(Українська) Про проєктну діяльність на факультеті соціальної та психологічної освіти

24 жовтня 2022

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Попит на проєктну діяльність сьогодні спостерігається в практично всіх сферах суспільного життя. Саме тому навчання методології проектного менеджменту є важливою складовою та умовою ефективної реалізації освітніх програм та наукової діяльності.

Таким чином, з точки зору професійної компетентності, для здобувачів освіти, що навчаються в галузі соціологічної та психологічної наук, важливими є навички по розробці та управлінню проєктами, креативність, комунікативність та уміння працювати в команді.

В залежності від освітнього рівня, здобувачі освіти здійснюють свою підготовку за різними напрямками, чим вище – тим ширше коло набутих компетентностей. У відповідності до чинного Законодавства України та Національної рамки кваліфікації, навички розробки та управлінння науковими проектами та складання пропозицій щодо фінансування власних досліджень – належать до універсальних навичок. Саме тому формування відповідних навичок є актуальним для здобувачів кожного рівня освіти.

Організація навчальної діяльності за таким напрямком є однією з основних цілей роботи ЗВО, а тому важливою є регулярна звітність та представлення результатів діяльності здобувачів в даній сфері. Керуючись цим положенням, хочемо узагальнити досвід Уманського державного педагогічного університету ім. Павла Тичини (факультет соціальної та соціологічної освіти).

В першу чергу, звертаємо увагу на окремі освітні компоненти, які відповідають за формування навичок з проектної діяльності. Так, в результаті вивчення того чи іншого курсу, здобувач набуває практичного інструментарію з організації та реалізації власних проєктів, володіє знаннями про порядок участі в конкурсних програмах, їх фінансування.

Разом з теоретичною підготовкою, здобувачі практично долучаються до проєктної діяльності за відповідним фахом.

Так, здобувачі приймали участь в проєктах, ціллю яких було: сприяння позитивним суспільним змінам шляхом створення і розбудови мережі молодих лідерів із залученням молодіжних організацій; пропаганда принципів академічної доброчесності в умовах ЗВО; створення платформи для вивчення та спілкування українською жестовою мовою, зокрема в умовах пандемії COVID-19 та спричинених нею викликі; створення системи особистісного та професійного розвитку молоді в Україні віком від 18 до 25 років, розвиток лідерства та підвищення рівня громадянської активності; тощо.

У 2021 році Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини отримав грантове фінансування від УКФ на реалізацію проекту «Культурно-рекреаційно-туристична Черкащина: інклюзивно-соціальна 3D-карта». Проєкт реалізовано – створений сайт з наявним контентом для он-лайн подорожей регіоном задля створення безбар’єрного доступу до історико-культурної спадщини Черкащини.

Разом з тим, здобувачі всіх рівнів освіти здійснюють активну громадянську діяльність, регулярно приймають участь в конкурсах, за результатами яких університет отримує гранти на реалізацію нових проєктів. Особливої уваги заслуговує залученість здобувачів до благодійної діяльності, в ході якої вони організовують та приймають участь у проєктах, спрямованих на роботу з постраждалими групами населення (в особливості після 24 лютого 2022 року), надання відповідної підтримки та багатопланової допомоги різним групам дітей тощо.

Така практична проєктна діяльність поряд із вивченням теоретичних засад управління науковими проєктами дозволяє сформувати у здобувачів програмні результати щодо визначення цілей, змісту й структури наукових проєктів, аналізу фінансових потреб і джерел фінансування, контролю процесу виконання проєкту і коригування плану його реалізації; управління ризиками проєктної діяльності тощо.

А також така проектна діяльність дозволяє формувати грантову історії Уманського державного педагогічного університету


Фото новини: