Науки про освіту
Профіль програми Магістр наук про освіту |
||||||
Тип диплому та обсяг програми | Одиничний ступінь, 120 кредитів ЄКТС. | |||||
Вищий навчальний заклад | Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини | |||||
Акредитаційна інституція | Національна агенція забезпечення якості вищої освіти | |||||
Період акредитації
|
Програма впроваджується в 2016 році | |||||
Рівень програми | FQ-EHEA-другий цикл, QF-LLL- 7 рівень, НРК – 7 рівень | |||||
а | Мета програми | |||||
Підготовка висококваліфікованих викладачів вищої школи до ефективної педагогічної, навчально-виховної, науково-методичної та організаційно-управлінської діяльності в системі вищої освіти. | ||||||
б | Характеристика програми | |||||
1 | Предметна область, напрям
|
Зміст теоретичних знань: система знань з педагогіки вищої школи, педагогічної майстерності, сучасних технологій навчання і виховання у вищій школі.
Цикл загальної підготовки – 30 кредитів 1.1. Гуманітарна підготовка – 9 кредитів 1.2. Фундаментальна підготовка – 21 кредит Цикл професійної підготовки – 18 кредитів Науково-предметна підготовка Вибіркові навчальні дисципліни вільного вибору студента – 30 кредитів Практична підготовка 12 кредитів Випускна атестація – 30 кредитів |
||||
2 | Фокус програми: загальна/
спеціальна |
Загальний. Професійна підготовка викладача ВНЗ. | ||||
3 | Орієнтація програми | Освітньо-професійна та науково-дослідницька складові. | ||||
4 | Особливості програми | Програма розкриває основи здійснення викладацької діяльності у вищих навчальних закладах | ||||
в | Працевлаштування та продовження освіти | |||||
1 | Працевлашту-вання | Сфера працевлаштування магістра (за наявності диплома магістра): вищі навчальні заклади різних рівнів акредитації та форм власності; науково-педагогічні установи; заклади підвищення кваліфікації; заклади післядипломної освіти. | ||||
2 | Продовження освіти | Можливість навчатися за програмами третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти. Навчання упродовж життя. | ||||
г | Стиль та методика навчання | |||||
1 | Підходи до викладання та навчання | Стиль навчання – активний, що дає можливість студенту обирати предмет та організовувати час. Впродовж останнього семестру більшу частину часу студент використовує для написанню кваліфікаційної роботи. | ||||
2 | Система оцінювання | Оцінюються: відповіді на семінарах, виконані презентації, есе, заліки і екзамени (усні, письмові), захист практики; підготовка та захист кваліфікаційної роботи. | ||||
д | Програмні компетентності | |||||
1 | Загальні | – Знання і розуміння фахової галузі та професії.
– Здатність до критичного осмислення основних теорій, принципів, методів і понять у навчанні та професійній діяльності. – Здатність до організації та планування викладацької діяльності у ВНЗ. – Здатність до створення нових ідей (креативність). – Здатність визначати, формулювати і вирішувати проблеми – Здатність знаходити, обробляти, аналізувати і використовувати інформацію з різних джерел. – Здатність діяти відповідно до етичних норм та зобов’язань. – Здатність працювати в команді та індивідуально. – Здатність застосовувати знання на практиці. – Здатність до усної і письмової комунікації рідною та іноземною мовами. |
||||
2 | Фахові | – Здатність використовувати основи теорії та методології освіти в професійної діяльності.
– Здатність проектувати і здійснювати освітній процес у вищій школі з урахуванням сучасної соціокультурної ситуації та рівня розвитку особистості. – Здатність до аналізу, співставлення, порівняння педагогічних явищ, осмислення та дослідження соціальних норм і відносин у межах галузі освіти. – Здатність діагностувати і оцінювати рівень розвитку, досягнень та освітніх потреб особистості. – Здатність до саморозвитку на основі рефлексії результатів своєї професійної діяльності. – Здатність до аналізу, осмислення, планування й підготовки різних типів занять за різною структурою у вищому навчальному закладі, використання технологій навчання студентів і формування у них навичок самостійно здобувати знання. – Здатність користуватися інформаційно-комунікаційними технологіями. |
||||
е | Програмні результати навчання | |||||
– усвідомлювати й розуміти методологічні функції філософії освіти, основні парадигми, закономірності та загальні тенденції розвитку системи вищої освіти;
– демонструвати знання основних концепцій, розуміння теоретичних і практичних проблем, сучасного стану наукових знань за обраною спеціальністю, оволодіння термінологією з досліджуваного наукового напряму; – знати основи застосування елементів теоретичного та експериментального дослідження в професійній діяльності, демонструвати систематичне сприйняття та розуміння системи теоретичних чи практичних знань за спеціальністю; – здатність створювати і підтримувати психологічно безпечне освітнє середовище у вищому навчальному закладі. – проводити наукові дослідження, розширювати передові напрями галузі знань; – виявляти знання з основ теорії педагогіки, психології та методики викладання у вищій школі, усвідомлення професійної значущості цих знань, наявність потреби постійного удосконалення професійних знань, умінь, навичок та педагогічної майстерності; – критично використовувати наукові теорії та засвоєні теоретичні знання при розв’язанні практичних дослідницьких завдань, обирати й використовувати відповідні засоби для побудови технології дослідження;
– здійснювати пошук інформації в науковій та методичній літературі, використовуючи різноманітні ресурси: журнали, бази даних, он-лайн ресурси, архівні матеріали; – критично мислити, застосовувати методи аналізу і синтезу, інтерпретувати, узагальнювати результати професійної діяльності; – створювати та оприлюднювати наукові публікації в основних наукових журналах; – детально – розробляти та переконливо презентувати групі уваліфікованих дослідників обгрунтований план дослідження для вирішення наукової задачі; – володіти комплексом умінь та навичок необхідних для здійснення всіх видів навчально-виховної роботи у вищому навчальноиу закладі, застосовувати різноманітні технології навчання у викладанні, удосконалювати свої педагогічні знання з метою творчого їх застосування в теорії і практиці навчання і виховання студентів. |
Затверджено на засіданні вченої ради факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (протокол № 10 від 8 червня 2016 р.).
Керівник проектної групи (гарант освітньої програми) –
Осадченко Інна Іванівна – доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.
Розробники:
Коберник Олександр Миколайович – доктор педагогічних наук, професор, завідувач, професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.
Гагарін Микола Іванович – кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.
Дудник Наталка Василівна – кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини