Не можемо не поділитися: інтерв’ю з випускницею Ларисою Пшемінською

4 квітня 2024

  • Чому вступили до аспірантури?

Я завжди відчувала готовність далі розвивати себе в науці, оскільки за плечима вже мала досить солідний педагогічний стаж і величезний багаж знань. Думка про вступ не покидала мене тривалий час, і ось, нарешті, я все ж наважилась, вирішила спробувати вступити на заочну форму здобуття освіти, поєднуючи педагогічну діяльність та навчання. Серед усіх абітурієнтів, я була найстаршою, проте мене це не бентежило, адже почувала себе невимушено в середовищі оптимістично та дружньо налаштованої молоді.

  • Чому обрали аспірантуру в УДПУ?

Заклад освіти, в якому я працюю (Тульчинський фаховий коледж культури) давно співпрацює із УДПУ імені Павла Тичини. Наші випускники щороку поповнюють когорту студентів УДПУ. Викладачі факультету Мистецтв щороку приїздять до нас з профорієнтаційними бесідами, концертами, проводять майстер-класи. В свою чергу наші студенти і викладачі є постійними учасниками науково-практичних конференцій, олімпіад, концертних програм. Мені часто доводилося співпрацювати з деканом факультету Мистецтв Терешко І. Г., зав. кафедрою музикознавства та вокально-хорового мистецтва Семенчуком В. В. Крім того мені дуже імпонує відкритість, щирість, гостинність, привітність та бажанням завжди допомогти уманчан. Сама будівля університету також приваблює своїм світлом, чистотою, красою, насиченістю сучасною матеріально-технічною базою. У мене не було інших думок з приводу вибору закладу вищої освіти. Тільки УДПУ.

  • Враження про ОНП.

Враження від ОНП неймовірні. ОНП підготовки доктора філософії PhD в Уманському ДПУ імені Павла Тичини за спеціальністю 011 Освітні педагогічні науки галузі знань 01 Освіта/Педагогіка сформована із урахуванням особистих інтересів аспірантів, відповідає сучасним вимогам, сучасному рівню розвитку науки і практики освітньої діяльності, побудована відповідно до стратегічних напрямів реформування національної системи вищої освіти. Окрім поглибленого вивчення вибраної наукової теми аспіранти PhD мають можливість одержати універсальні знання та компетентності (аналітичні, управлінські, педагогічні, лідерські інструменти особистісної ефективності та ін.) за власною освітньою траєкторією. ОНП має потужний рівень матеріально-технічного, освітньо-методичного та кадрового забезпечення. Аспіранти мають змогу брати участь у численних наукових проєктах, програмах академічної мобільності та ін.

  • Якість надання освітніх послуг.

Забезпечення освітніх послуг на високому рівні. Мені довелося навчатися у період карантинних обмежень у зв’язку із COVID-19, складних умовах війни, захищала дисертаційне дослідження в період масштабного блек-ауту в Україні після знищення ворогом значної кількості вітчизняних енергосистем.

Змішана форма навчання була організована з використанням надзвичайно зручним модульним об’єктно-орієнтованим динамічним навчальним середовищем MOODLE. Саме за допомогою цієї платформи було просто і зручно виконувати завдання з усіх навчальних дисциплін, мати у своєму арсеналі лекції, завдання для практичних робіт, можливість здачі практичних завдань, ознайомлення з робочими навчальними програмами та отриманими оцінками.

  • Якість навчання.

Рівень організації , забезпечення та реалізації освітнього процесу дає усі підстави стверджувати про надання УДПУ імені Павла Тичини якісної освіти.

Нас навчили не тільки вчитися і розвиватися протягом усього життя, а й творчо мислити, швидко орієнтуватися в сучасному насиченому інформаційному просторі, приймати нестандартні виважені рішення.

Я і мої однокурсники мали можливість ініціювати інноваційні ідеї в обраних напрямах дисертаційних досліджень, проєктувати та планово їх упроваджувати, що дало можливість збагатити наші знання в педагогічній теорії і практиці.

  • Які компетентності знадобилися у професійній діяльності?

Навчання в аспірантурі дозволило одержати такі компетентності у професійній діяльності як: уміння комплексно розв’язувати проблеми, працювати з науковими джерелами інформації, приймати нестандартні креативні рішення, бути відкритою для постійного професійного навчання та наукового зростання, бути відданою педагогічній професії, підтримувати її честь і гідність; володіти ІКТ-технологіями та використовувати їх в освтньому процесі.

  • Спогади про навчання в аспірантурі.

Спогади тільки позитивні та світлі. Роки навчання в аспірантурі для мене – це промінь світла у моєму житті. Прекрасні згадки про цікаві лекції О. Бялик, О. Кірдан, І. Осадченко, О. Заболотної, І. Білецької, організацію педагогічної практики М. Ткачук, цікаво проведені щосеместрові звіти О. Коберником та О. Бялик, підготовка до акредитації ОНП, організація С. Прищепою захисту дисертації і, безумовно, плідна і цікава робота з науковим керівником І. Терешко, яка приклала максимум зусиль до моєї дисертаціної роботи. Після захисту я навіть відчула якусь порожнечу і невимовний біль розлуки із своїм науковим керівником, настільки плідною і позитивною була наша сумісна праця.

Приємно вразила мене організація атестації (захисту дисертаційного дослідження), настільки чітко зуміла С. Прищепа організувати роботу усієї команди, це підготовка усієї документації, відеозйомка, трансляція презентації, зв’язок з опонентами у відеорежимі, робота енергоносіїв за допомогою генераторів, оформлення аудиторії, прекрасна морально-психологічна атмосфера та ін. Усе це мало позитивний вплив на успішний захист дисертації.