(Українська) Відбулося обговорення зі здобувачами «Важливості забезпечення академічної доброчесності у освітньому процесі»

2 грудня 2020

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

27 листопада 2020 року відбулося он-лайн обговорення зі здобувачами ОС «Молодший бакалавр», ОС «Бакалавр» денної та заочної форми навчання спеціальностей «Психологія», «Соціальна робота», «Соціальне забезпечення» щодо важливості забезпечення академічної доброчесності у освітньому процесі.

Н. М. Коляда, доктор педагогічних наук, професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи розпочала обговорення зі здобувачами спочатку із ключових запитань: «Академічна доброчесність – що це?», «Чому проблема академічної доброчесності є актуальною?» «Яким чином відбувається забезпечення принципів академічної доброчесності в освітньому процесі?».

Було з’ясовано, що академічна доброчесність як теоретико-практична проблема передбачає:

  • Дотримання принципів етичності та чесності;
  • Взаємна довіра всіх без винятку членів академічної спільноти;
  • Вища школа – це своєрідна модель суспільства;
  • Утвердження принципів академічної культури та доброчесності в закладах освіти;
  • Академічна доброчесність передбачає не тільки академічну свободу, але й відповідальність, за кожне висловлене судження, оцінку, будь-який здійснений людиною вчинок.

Було обговорено зі здобувачами поняття академічна доброчесність, в чому його суть, а також основні види порушення академічної доброчесності (плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація, списування, обман, хабарництво, необ’єктивне оцінювання).

Н. М. Коляда зосередила увагу здобувачів на нормативно-правовому забезпеченні впровадження принципів академічної доброчесності у ЗВО України, а також на політиці академічної доброчесності в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини. Зокрема, на:

  • «Положенні про організацію освітнього процесу в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини» (затверджено рішенням вченої ради від 28.04.2015 р., протокол №10, зі змінами);
  • «Положенні про запобігання та виявлення академічного плагіату в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини» (затверджено рішенням вченої ради від 24.01.2017 р., протокол №8, зі змінами);
  • Кодексі академічної доброчесності (Відповідно до вимог Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 р. №2145-VІІІ, ст. 42. Академічна доброчесність);
  • Комісії з питань академічної доброчесності, розроблено процедуру розгляду питань щодо порушення академічної доброчесності;
  • Заходах із запобігання академічному плагіату;
  • Перевірці наукових кваліфікаційних робіт на наявність у них авторських запозичень.

Також, було окреслено перспективи розвитку політики академічної доброчесності в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини:

1) запровадження процедур впливу студентів на процес забезпечення якості освіти на принципах автономії університету та академічної свободи;

2)створення і використання ефективних методів об’єктивного оцінювання результатів навчання здобувачів вищої освіти;

3) продовження практики оприлюднення результатів наукових досліджень на офіційному веб-сайті університету.

На завершення зустрічі, Н. М. Коляда поділилася порадами для студента-науковця, де наголосила, що чесність починається з кожного з нас!

То ж, бажаємо кожному студенту бути академічно відповідальним! Успіху!


Фото новини: