(Українська) Що таке державний стандарт супроводу під час інклюзивного навчання? Рубрика #МаюПраво

14 вересня 2021

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Це супровід дитини з особливими освітніми потребами під час навчання в звичайній школі соціальним робітником (асистентом) чи одним із його батьків або законним представником. Супроводжуючі мають пройти відповідну підготовку за програмою, затвердженою Міністерством соціальної політики.
Такий механізм інклюзії широко використовується у багатьох європейських країнах, зокрема, у Швейцарії. Там, як і у нас, питання вирішується на рівні громади. Фахівець супроводжує дитину до школи, сидить з нею на уроках, допомагає у встановленні контактів з однолітками, організовує безпечне пересування дитини і виконує масу інших необхідних функцій.
У нас, щоб отримати послугу супроводу під час інклюзивного навчання, треба звернутися із заявою та висновком Інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) до керівника навчального закладу, який у свою чергу звертається з відповідним клопотанням до місцевого органу влади.
Послуга надається на основі висновку ІРЦ, в якому зазначаються індивідуальні потреби дитини. Згідно з цим висновком асистент надає допомогу школяреві в
-самообслуговуванні;
-підтримці у спілкуванні з дітьми, педагогами та іншими людьми;
– організації харчування та у прийнятті їжі;
– пересуванні: орієнтації в просторі, забезпеченні безпеки в приміщенні, на території закладу освіти або на іншій території під час екскурсій, навчальних поїздок тощо;
-проведенні медичних процедур, прийнятті ліків;
– організації денної зайнятості, дозвілля;
– забезпеченні денного відпочинку (сну).
У цілому набір послуг асістансу у нас і за кордоном співпадає. За потреби до нього можуть включатись послуги, необхідні конкретній дитині, виходячи з її індивідуальних потреб.