідної роботи в умовах, що максимально наближені до майбутньої професійної діяльності здобувача третього освітньо-наукового рівня.

01 червня 2021 року на факультеті соціальної та психологічної освіти відбулося засідання робочої групи із представників розробників освітньо-наукової програми «Соціальна робота» третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти (2021), здобувачів вищої освіти, стейкголдерів, роботодавців.

Результатом обговорення стало вироблення орієнтирів щодо організації та проведення виробничої практики здобувачів вищої освіти освітньо-наукової програми «Соціальна робота» третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти. Обговорено і схвалено наскрізну програму практики –  основний нормативний та навчально-методичний документ, який визначає усі аспекти проведення практик. Вона забезпечує єдиний комплексний підхід до організації практик, їх системність, неперервність і послідовність навчання здобувачів вищої освіти.

Під час обговорення ОНП «Соціальна робота» (2021) було внесено пропозицію про посилення практичної складової освітньо-наукової програми – виокремлення двох видів практик (науково-викладацької та дослідницької) та збільшення обсягу кредитів (пропозиція начальника управління праці та соціального захисту населення, к.пед.н. Г. М. Кучер).

Відповідно розроблено програми двох видів виробничої практики: 1) дослідницької (2 семестр), мета проведення якої – закріплення теоретичних знань в галузі науково-дослідницької роботи, а також набуття практичних навичок цієї роботи; підготовка доктора філософії як науковця, дослідника у галузі соціальної роботи; 2) науково-викладацької (4 семестр) – закріплення теоретичних знань в галузі науково-педагогічної, викладацької праці, а також набуття практичних навичок цієї роботи.

Розробники програми:

Коляда Н. М., доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини (гарант ОНП «Соціальна робота»);

Кравченко О. О., доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, декан факультету соціальної та психологічної освіти, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини;

Албул І. В., кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини;

Роєнко С. О., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини;

Гедзик А. М. – доктор педагогічних наук, професор, перший проректор Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини;

Рассказова Ольга Ігорівна – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри соціальної роботи та соціальної педагогіки, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради;

Пєша Ірина Василівна – кандидат педагогічних наук, доцент, директор, Державна установа «Державний інститут сімейної та молодіжної політики» Міністерства молоді та спорту України.

Наскрізна та робочі програми виробничої практики розроблені відповідно до освітньо-наукової програми «Соціальна робота» третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти (2021); Положення про організацію практик в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини (2021); Положення про освітні програми в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини (2021 р.); Положення про організацію освітнього процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини (2021); Порядку підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук у закладах вищої освіти (наукових установах), затвердженого Постановою КМУ № 261 від 23.03.2016 р. (зі змінами, Постанова КМУ № 283 від 03.04.2019 р., чинна редакція); проєкту Державного стандарту вищої освіти здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня спеціальності 231 Соціальна робота (2018); Національної рамки кваліфікацій (постанова КМУ № 1341 від 23.11.2011 у редакції від 25.06.2020 № 519); професійного стандарту на групу професій «Викладачі закладів вищої освіти» (наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 23.03.2021 № 610); інших нормативних актів.


Фото новини: