Рекомендації щодо пріоритетних напрямів психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу учасників освітнього процесу

29 серпня 2022

Для організації належного психологічного, соціально-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу у 2022/2023 навчальному році рекомендуємо:

  • сприяти забезпеченню ставками практичного психолога та соціального педагога закладів освіти відповідно до нормативної потреби;
  • забезпечити заклади освіти практичними психологами, соціальними педагогами;
  • забезпечити навчально-методичні центри/кабінети/лабораторії психологічної служби методистами;
  • забезпечити фахівців психологічної служби закладів освіти окремими робочими кабінетами;
  • забезпечити фахівців психологічної служби закладів освіти, зокрема навчально-методичних центрів/кабінетів/лабораторій, інформаційно-комунікаційними технологіями, підключенням до мережі Інтернет;
  • покращити методичне та технічне забезпечення працівників психологічної служби, особливо в закладах освіти новостворених територіальних громад;
  • збільшити обсяг викладання курсів кризової, екстремальної психології для фахівців психологічної служби;
  • збільшити обсяг викладання курсів першої психологічної допомоги для педагогічних працівників;
  • проводити для фахівців психологічної служби закладів освіти заняття, семінари, тренінги для підвищення фахової компетентності;
  • організувати та провести Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі»;
  • здійснювати психологічну підтримку здобувачів освіти з числа внутрішньо переміщених осіб, зокрема тих хто виїхав за кордон;
  • запровадити на сайтах закладів освіти сторінки «Кабінет психолога/соціального педагога» та онлайн-консультування;
  • здійснювати психологічне і соціально-педагогічне забезпечення та супровід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, консультативну і просвітницьку роботу з батьками;
  • посилити профілактичні заходи у закладах освіти щодо неприпустимості вживання алкоголю та психоактивних, наркотичних речовин підлітками;
  • посилити профілактичну роботу з подолання правопорушень, злочинності серед неповнолітніх;
  • забезпечити захист прав і свобод дітей, створити безпечне осітнє середовище (запобігання насильству в закладі освіти, домашньому насильству, торгівлі людьми тощо);
  • проводити просвітницько-профілактичні заходи з питань сексуальності людини, статевого виховання, ВІЛ/СНІДУ тощо.