Аносова Анастасія Вікторівна

Докторантка І року навчання Аносова Анастасія Вікторівна

Персональні дані:

Прізвище, ім’я, по батькові: Аносова Анастасія Вікторівна

Рік вступу: 2021 р.

Спеціальність: 011 Освітні, педагогічні науки; спеціалізація Теорія і методика професійної освіти

Тема наукового дослідження: Професійний розвиток керівників закладів загальної середньої освіти у післядипломній освіті

Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук зі спеціальності 13.00.07 Теорія і методика виховання

Науковий консультант  – Пащенко Дмитро Іванович, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи

Наукова-дослідницька діяльність

Статті у фахових наукових виданнях, що затвердженні МОН

  • Аносова А. В. Самопізнання та самовдосконалення як складові процесу формування комунікативної культури індивіда. Народна освіта. 2015. Вип. № 2 (26). URL: http://narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=3361.
  • Аносова А. В. Культура родинних комунікацій як фактор формування здорової особистості. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Вип. 30 / редкол. : О. І. Курок (відп. ред.) .Глухів : РВВ Глухівського НПУ ім. О. Довженка, 2016. С. 159-166.
  • Аносова А. В. Методика дослідження культури комунікацій у родині. Народна освіта. Вип. № 2 (38). URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5742.
  • Аносова А. В. Самопізнавальна діяльність як фактор особистісного саморозвитку педагогів. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2021. Вип. 3. С. 6–13.

Статті у закордонних виданнях

  • Anosova A., Drachuk O., Semenog O. et al. Current trends in training in continuing education: theoretical principles (2021). Laplage em Revista (International). Vol.7, n. 3C, Sept. – Dec. 2021, p. 506–511.

Навчально-методичні посібники

  • Аносова А. В. Комунікативна культура в сучасній педагогічній практиці : навч.-метод. посібник. Біла Церква: Білоцерківдрук, 2015. 145 с. (гриф МОН України)
  • Самопізнання і самовдосконалення у схемах, формулах, таблицях : навч.-метод. посібник / під заг. ред. Е. А. Піньковської, Т. В. Черкашиної; укладач А. В. Аносова. Черкаси: Видавець Чабаненко Ю. А., 2018. 152 с.
  • Дорогою самопізнання : практичний порадник / Укладачі А. В. Аносова, Л. М. Іваницька; за заг. ред. А. В. Аносової, Л. А. Северинчук. Черкаси: Видавець Чабаненко Ю. А., 2021. 172 с.

Участь у конференціях (міжнародних, всеукраїнських, регіональних)

  • Аносова А. В. Системне самопізнання і самовдосконалення як базис для проектування життєвого шляху особистості. Розвиток ключових компетентностей особистості педагога в умовах реформування освіти : матеріали  Всеукраїнської  науково-практичної  інтернет-конференції  з  міжнародною участю,  присвяченої  присвячено  світлій  пам’яті  Володимира  Адольфовича  Макарова (Была Церква, 28  травня  2019 р.) . Біла  Церква-Дніпро  :  БІНПО  ДВНЗ  УМО, МВПУПІТ, 2019. С. 10-12
  • Аносова А. В. Особливості самоусвідомлення і саморегуляції дорослої людини в умовах пандемії. Психологічне здоров’я персоналу  організацій  в  умовах  пандемії COVID-19:  проблеми  та  технології  забезпечення  :  матеріали  ХІV Міжнародної  науково-практичної  онлайн-конференції  з  організаційної та  економічної  психології  (Была Церква, 21  травня  2020  року)  /  за  наук.  ред. С.Д. Максименка,  Л.М. Карамушки.   Н.М.  Бендерець,  А.М.  Шевченко, О.В. Креденцер. Київ. Біла Церква, 2020. С. 22-25.
  • Аносова А. В. Мотиваційний потенціал післядипломної освіти  у  особистісному саморозвитку  педагога  Нової української школи. Розвиток професійної компетентності педагогічних працівників Нової української школи в умовах післядипломної освіти : зб. матеріалів Всеукр.  наук.-практ.  інтернет-конференції  (онлайн),  14  травня  2021 р.  Житомир : КЗ «Житомирський ОІППО» ЖОР, 2021. С. 15-18.
  • Аносова А. В. Особливості формування комунікативної культури старшокласників у сучасних соціокультурних умовах. Розвиток особистісного потенціалу учнівської молоді як чинник її соціального зростання: матеріали Всеукраїнського  симпозіуму-практикуму (м. Біла Церква, 26 травня 2021 р.) / за ред. Л. В. Канішевської, К. В. Плівачук; укладач В.М.Шахрай. Біла Церква : КНЗ КОР «КОІПОПК», 2021.  С. 6-9.
  • Аносова А. В. До питання професійного розвитку педагогічних працівників в умовах післядипломної освіти. Innovative technologies in science and practice: матеріали наук.конф. (Хайфа, Израиль, 26–28 окт. 2021 р.) С. 238–240.
  • Аносова А. В. Емоційно-етична компетентність як ресурс особистісно-професійного розвитку вчителів. Професійне становлення особистості: проблеми і перспективи: матеріали наук.-практ.конф. (Хмельницький, 25–26 лист. 2021 р.). Хмельницький, 2021.

