Аносова Анастасія Вікторівна
Докторантка І року навчання Аносова Анастасія Вікторівна
Персональні дані:
Прізвище, ім’я, по батькові: Аносова Анастасія Вікторівна
Рік вступу: 2021 р.
Спеціальність: 011 Освітні, педагогічні науки; спеціалізація Теорія і методика професійної освіти
Тема наукового дослідження: Професійний розвиток керівників закладів загальної середньої освіти у післядипломній освіті
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук зі спеціальності 13.00.07 Теорія і методика виховання
Науковий консультант – Пащенко Дмитро Іванович, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи
Наукова-дослідницька діяльність
Статті у фахових наукових виданнях, що затвердженні МОН
- Аносова А. В. Самопізнання та самовдосконалення як складові процесу формування комунікативної культури індивіда. Народна освіта. 2015. Вип. № 2 (26). URL: http://narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=3361.
- Аносова А. В. Культура родинних комунікацій як фактор формування здорової особистості. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Вип. 30 / редкол. : О. І. Курок (відп. ред.) .Глухів : РВВ Глухівського НПУ ім. О. Довженка, 2016. С. 159-166.
- Аносова А. В. Методика дослідження культури комунікацій у родині. Народна освіта. Вип. № 2 (38). URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5742.
- Аносова А. В. Самопізнавальна діяльність як фактор особистісного саморозвитку педагогів. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2021. Вип. 3. С. 6–13.
Статті у закордонних виданнях
- Anosova A., Drachuk O., Semenog O. et al. Current trends in training in continuing education: theoretical principles (2021). Laplage em Revista (International). Vol.7, n. 3C, Sept. – Dec. 2021, p. 506–511.
Навчально-методичні посібники
- Аносова А. В. Комунікативна культура в сучасній педагогічній практиці : навч.-метод. посібник. Біла Церква: Білоцерківдрук, 2015. 145 с. (гриф МОН України)
- Самопізнання і самовдосконалення у схемах, формулах, таблицях : навч.-метод. посібник / під заг. ред. Е. А. Піньковської, Т. В. Черкашиної; укладач А. В. Аносова. Черкаси: Видавець Чабаненко Ю. А., 2018. 152 с.
- Дорогою самопізнання : практичний порадник / Укладачі А. В. Аносова, Л. М. Іваницька; за заг. ред. А. В. Аносової, Л. А. Северинчук. Черкаси: Видавець Чабаненко Ю. А., 2021. 172 с.
Участь у конференціях (міжнародних, всеукраїнських, регіональних)
- Аносова А. В. Системне самопізнання і самовдосконалення як базис для проектування життєвого шляху особистості. Розвиток ключових компетентностей особистості педагога в умовах реформування освіти : матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції з міжнародною участю, присвяченої присвячено світлій пам’яті Володимира Адольфовича Макарова (Была Церква, 28 травня 2019 р.) . Біла Церква-Дніпро : БІНПО ДВНЗ УМО, МВПУПІТ, 2019. С. 10-12
- Аносова А. В. Особливості самоусвідомлення і саморегуляції дорослої людини в умовах пандемії. Психологічне здоров’я персоналу організацій в умовах пандемії COVID-19: проблеми та технології забезпечення : матеріали ХІV Міжнародної науково-практичної онлайн-конференції з організаційної та економічної психології (Была Церква, 21 травня 2020 року) / за наук. ред. С.Д. Максименка, Л.М. Карамушки. Н.М. Бендерець, А.М. Шевченко, О.В. Креденцер. Київ. Біла Церква, 2020. С. 22-25.
- Аносова А. В. Мотиваційний потенціал післядипломної освіти у особистісному саморозвитку педагога Нової української школи. Розвиток професійної компетентності педагогічних працівників Нової української школи в умовах післядипломної освіти : зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. інтернет-конференції (онлайн), 14 травня 2021 р. Житомир : КЗ «Житомирський ОІППО» ЖОР, 2021. С. 15-18.
- Аносова А. В. Особливості формування комунікативної культури старшокласників у сучасних соціокультурних умовах. Розвиток особистісного потенціалу учнівської молоді як чинник її соціального зростання: матеріали Всеукраїнського симпозіуму-практикуму (м. Біла Церква, 26 травня 2021 р.) / за ред. Л. В. Канішевської, К. В. Плівачук; укладач В.М.Шахрай. Біла Церква : КНЗ КОР «КОІПОПК», 2021. С. 6-9.
- Аносова А. В. До питання професійного розвитку педагогічних працівників в умовах післядипломної освіти. Innovative technologies in science and practice: матеріали наук.конф. (Хайфа, Израиль, 26–28 окт. 2021 р.) С. 238–240.
- Аносова А. В. Емоційно-етична компетентність як ресурс особистісно-професійного розвитку вчителів. Професійне становлення особистості: проблеми і перспективи: матеріали наук.-практ.конф. (Хмельницький, 25–26 лист. 2021 р.). Хмельницький, 2021.
Інноваційна освітня діяльність всеукраїнського та регіонального рівнів
- Науковий керівник експерименту регіонального рівня за темою «Система професійного розвитку менеджерів освітніх організацій у післядипломній освіті» (2021-2023 рр.)
Авторські освітні програми підвищення кваліфікації
- освітня програма підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти «Особистісний саморозвиток педагога у реалізації функцій професійного стандарту» (розробник А. В. Аносова, https://db.kristti.com.ua/p/334)
- Освітня програма підвищення кваліфікації директорів, заступників директорів, педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти «Педагогічний кейс у професійній діяльності вчителя» (розробник А.М. Шевченко, А. В. Аносова; https://db.kristti.com.ua/p/320)
Інноваційні освітні проекти
- Програмна менеджерка проєкту «Підвищення якості післядипломної освіти керівників закладів загальної середньої освіти». Проєкт реалізується у 2021-2023 рр. Центром Інноваційної освіти «Про.Світ» за підтримки U-LEAD з Європою. Мета проєкту – запровадити зміни у системі післядипломної педагогічної освіти, які базуються на компетентнісному підході до підвищення кваліфікації керівників ЗЗСО.
Підвищення кваліфікації
- серія вебінарів «Використання постійних ідентифікаторів учених та установ, їх роль у науковій екосистемі. Майстер-класи ORCID для науковців» (Державна науково-технічна бібліотека, 29 вересня, 01, 04 жовтня 2021року);
- онлайн курс для директорів, керівників ЗЗСО «Автономія школи» (EdEra, 23.10.2021; 20 год., 0,7 кр. ЄКТС).
Досвід роботи
Період | Назва організації | Посада | Основні функції та обов’язки |
Серпень 2008 р. – по теперішній час
|
КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» | доцент кафедри педагогіки, психології, менеджменту освіти | Викладання психолого-педагогічних дисциплін для слухачів курсів підвищення кваліфікації всіх педагогічних категорій; укладання освітніх програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників та керівників закладів освіти;
здійснення наукової роботи, зокрема, написання наукових статей, науково-методичних посібників, підручників, координація науково-дослідницької роботи регіонального рівня; здійснення експертизи навчальних, психокорекційних програм тощо |
Вересень 2016 р. – листопад 2019 р. | Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти | Старший викладач кафедри педагогіки, психології та менеджменту | Укладання та викладання психолого-педагогічних дисциплін для студентів спеціальностей «Психологія», «Дизайн. Освіта», «Менеджмент» (кваліфікаційні рівні – бакалавр, магістр), зокрема: «Вікова та педагогічна психологія», «Особистісний розвиток керівника», «Проектування життєвого шляху особистості», «Основи психоаналізу», «Основи психотерапії та психокорекції», «Профорієнтація та профвідбір», «Методика проведення психологічної експертизи у різних галузях психології», «Психологія навчання і виховання та психодіагностика труднощів у навчанні та їх подолання», «Соціальна та політична психологія», «Експериментальна психологія» |
Жовтень 2002 р. – липень 2008 р.
|
Центр творчості дітей та юнацтва «Соняшник» | Практичний психолог, керівник гуртка | – психолого-педагогічний супровід навчально-виховного процесу позашкільного закладу;
– виявлення причин, що утруднюють становлення особистості дитини; – надання допомоги вихованцям, педагогам, батькам у вирішенні питань навчання, виховання і розвитку дітей та підлітків шляхом психодіагностики, консультування, психопрофілактики, психолого-педагогічної корекції; – планування, розробка, впровадження в практику розвиваючі, корекційні програми навчально-виховної діяльності з урахуванням статевих, вікових, інших особливостей дітей – профорієнтаційна робота; – розробка та реалізація молодіжних проєктів, соціальних ініціатив |
Досвід роботи у міжнародних та українських проєктах
Період | Назва проєкту | Виконавець/донор | Функція/роль/завдання |
2008 |
«Поширення інтегрованої моделі надання соціальних послуг у Київській області» | Представництво благодійної організації «Кожній дитині» в Україні | Розробка та проведення тренінгів для працівників соціальних служб регіону |
2008 | Проект «Попередження розміщення дітей раннього віку в інтернатних закладах» | Представництво благодійної організації «Кожній дитині» в Україні | Член експертної групи |
2008 |
«Створення служби соціалізації та адаптації дітей, що виходять з інтернатних закладів»
|
Представництво благодійної організації «Кожній дитині» в Україні | Розробка програми діяльності школи соціальної адаптації дітей, що виходять з інтернатних закладів; розробка тренінгових модулів для вихованців/випускників інтернатних закладів та їхніх наставників |
2008-2013 | Програма «Сприяння просвітницькій роботі «рівний – рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя» | МОН України, ПРООН/ЮНЕЙДС | Регіональний тренер, підготовка тренерів закладів освіти області |
2010 | Проєкт «Попередження вилучення дітей із сімейного середовища шляхом впровадження механізму гейткіпінгу» | Представництво благодійної організації «Кожній дитині» в Україні | Проведення мережевих зустрічей з сімейним середовищем дітей, яким загрожує вилучення з родини |
2011-2013 | проект «Покращення життя ВІЛ-
позитивних дітей та їх сімей» |
ВБО «Всеукраїнська мережа
ЛЖВ» |
Проведення курсів підвищення кваліфікації для усіх категорій педагогічних працівників |
2011-2012 | Проєкт «Попередження насильства над дітьми в школі» | ВГО “Жіночий консорціум України” за підтримки організації “Save the Children”(Sweden) | Проведення навчальних тренінгів для працівників психологічної служби Київської області |
2012 |
Програма соціальної інтеграції молоді, позбавленої батьківського піклування «Впевнений старт» | МБО Партнерство «Кожній дитині» | Розробник програми молодіжного клубу «Як стати успішним» (окремі тренінгові модулі); тренінговий модуль «Професійна підтримка соціальної інтеграції молодих людей» Програми навчання фахівців соціальної сфери “На шляху до самостійного життя” |
2013 | Програма «Дорослішай на здоров’я» | Фонд Народонаселення ООН | Підготовка педагогів-тренерів у Київській області |
Вересень 2016 р. – травень 2019 р. | Програма «Успішна людина» | Благодійна організація «Благодійний фонд «ФОНД ДОБРІ СПРАВИ» | Розробник і ведуча тренінгової програми для старшокласників «Успішна людина» (модулі «Фінансова грамотність», «Профорієнтація», «Психологія успішної людини») на базі КЗ КОР «Володарська спеціалізована ЗОШ-інтернат ІІ-ІІІ ступенів – центр реабілітації» |
Громадська діяльність
- З 2011 року – голова Білоцерківської міської громадської організації «Товариство культури «Світло» (svitlocult.org), редактор щомісячної електронної газети «На шляху до себе», яка виходить на сайті організації.