(Українська) Соціальна робота як наукова інноваційна спеціальність в Україні

16 травня 2024

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

     14 травня 2024 року професором кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Н. М. Колядою проведено відкрите конкурсне заняття з навчальної дисципліни «Теоретико-практичні основи технологій соціальної роботи» на тему: «Соціальна робота як наукова інноваційна спеціальність в Україні» для здобувачів вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня спеціальності 231 Соціальна робота факультету соціальної та психологічної освіти, PHd-15 групи.

     Мета і завдання заняття:

    • ознайомити з сучасними парадигмами та стратегіями дослідження у соціальній роботі;
    • формувати здатність до набуття універсальних навичок дослідника, до ініціювання та втілення інновацій для інтеграції науки і практики, розв’язання суспільно значущих проблем; здатність до побудови тлумачно-інтерпретаційних моделей для пояснення соціальних явищ і процесів, переосмислення наявних та створення нових знань та/або професійних практик у галузі соціальної роботи;
    • розвивати уміння володіти спеціалізованими уміннями/навичками і методами, необхідними для розв’язання значущих проблем у галузі професійної діяльності, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики; здатність виокремлювати актуальні соціальні проблеми та визначати їх структуру, взаємозв’язки чинників, проявів і наслідків як об’єкта наукового дослідження;
    • удосконалювати наукові уявлення про глобальні етичні принципи соціальної роботи.

     У ході практичного заняття здобувачі ОС «доктор філософії» обговорили такі питання: сучасні парадигми та стратегії дослідження у соціальній роботі; нові глобальні етичні принципи соціальної роботи.

     Виконуючи завдання практичної роботи, здобувачі ОС «доктор філософії» брали активну участь в аналізі змісту Глобальної декларації етичних принципів соціальної роботи     (Міжнародної федерації соціальних працівників). Здобувачами проаналізовано зміст дисертацій (спеціальність 231 Соціальна робота) та наукових праць, предметом яких розв’язання значущих проблем у галузі професійної діяльності, науки та інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики.

     Заняття проведено на високому науковому та навчально-методичному рівні.