(Українська) Вибір професії «Психолог»

23 січня 2017

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

```

Випускники спеціальності “Психологія” здобувають кваліфікацію “Психолог”.

 Фахівці з цієї спеціальності працюють у навчальних закладах усіх рівнів і видів, на підприємствах і в організаціях, центрах практичної психології, соціальних службах, консультаційних центрах, науково-дослідних закладах.

Випускники можуть обіймати такі посади:

  • психолог і викладач психології в середніх і вищих навчальних закладах;
  • науковий співробітник та асистент у лабораторіях, науково-дослідних інститутах, консультативних установах;
  • психолог-методист у центрах практичної психології, медичних закладах, реабілітаційних центрах;
  • організаційний психолог – на фірмах і підприємствах;
  • консультант із питань організації колективної діяльності, вирішення конфліктів;
  • психолог в установах із питань виконання покарань;
  • медичний психолог у лікувальних закладах загальнотерапевтичного й психіатричного профілю, здійснення експертних послуг.

`

До основних професійних вмінь, виходячи з головних видів діяльності психолога, відносять:
– дослідницькі вміння – вміння виокремлювати психологічну проблему; організовувати та проводити психологічне дослідження; обробляти, аналізувати та узагальнювати отримані результати, робити висновки;
– комунікативні вміння – вміння спілкуватися та взаємодіяти з іншими людьми; встановлювати та підтримувати контакти з оточуючими, сприймати та розуміти особливості особистості інших; вміння співпереживати, аналізувати власну поведінку, керувати власним емоційним станом і процесом спілкування; вміння аргументувати та переконувати;
– дидактичні вміння – вміння продуктивно навчати, забезпечувати розвиток і корекцію діяльності особистості та колективу; здійснювати вибір і реалізацію ефективних моделей, алгоритму і технології діяльності; організовувати соціально-психологічну роботу і особисто брати участь у проведенні адекватних заходів;
– діагностичні вміння – вміння методично правильно проводити анкетування, тестування, заходи психологічної корекції та інших впливів на людину; використовувати психологічний інструментарій, адекватний задачі та особливостям праці персоналу; інтерпретувати результати психодіагностики, виявляти властивості особистості і можливості її продуктивної діяльності;
– проектувальні та корекційні вміння – володіння конкретними методами та методиками психологічної корекції; вміння чітко визначати мету, коло завдань корекційної роботи, вибирати її стратегію та тактику; розробляти та реалізовувати корекційні програми.