Наскільки справдилися очікування щодо навчання в університеті Б. Слободяник

15 липня 2022

Б. Слободяник,  студентка І курсу факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини:

– Вступила до університету в минулому році, навчаюся  за спеціальністю 231 «Соціальна робота». Коли мене в дитинстві запитували, ким я хочу стати, кожний раз називала різні професії: то хотіла бути вчителькою, бо дуже любила Лідію Миколаївну, свою першу вчительку, то лікарем, бо мені дуже подобалася іграшкова аптечка, подарована на день народження (тоді я всім рідним цілими днями міряла температуру). Але в професію не можна погратися день-два, а потім, якщо набридне, швидко поміняти. І вже в одинадцятому класі я серйозно задумалася над тим, ким же я дійсно хочу бути, яка професія мене цікавить, адже від цього вибору залежало моє майбутнє.

Для прийняття цього рішення я враховувала багато факторів, таких як: власні побажання, психологічні особливості та можливості, потреби ринку праці, врахування власних інтересів. Рішення мої змінювались по декілька разів на день, зробити альтернативу вибору було дуже нелегко. І справді, не маючи зацікавленості до предмета, не можливо займатися справою. Розібравшись у своїх інтересах, здібностях і особистісних рисах, я зрозуміла, що гуманітарні науки мені підходять більше ніж точні.  Тому вступ на спеціальність «Соціальна робота» для  мене був не втіленням дитячої мрії, які дуже часто залишаютья недосяжними або навіть казковими,  а свідомим вибором тієї справи, якою я хочу займатися в своєму житті.

Позаду перший рік студентського життя.  Мені багато чого запам’яталось:  і перший дзвінок, і перші пари, і свята, і час, який я провела зі своїми однокурсниками.

Навчання в університеті відрізняється від навчання в школі своїм режимом, змістом освіти, обсягом досліджуваного матеріалу, методами і формами навчання.  Вся система навчання і виховання в університеті розрахована на свідоме, відповідальне відношення кожного студента до своїх обов’язків. Вже з першого курсу викладачі кафедри читають у нас цікаві лекції за фахом і допомагають вирішити всі проблеми.

На жаль, карантин, а потім введення «воєнного стану» в країні внесли свої корективи в навчальний процес, більшу частину навчального року ми навчалися дистанційно, за допомогою інформаційно-освітнього середовища «Moodle».  Але навіть в таких умовах  викладачі  доклали максимум зусиль, щоб подати матеріали зрозуміло та доступно, завжди були готові допомогти та дати пораду.

Робота і все, що з нею пов’язане, займає  більшу половину життя людини. Знайти себе в світі професії – означає дістати можливість відчувати себе потрібним людям, максимально повно розкрити свої здібності, гідно заробляти. І тут найважливіше – не схибити. Тому перед вибором спеціальності я поставила собі питання: «Чи буде мені потрібна ця спеціальність в майбутньому, чи зможу я себе зреалізувати у цій галузі після закінчення університету»?

Професія соціального працівника зацікавила мене з тисячі інших з кількох причин. Насамперед, робота типу «людина-людина» завжди буде актуальною, тому що вміння співпереживати та допомагати, особливо, в такий нелегкий час, дуже важливе.

Спеціальність 231 Соціальна робота  сподобалась  ще й тим, що цей диплом забезпечує престижну високооплачувану роботу, широкі можливості для працевлаштування, обіцяє можливості кар’єрного росту та найголовніше – забезпечує знаннями про те, як кваліфіковано допомогти людям.

Перспективи спеціальності пов’язані з розвитком державної мережі служб соціальної роботи (останні рішення Президента та уряду свідчать про їх дієву турботу про малозабезпечених) і з розвитком громадських та комерційних організацій, які надають соціальні послуги. Аналіз ринку праці свідчить: найближчі 15-20 років проблема безробіття для фахівців соціальної роботи просто не буде існувати. Потреба в них значно перевищує ту чисельність бакалаврів, спеціалістів та магістрів, яку випускають вищі навчальні заклади України.

Під час навчання сподіваюсь отримати багато знань і практики, які в майбутньому мені точно знадобляться, а також відкрити для себе нове коло людей, від спілкування з якими буду отримувати лише задоволення.

Думаю, що ця спеціальність і цей факультет дасть багато можливостей для саморозвитку і самовдосконалення.

Від навчання я, насамперед, хочу отримати задоволення, тому що планую реально працювати за цим фахом в майбутньому, а отже, мені має подобатися справа мого життя.

Хочу мати високий рівень професійних знань, щоб майстерно виконувати свою роботу, стати фахівцем, який спроможний надати допомогу всім, хто її потребує. Очікую навчитися у високопрофесійних викладачів усьому тому, що знають вони.

Обираючи навчальний заклад, в якому хотіла б навчатися, як і кожен вступник, вивчала інформацію про університет. Зрозуміло, що скільки студентів – скільки і думок, скільки ж і відгуків. Але на своєму, нехай ще маленькому досвіді студентського життя, можу сказати всім – УДПУ – саме той університет, де викладач є другом студента. Так, так, дійсно, не дивуйтесь. Політика університету спрямована на покращення умов навчання. Висококваліфіковані викладачі, завжди допоможуть або навіть підуть на компроміс, підтримають і підкажуть коли щось не зрозуміло. Про корупцію та хабарі? Ні, навіть не чула. Потрібно лише ВЧИТИСЯ.

Майбутнім студентам, які обрали наш університет для здобуття вищої освіти, раджу зробити правильний вибір, щоб цей вибір не був спонтанним, Звичайно, варто прислуховуватись до думки оточуючих, але все ж звертати увагу на власні вподобання,і прийняти правильне рішення щодо обраної спеціальності.

Перші враження про навчання у мене склались дуже  хороші, позитивні, такі, які я точно не забуду ніколи. Особливо сподобалась посвята у студенти, яка була надзвичайно цікавою, святковою та захоплюючою.  Звичайно, спочатку були присутні страх у подоланні нових завдань, важкість у сприйнятті такого великого об’єму інформації, але до всього швидко звикаєш.  Чесно кажучи, не думала, що навчання буде настільки цікавим   Я не шкодую, що обрала навчання в УДПУ. Тут сучасні аудиторії, чудові викладачі,  панує доброзичлива, тепла атмосфера.

Навчання приносить задоволення, адже весь матеріал пояснюється викладачами зрозуміло і доступно, викликає зацікавленість до певної теми і майбутнього фаху.