(Українська) ІСТОРИКО-КУЛЬТУРНА СКЛАДОВА ПІДГОТОВКИ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ (ОСВІТНЬО-НАУКОВА ПРОГРАМА «СОЦІАЛЬНА РОБОТА»)

11 липня 2022

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

З-поміж сучасних тенденцій розвитку освіти, педагогіки  актуалізація регіонального підходу, що ґрунтується на врахуванні історико-культурної спадщини українського народу, закономірностей розвитку національної освіти та педагогічної думки, маловідомих, унікальних регіональних матеріалів.

На важливості та життєвій необхідності посилення історико-культурного компоненту як обов’язкової складової вищої освіти акцентує увагу Національне агентство  із забезпечення якості вищої освіти: «У закладах вищої освіти історія і культура України мають вивчатися на порівняно вищому рівні і в глобальному вимірі, аналізуючи закономірності, наслідки та значення історико-культурних явищ та процесів в Україні, вписуючи їх у європейський і світовий контекст» (рішення Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти від 21 червня 2022 р. про історико-культурну складову освітнього процесу, https://cutt.ly/ILa6Gae).

Особливістю освітньо-наукової програми «Соціальна робота» (https://cutt.ly/nLsuo1J) є поєднання підготовки докторів філософії з соціальної роботи з урахуванням регіональних особливостей, досвіду наукових шкіл університету (інклюзивна освіта; молодіжна робота; гендерна соціалізація; соціально-психологічні особливості розвитку особистості, соціальних груп; соціальна робота у громаді тощо).

З метою посилення історико-культурного компоненту підготовки здобувачів вищої освіти робоча група ОНП «Соціальна робота» прийняла рішення про перегляд змісту освітньої складової (тематики обов’язкових, вибіркових освітніх компонентів, форм і методів викладання) та врахування рішення Національного агентства щодо вивчення історико-культурних процесів і забезпечення таких програмних результатів навчання, щоб «здобувач вищої освіти був готовий самостійно визначати закономірності і аналізувати суспільні процеси, що відбувалися у минулому та відбуваються нині, розуміти їх зв’язки та проводити історичні паралелі» (https://cutt.ly/ILa6Gae).

Важливу роль відіграє наукова складова підготовки докторів філософії,  що передбачає проведення здобувачем вищої освіти власного наукового дослідження. Вивчення історико-культурних процесів – предмет діяльності низки науково-дослідних структур факультету соціальної та психологічної освіти. Зокрема, Науково-дослідного центру педагогічного краєзнавства подвійного підпорядкування Національній академії педагогічних наук України та Міністерству освіти і науки України. Мета діяльності Центру – розвиток фундаментальних і прикладних досліджень із проблем педагогічного краєзнавства, соціальної педагогіки, соціальної роботи; створення можливостей для апробації та впровадження в освітній процес результатів досліджень, залучення обдарованої молоді до активної науково-дослідної роботи (https://cutt.ly/gLsucIE).