Відбувся семінар для викладачів З досвідом науково-педагогічної роботи

7 лютого 2024

В рамках діяльності навчально-методичного Центру професійного розвитку викладача відбувся семінар для викладачів з досвідом науково-педагогічної роботи Університету (координатор – д.пед.н., професор Оксана Бялик).

Порядок денний передбачав ряд питань, що потребували обговорення. Так, доповідач – Світлана Роєнко, відповідальна за стажування студентів та керівник практик по Університету, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи УДПУ, розкриваючи питання «Практика як невід’ємна складова підготовки майбутніх фахівців: вимоги до організації та проведення», звернула увагу на вимогах до організації та проведення практики. При обговоренні питання було визначено місце та значення практики в загальній системі підготовки майбутніх фахівців. Окрема увага була приділена вимогам до укладання наскрізної та робочих програм практики, формуванню критеріїв оцінювання завдань практики, складанню переліку індивідуальних завдань.

У зв’язку з тим, що практика проходить у різних форматах, також було наголошено на необхідності налагодження якісної взаємодії між здобувачами-практикантами та керівниками і методистами з практики, що може здійснюватися як в очному форматі, так і у формі штучно створеного комунікативного простору. Крім того було визначено шляхи удосконалення організації та проведення практики в умовах воєнного стану.

Питання «Використання штучного інтелекту в освіті: практичні кейси» представлено Сергієм Терещуком, доктором педагогічних наук, професором кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук УДПУ, який закцентував увагу на тому, використання штучного інтелекту в освітньому процесі ЗВО – сьогоднішня реальність, і кількість студентів, які використовують ChatGPT постійно зростає. Тому питання «Чи потрібно заборонити використання ChatGPT в освітньому процесі ЗВО?» наразі не має сенсу.

Застосування штучного інтелекту в освітньому середовищі породжує ряд викликів та проблем, зокрема: етичні та правові аспекти; необхідність розвитку навичок, які не можуть бути замінені штучним інтелектом (соціальна взаємодія, співпраця, критичне мислення, творчість та ін.); ризики зниження якості навчання та розвитку критичного мислення.