Ткачук Лариса Василівна

Ткачук Лариса Василівна

Tkachuk Larysa

Посада (науковий ступінь, звання, посада)

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Web of Science 

Google Scholar

ORCID

Дисципліни, які викладає (денна та заочна форма навчання)

  • Історія педагогіки
  • Теорія та історія педагогіки
  • Теорія організації
  • Управління якістю в закладі освіти

Сфера наукових досліджень:

теорія і практика стимулювання навчальної діяльності учнів, питання виховної теорії та практики у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського, духовне і моральне виховання учнівської та студентської молоді, теорія та практика управління закладами освіти.

Основні наукові публікації за останні 5 років

Монографії (в Україні)

  1. Ткачук Л. В. Педагогічне забезпечення успіху в навчанні молодших школярів у творчій спадщині В. О. Сухомлинського: монографія. Умань: «Видавець Сочінський М. М.», 2016. 192 с.
  2. Дитинство: радість пізнання (за ідеями В. Сухомлинського): монографія / Т. Д.  Кочубей, Л. В. Ткачук, Н. В. Безлюдна. Умань: Видавець «Сочінський М. М.», 2017.  220 с.
  3. Ткачук Л. В. Дослідницька компетентність керівника закладу загальної середньої освіти. Професійна підготовка майбутніх менеджерів на основі компетентнісного підходу: кол. монографія / за заг. ред. О. М. Коберника. Умань: ВПЦ «Візаві», 2018. С. 249–287.
  4. Ткачук Л. В., Ткачук М. М. Підготовка майбутніх педагогів до здійснення педагогічного стимулювання навчальної діяльності учнів. Формування професійної компетентності майбутнього педагога: теорія і практика: колективна монографія / за ред. В. В. Бойченко. Умань: ВПЦ «Візаві», 2020. С. 159–241.
  5. Ткачук Л. Ціннісно-орієнтоване управління в системі менеджменту закладів вищої освіти. Управління закладами освіти: теорія, історія, практика: кол. монографія / за заг. ред. О. Л. Кірдан. Умань: Візаві, 2020. С. 62–94.
  6. Виховання цінностей особистості: європейський вектор та національний контекст: кол. моногр. / [Н. Безлюдна, В. Бойченко, О. Бялик [та ін.]; за ред. О. М. Коберника; МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. Умань: Візаві, 2023. 405 c. (авторський внесок 2,63 д.а.).
  7. Підготовка майбутніх педагогів до здійснення педагогічного стимулювання навчальної діяльності учнів. Формування професійної компетентності майбутнього педагога: теорія і практика: колективна монографія / за ред. В. В. Бойченко. Умань: ВПЦ «Візаві», 2020. (авторський внесок – 1,7 д.а.).
  8. Ткачук Л. Ціннісно-орієнтоване управління в системі менеджменту закладів вищої освіти. Управління закладами освіти: теорія, історія, практика: кол. монографія / за заг. ред. О. Л. Кірдан. Умань: Візаві, 2020. (авторський внесок – 1,3 д.а.). URL: http://surl.li/dwmua

Статті у наукометричних виданнях

  1. Oleksandr Bezliudniy, Oksana Kravchenko, Oksana Kondur, Iryna Reznichenko, Nataliia Kyrsta, Yulia Kuzmenko, Larysa Tkachuk. National and Patriotic Education of Young Students by Means of Digital Technologies in Distance Learning Environment. INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPUTER SCIENCE AND NETWORK SECURITY. 2022. VOL. 22, Іssue 7, pp. 451–458. URL: https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.7.55

Статті у зарубіжних виданнях

  1. Ткачук Л. В., Ткачук М. М. Ціннісно-орієнтоване управління в системі менеджменту закладу вищої освіти.  Zeszyty Naukove Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Wydawnictvo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu: 2018. nr.15. С. 93–104.
  2. Ткачук Л. В., Ткачук М.М. Концепція управління за цінностями як новий підхід у менеджменті закладу вищої освіти Zeszyty Naukove Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu.Wydawnictvo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu: 2018, t.80, nr 3. С. 27–35.
  3. Аlexander Kobernyk, Inna Osadchenko, Larysa Tkachuk. The Ukrainian context of Comenius studies: philosophical, pedagogical, psychological aspects  Siedleckie Zeszyty Komeniologiczne, JAN AMOS KOMEŃSKI W EPOCE WSPÓŁCZESNOŚCI: odczytania – kontynuacje – krytyka seria PEDAGOGIKA., Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlce, 2019.VІ. С. 209–224.
  4. Коберник А. Н., Ткачук Л. В. Взгляд в будущее: философско-педагогическое творчество Я. А. Коменского и современность. Балканско научно обозрение. 2019. Том 3. №1(3). С. 38–42.
  5. Ткачук Л. В. Реализация креативного подхода к изучению курса «История педагогики» в педагогическом университете. Личность. Образование. Общество. Формирование педагога будущего: от компетентности к самореализации: материалы Междунар. науч.-практ. конф., Гродно, 31 октября 2019 г. : в 2 ч. / ред. кол.: С. А. Сергейко [и др.]. Гродно: ГУО «Гродненский областной институт развития образования», 2019. Ч. 2. С. 111–115.
  6. Ткачук Л. Шляхи удосконалення процесу формування акмеологічної компетентності майбутніх менеджерів освіти у закладі вищої педагогічної освіти. Modern engineering and innovative technologies, Karlsruhe, Germany. Issue No28. Part 2. August 2023. C.76–83. URL: http://www.moderntechno.de/index.php/meit/article/view/meit28-02-038 DOI: 10.30890/2567-5273.2023-28-02-038
  7. Ткачук Л., Ткачук М. Особливості управління закладом освіти на засадах ризик-менеджменту. Modern engineering and innovative technologies, Karlsruhe, Germany. 2022. №22(2). C.80–87.  URL: http://www.moderntechno.de/index.php/meit/article/view/meit22-02-045
  8. Ткачук Л., Ткачук М. Виховання гуманістичних цінностей студентської молоді у позааудиторній діяльності. Věda a perspektivy, Praha, Česká republika. 2022. № 9(16). С.219–231. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/vp/article/view/2508/2512
  9. Ткачук Л. Шляхи удосконалення процесу формування акмеологічної компетентності майбутніх менеджерів освіти у закладі вищої педагогічної освіти. Modern engineering and innovative technologies, Karlsruhe, Germany. Issue No28. Part 2. August 2023. C.76–83. URL: http://www.moderntechno.de/index.php/meit/article/view/meit28-02-038DOI: 10.30890/2567-5273.2023-28-02-038
  10. Ткачук Л., Ткачук М. Особливості управління закладом освіти на засадах ризик-менеджменту. Modern engineering and innovative technologies, Karlsruhe, Germany. 2022. №22(2). C.80–87.  URL: http://www.moderntechno.de/index.php/meit/article/view/meit22-02-045
  11. Ткачук Л., Ткачук М. Виховання гуманістичних цінностей студентської молоді у позааудиторній діяльності. Věda a perspektivy, Praha, Česká republika. 2022. № 9(16). С.219–231. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/vp/article/view/2508/2512

Статті у фахових виданнях України

  1. Ткачук Л. В. Теорія і практика педагогічного стимулювання в історії вітчизняної педагогічної думки кінець (ХІХ–ХХ ст.). Актуальные научные исследования в современном мире: сб. научных трудов / Переяслав-Хмельницкий, 2016. Вып. 9(1 7), ч. 4.  С. 162–169.
  2. Шулдик Г. О, Ткачук Л. В. Психолого-педагогічні особливості адаптації викладача-початківця до науково-педагогічної діяльності у вищому навчальному закладі. Наукові записки. Національний університет «Острозька академія» Серія «Психологія» / ред. кол.: І. Д. Пасічник, Р. В. Каламаж, Л. В. Засєкіна та ін. Острог: Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2016. Вип. 3. С. 224–233.
  3. Ткачук Л. В. Стратегічний менеджмент закладу вищої освіти як запорука його успіху. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / [гол. ред.: М. Т. Мартинюк]. Умань: ВПЦ «Візаві», 2017. Вип.2. Ч.2. С. 268–276.
  4. Ткачук Л. В.,Ткачук М. М. Теоретико-методологічні засади виховання патріотичних цінностей студентської молоді. Проблеми освіти: зб. наук. праць / ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України. Вінниця:ТОВ «Нідан–ЛТД, 2018. Вип.88 (частина 2). С. 265–274.
  5. Кочубей Т., Ткачук Л. Ідея радості пізнання у педагогічній спадщині В. Сухомлинського: науково-методичний аспект. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. Вип.10 / упоряд. О. Б. Петренко; ред.кол.: О. Б. Петренко, Р. Л. Сойчук, Т. С. Ціпан та ін. Рівне: РДГУ, 2019. С. 85–93.
  6. Ткачук Л. В., Ткачук М. М. Педагогічне стимулювання у структурі професійної компетентності сучасного вчителя. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. Вип. 4 / МОН України, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. Умань: Візаві, 2020. С.61–66.
  7. Ткачук Л. Акмеологічні засади професійної підготовки майбутніх менеджерів освіти. Педагогічний альманах: збірник наукових праць / редкол. В.В.Кузьменко (голова) та ін. Херсон: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2023. Випуск 53. С.154–161. URL: http://pedalmanac.site/index.php/main/article/view/440/355 DOI https://doi.org/10.37915/pa.vi53.440
  8. Ткачук Л., Ткачук М. Позашкільна освіта в Україні у контексті глобалізації, європейської інтеграції та національної самоідентифікації. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. Вип. 2 / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини; [голов. ред. О. І. Безлюдний]. Умань: Візаві, 2022. С. 110–118. URL: https://library.udpu.edu.ua/library_files/zbirnuk_nayk_praz/2022/3/14.pdf
  9. Ткачук Л., Ткачук М. Гуманізація управління закладом освіти в умовах модернізації національної системи освіти України з позицій людиноцентристського підходу Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. Вип. 2(8) / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини [голов. ред. С. В. Совгіра]. Умань: Візаві, 2022. С.42–48. URL: http://ppsh.udpu.edu.ua/issue/view/16032
  10. Ткачук Л. Історичний аспект становлення і розвитку педагогіки партнерства. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. Вип. 2 (6) / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини; [голов. ред. С. В. Совгіра]. Умань: Візаві, 2021. С. 193–201. URL:http://ppsh.udpu.edu.ua/issue/view/14882
  11. Ткачук Л. В., Ткачук М. М. Педагогічне стимулювання у структурі професійної компетентності сучасного вчителя. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини Вип. 4. МОН України, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини; [гол. ред.: О. І. Безлюдний]. Умань: Візаві, 2020. С.61–66. URL:http://znp.udpu.edu.ua/issue/view/13632

Навчальні та навчально-методичні посібники

  1. Самостійна робота студентів з дисципліни «Історія педагогіки»: навч.-метод. посібник/ упоряд. Л. В. Ткачук, М. М. Ткачук. Умань, ВПЦ «Візаві», 2017.140 с.
  2. Історія педагогіки у схемах і таблицях: навчально-методичний посібник: Ч.1: Історія зарубіжної педагогіки / уклад. Ткачук Л. В, Ткачук  М. М. Умань: Візаві, 2018. 103 с.
  3. Історія педагогіки: навчально-методичний посібник Ч.1: Історія зарубіжної педагогіки / уклад. Ткачук Л. В., Ткачук М. М., Кірдан О. Л., Кудла М. В. Умань: Візаві, 2018. 258 с.
  4. Підготовка і захист випускної кваліфікаційної роботи: метод. посібник [В. В. Бойченко, Н. В. Безлюдна, М. І. Гагарін [та ін.] ; за ред.  М. В. Кудли: Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. Умань: Візаві, 2020. С.52–75.
  5. Історія педагогіки: у 2 ч. Ч. 1. Історія зарубіжної педагогіки і шкільництва: навч. посіб. для студ. закладів вищої пед. освіти / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини; уклад.: Ткачук М. М., Ткачук Л. В. Вид. 2-ге, допов. та переробл. Умань: Візаві, 2020. 280 с. (рекомендовано вченою радою університету)
  6. Підготовка і захист випускної кваліфікаційної роботи: метод. посіб. / за ред.  М. В. Кудли; МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. Вид. 2-ге, переробл. Умань: Візаві, 2021. Розд.4. С.53–77.
  7. Підготовка і захист випускної кваліфікаційної роботи: метод. посіб. / за ред. М. В. Кудли; МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. Вид. 2-ге, переробл. Умань: Візаві, 2021. 131 с.
  8. Історія педагогіки: у 2 ч. Ч. 1. Історія зарубіжної педагогіки і шкільництва: навч. посіб. для студ. закладів вищої пед. освіти / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини; уклад.: Ткачук М. М., Ткачук Л. В. Вид. 2-ге, допов. та переробл. Умань: Візаві, 2020. 280 с.
  9. Підготовка і захист випускної кваліфікаційної роботи: метод. посіб. / за ред.  М. В. Кудли; Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. Умань: Візаві, 2020. 133 с.

Стажування, підвищення кваліфікаці за останні 5 років

  1. ДЗВО «Університет менеджменту освіти» 14.03–15.10.2022. (категорія «Коучингові технології у діяльності фахівців системи освіти»). 180 год./6 кред. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СП 35830447/2175–22 від 15.10. 2022.
  2. ТОВ «Академія цифрового розвитку» 05.09–18.09.2022 р. (дистанційно) «Цифрові інструменти GOOGLE Базовий рівень (30 год.). Сертифікат №GDTfE – 02– 03246
  3. ДЗВО «Університет менеджменту освіти». 16.01.2023 – 16.06.2023. (категорія «Науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти, які викладають комплекс дисциплін з менеджменту» (дистанційно). 180 год./6 кред. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СП 358300447/0935–3 від 16.06.2023.
  4. VІІ Міжнародна науково-методична конференція «Передові технології реалізації освітніх ініціатив» (Університет Григорія Сковороди у Переяславі, 7 лютого 2024 року) 6 год. (0,2 кредита ЄКТС).

Нагороди та відзнаки

  • Нагрудний знак «Відмінник освіти України» (2000)
  • Нагрудний знак «Василь Сухомлинський» (2005)
  • Почесна грамота Міністерства освіти і науки України (1994; 2019)
  • Почесна грамота Української асоціації ім. В. О. Сухомлинського (2014)
  • Почесна грамота Черкаської обласної державної адміністрації (2005; 2009)
  • Почесна грамота Головного управління (Департаменту) освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації (2010; 2011; 2013)
  • Почесна грамота Уманської міської ради (2012)
  • Почесна грамота Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (1990, 2007, 2012)
  • Подяка Уманської міської ради (2014; 2015)
  • Подяка Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (2007; 2009; 2010; 2011; 2016; 2017; 2018; 2019; 2023)

Додаткові види діяльності:

  • Професійні досягнення в освітній та методичній діяльності, внутрішньому забезпеченні якості вищої освіти

Підготувала 12 переможців ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з педагогіки, ІІ туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з педагогіки, Міжнародного конкурсу з гуманної педагогіки, обласного етапу конкурсу «Кращий студент України».

Член журі (2004–2005рр.), голова журі (2006–2008рр.), відповідальний секретар організаційного комітету ІІ етапу Всеукраїнської студентської олімпіади з педагогіки (2009–2011рр.) та відповідальний секретар організаційного комітету та галузевої конкурсної комісії ІІ туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт в галузі «Педагогіка» (2016–2017рр.).

 

  • Досвід та професійні досягнення у науковій діяльності

Член спеціалізованої вченої ради К 38.134.02 з спеціальностей 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» та 13.00.02 «Теорія та методика навчання (українська література)» Миколаївського державного університету імені В. О. Сухомлинського (з 2015 р.) http://mdu.edu.ua/?page_id=3227

Член редколегії журналу Professional Educftion: Metodology, Theory and Technologies Професійна освіта: методологія, теорія технологія / збірник наукових праць / ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний вищий навчальний заклад імені Григорія Сковороди (входить до переліку наукових фахових видань України у галузі «Педагогічні науки» (Наказ МОН України № 241 від 09.03.2016 р.., Категорія Б). https://education-journal.org/index.php/journal/about/editorialTeam

Має 177 наукових та науково-методичних праць у галузі педагогіки, серед яких: 9 монографій (з них 1 – одноосібна), 8 навчальних та навчально-методичних посібників.

Здійснювала опонування, експертизу та рецензування дисертаційних досліджень; керує студентською науковою роботою, магістерськими роботами.

 

Участь у діяльності міжнародних, національних та регіональних науково-дослідницьких структур

Член науково-дослідної лабораторії «Василь Сухомлинський та школа ХХІ століття» Уманського державного педагогічного університету імені ПавлаТичини та Всеукраїнської Асоціації імені Василя Сухомлинського.

Контакти викладача (електрона пошта):

e-mail: l.v.tkachuk@udpu.edu.ua