Інноваційна освітня діяльність всеукраїнського та регіонального рівнів

  • Науковий керівник експерименту регіонального рівня за темою «Система професійного розвитку менеджерів освітніх організацій у післядипломній освіті» (2021-2023 рр.)

Авторські освітні програми підвищення кваліфікації

  • освітня програма підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти «Особистісний саморозвиток педагога у реалі­зації функцій професійного стандарту» (розробник А. В. Аносова, https://db.kristti.com.ua/p/334)
  • Освітня програма підвищення кваліфікації директорів, заступників директорів, педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти «Педагогічний кейс у професійній діяльності вчителя»  (розробник А.М. Шевченко, А. В. Аносова; https://db.kristti.com.ua/p/320)

Інноваційні освітні проекти

  • Програмна менеджерка проєкту «Підвищення якості післядипломної освіти керівників закладів загальної середньої освіти». Проєкт реалізується у 2021-2023 рр. Центром Інноваційної освіти «Про.Світ» за підтримки U-LEAD з Європою. Мета проєкту – запровадити зміни у системі післядипломної педагогічної освіти, які базуються на компетентнісному підході до підвищення кваліфікації керівників ЗЗСО.

Підвищення кваліфікації

  • серія вебінарів «Використання постійних ідентифікаторів учених та установ, їх роль у науковій екосистемі. Майстер-класи ORCID для науковців» (Державна науково-технічна бібліотека, 29 вересня, 01, 04 жовтня 2021року);
  • онлайн курс для директорів, керівників ЗЗСО «Автономія школи» (EdEra, 23.10.2021; 20 год., 0,7 кр. ЄКТС).

Досвід роботи

Період Назва організації Посада Основні функції та обов’язки
Серпень 2008 р. – по теперішній час

 

КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» доцент кафедри педагогіки, психології, менеджменту освіти Викладання психолого-педагогічних дисциплін для слухачів курсів підвищення кваліфікації всіх педагогічних категорій; укладання освітніх програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників та керівників закладів освіти;

здійснення наукової роботи, зокрема, написання наукових статей, науково-методичних посібників, підручників,

координація науково-дослідницької роботи регіонального рівня;

здійснення експертизи навчальних, психокорекційних програм тощо

Вересень 2016 р. – листопад 2019 р. Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти Старший викладач кафедри педагогіки, психології та менеджменту Укладання та викладання психолого-педагогічних дисциплін для студентів спеціальностей «Психологія», «Дизайн. Освіта», «Менеджмент» (кваліфікаційні рівні – бакалавр, магістр), зокрема: «Вікова та педагогічна психологія», «Особистісний розвиток керівника», «Проектування життєвого шляху особистості», «Основи психоаналізу», «Основи психотерапії та психокорекції», «Профорієнтація та профвідбір», «Методика проведення психологічної експертизи у різних галузях психології», «Психологія навчання і виховання та психодіагностика труднощів у навчанні та їх подолання», «Соціальна та політична психологія», «Експериментальна психологія»
Жовтень 2002 р. – липень 2008 р.

 

Центр творчості дітей та юнацтва «Соняшник» Практичний психолог, керівник гуртка –          психолого-педагогічний супровід навчально-виховного процесу позашкільного закладу;

–          виявлення причин, що утруднюють становлення особистості дитини;

–           надання допомоги вихованцям,  педагогам, батькам у вирішенні питань навчання, виховання і розвитку дітей та підлітків шляхом психодіагностики, консультування, психопрофілактики, психолого-педагогічної корекції;

–          планування, розробка, впровадження в практику розвиваючі, корекційні програми навчально-виховної діяльності з урахуванням статевих, вікових, інших особливостей дітей

–          профорієнтаційна робота;

–          розробка та реалізація молодіжних проєктів, соціальних ініціатив

 

Досвід роботи у міжнародних та українських проєктах

Період Назва проєкту Виконавець/донор Функція/роль/завдання
 

2008

«Поширення інтегрованої моделі надання соціальних послуг у Київській області» Представництво благодійної організації «Кожній дитині» в Україні Розробка та проведення тренінгів для працівників соціальних служб регіону
2008 Проект «Попередження розміщення дітей раннього віку в інтернатних закладах» Представництво благодійної організації «Кожній дитині» в Україні Член експертної групи
 

2008

«Створення  служби соціалізації та адаптації дітей, що виходять з інтернатних закладів»

 

Представництво благодійної організації «Кожній дитині» в Україні Розробка програми діяльності школи соціальної адаптації дітей, що виходять з інтернатних закладів; розробка тренінгових модулів для вихованців/випускників інтернатних закладів та їхніх наставників
2008-2013 Програма «Сприяння просвітницькій роботі «рівний – рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя» МОН України, ПРООН/ЮНЕЙДС Регіональний тренер, підготовка тренерів закладів освіти області
2010 Проєкт «Попередження вилучення дітей із сімейного середовища шляхом впровадження механізму гейткіпінгу» Представництво благодійної організації «Кожній дитині» в Україні Проведення мережевих зустрічей з сімейним середовищем дітей, яким загрожує вилучення з родини
2011-2013 проект  «Покращення  життя  ВІЛ-

позитивних дітей та їх сімей»

ВБО «Всеукраїнська мережа

ЛЖВ»

Проведення курсів підвищення кваліфікації для усіх категорій педагогічних працівників
2011-2012 Проєкт «Попередження насильства над дітьми в школі» ВГО “Жіночий консорціум України” за підтримки організації “Save the Children”(Sweden) Проведення навчальних тренінгів для працівників психологічної служби Київської області
 

2012

Програма соціальної інтеграції молоді, позбавленої батьківського піклування «Впевнений старт» МБО Партнерство «Кожній дитині» Розробник програми молодіжного клубу «Як стати успішним» (окремі тренінгові модулі); тренінговий модуль «Професійна підтримка соціальної інтеграції молодих людей» Програми навчання фахівців соціальної сфери “На шляху до самостійного життя”
2013 Програма «Дорослішай на здоров’я» Фонд Народонаселення ООН Підготовка педагогів-тренерів у Київській області
Вересень 2016 р. – травень 2019 р. Програма «Успішна людина» Благодійна організація «Благодійний фонд «ФОНД ДОБРІ СПРАВИ» Розробник і ведуча тренінгової програми для старшокласників «Успішна людина» (модулі «Фінансова грамотність», «Профорієнтація», «Психологія успішної людини») на базі КЗ КОР «Володарська спеціалізована ЗОШ-інтернат ІІ-ІІІ ступенів – центр реабілітації»

Громадська діяльність

  • З 2011 року – голова Білоцерківської міської громадської організації «Товариство культури «Світло» (svitlocult.org), редактор щомісячної електронної газети «На шляху до себе», яка виходить на сайті організації.