(Українська) Всеукраїнський науково-практичний семінар «Гуманна педагогіка у процесі особистісного розвитку дитини» («Лицар гуманної педагогіки – Василь Олександрович Сухомлинський»)

22 лютого 2018

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

21 лютого 2018 р. на факультеті соціальної та психологічної освіти відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар «Гуманна педагогіка у процесі особистісного розвитку дитини» («Лицар гуманної педагогіки – Василь Олександрович Сухомлинський»), присвячений 100-річчю від дня народження видатного педагога. Ініціатором проведення семінару виступила кафедра педагогіки та освітнього менеджменту.

Співорганізатори конференції :

  1. Науково-дослідна лабораторія педагогічної компетентності
  2. Польсько-українська науково-дослідницька лабораторія психодидактики
  3. Кафедра соціальної педагогіки та соціальної роботи
  4. Факультет дошкільної та спеціальної освіти
  5. Лабораторія «Василь Сухомлинський і школа ХХІ століття»
  6. Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського
  7. Комунальний вищий навчальний заклад «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради
  8. Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди
  9. НВК «Павлиська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – ліцей імені В. О. Сухомлинського»
  10. Відділ освіти Уманської міської ради
  11. Відділ освіти Уманської РДА

Тематичні напрями роботи науково-практичного семінару:
1. Авторська школа В. О. Сухомлинського як освітнє середовище формування особистості учня.
2. Ціннісні виміри освіти в педагогічному досвіді та спадщині В. О. Сухомлинського.
3. Психодидактичні засади освітньої системи В. О. Сухомлинського.
4. Технології соціальної роботи у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського.
5. Впровадження педагогічних ідей В. О. Сухомлинського у підготовці майбутніх учителів.
6. Адміністративно-управлінська діяльність В. О. Сухомлинського: теорія і практика.

Модератор заходу Ткачук Лариса Василівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, зазначила, що ім’я Василя Олександровича Сухомлинського – Гуманіста, Просвітителя, Добротворця, чиє 100-річчя від дня народження 28 вересня цього року відзначатиме прогресивне людство, яскравою зорею сяє у славетному сузір’ї видатних імен педагогів світу: «Він мав у своєму серці те, що не вмирає, а живе вічно, як народ, який дав йому життя, розум генія, серце Данко і вогонь Прометея».

Василь Олександрович прожив коротке, але яскраве життя і залишив для нас велику спадщину (48 книг, 500 статей, понад 1500 казок і оповідань для дітей). Твори Сухомлинського видані на 59-ти мовах світу. Їх тираж становить майже 15 млн. примірників. А книга «Серце віддаю дітям»  перекладена на 32 мови світу і витримала 55 видань. Тільки видавництво «Радянська школа» видавало цей твір 11 раз.

Думки і мрії цієї непересічної особистості не перекреслив час. Педагогічна спадщина Василя Олександровича Сухомлинського залишається вічним джерелом педагогічної мудрості, яке ніколи не зміліє. Його яскравий талант запалює в серцях багатьох його послідовників жагу творчості, бажання шукати, експериментувати, творити добро, боротися і перемагати.

Впродовж 23 років, працюючи директором Павлиської середньої школи, В. О. Сухомлинський проводив широкомасштабне педагогічне дослідження, створив власну оригінальну педагогічну систему.

Із доповіддю «ТВОРЧЕ ВПРОВАДЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ СПАДЩИНИ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО В ПРАКТИКУ РОБОТИ НВК «ПАВЛИСЬКА ЗШ І-ІІІ СТУПЕНІВ – ЛІЦЕЙ ІМЕНІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО» В УМОВАХ РЕАЛІЗАЦІЇ КОНЦЕПЦІЇ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ» виступила Деркач Валентина Федорівна, директор НВК «Павлиська ЗШ І-ІІІ ступенів – ліцей імені В. О. Сухомлинського».

Учасники семінару переглянули документальний фільм «Учитель», люб’язно наданий працівниками Меморіального музею В. О. Сухомлинського у Павлиші.

Однією з найбільших заслуг В. О. Сухомлинського перед вітчизняною і світовою педагогікою є те, що він зумів піднятися до дитини і завдяки цьому під його керівництвом школа стала справжнім Храмом Дитячої Душі, де в центр уваги та діяльності була поставлена особистість дитини, її майбутнє, її всебічний розвиток, високі ідеали, чисте благородне серце.

Все найцінніше, створене Василем Олександровичем, назавжди увійшло до національної духовної культури, до скарбниці вітчизняної і світової педагогіки. З невичерпного джерела його педагогічної мудрості черпають педагоги світу ідеї, натхнення, досвід.

На пленарному засіданні семінару виступили:

Коберник Олександр Миколайович, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Тема доповіді «ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ ПРО УПРАВЛІНСЬКУ КОМПЕТЕНТНІСТЬ КЕРІВНИКА ШКОЛИ»

Осіяненко Наталія Миколаївна, методист з навчально-виховної роботи методичного кабінету відділу освіти Уманської міської ради Черкаської області. Тема доповіді «СИСТЕМНИЙ ТА КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ДО ОРГАНІЗАЦІЇ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ З ВЧИТЕЛЯМИ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ ТВОРЧОЇ СПАДЩИНИ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ».

Миколайко Оксана Віталіївна, заступник директора з навчально-виховної роботи Уманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 11 ім. М. П. Бажана Уманської міської ради Черкаської області. Тема доповіді «РОБОТА ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ ПО ФОРМУВАННЮ ГРОМАДЯНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У СВІТЛІ СПАДЩИНИ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО».

Заленська Валентина Євгенівна, вчитель початкових класів Уманського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 7 – колегіум» Уманської міської ради Черкаської області. Тема доповіді «МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ УЧНІВ ЗАСОБАМИ КАЗОК В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО».

Діалог видатного українського педагога з нинішнім та прийдешніми поколіннями триватиме вічно, бо його гуманістична педагогіка буде завжди актуальною і сучасною. Друг і соратник Сухомлинського Іван  Гурович Ткаченко в одній із своїх статей прозорливо підкреслив: «Василь Олександрович Сухомлинський  – наш сучасник, наша історія і наше майбутнє».

Тож нехай педагогічна спадщина великого педагога осяє благодатним світлом творчості діяльність та життєвий шлях науковців, учителів, студентів, запаливши їхні свічки Добра, Людяності і Надії, сіючи нові зерна краси людської.