(Українська) Академічна доброчесність: міфічна концепція чи дієвий інструмент забезпечення якості вищої освіти?

6 грудня 2017

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

На факультеті соціальної та психологічної освіти продовжується ознайомлення студентства з поняттям і цінностями академічної доброчесності. У вівторок, 5 грудня пройшла чергова лекція, яку підготували студенти нашого факультету.

 На сьогоднішній день в Україні склалося прикре враження, що академічна доброчесність сприймається як деяка міфічна концепція, про яку нині дуже модно говорити. Так чи це ні і намагалися з’ясувати наші студенти.

Для початку студентам було запропоновано відповісти на декілька питань анонімної анкети, аби дізнатись чи знайомі вони з основними поняттями академічної доброчесності. Лекція була наповнена цікавими відеороликами по даній темі.

Про що ж ми говорили?

Для початку була окреслена актуальність академічної доброчесності для студентів українських вузів. Лекція була поділена на блоки, серед яких:

  • Сутність і фундаментальні цінності академічної доброчесності;
  • Ефективні методи боротьби з плагіатом і списуванням у вищій школі: огляд світового досвіду;
  • Методи боротьби з плагіатом у країнах ЄС (сильні сторони і можливості, слабкі сторони і загрози);
  • Основні чинники, які визначають мотивацію студентів до академічного шахрайства шляхом списування.

Лекція була побудована у формі діалогу, тому студенти мали можливість висловити свої думки, побажання і висловити прогнози щодо ефективності дотримання норм академічної доброчесності.

Отож, узагальнивши всю інформацію ми сміливо можемо зробити висновок про те, що концепція академічної доброчесності в цивілізованому світі жодною мірою не є міфічною, це радше дієвий інструмент забезпечення якості вищої освіти.

Міфи народжуються лишень в головах окремих слабовільних людей, які свідомо не бажають помічати нагальність існуючої проблеми. Тому український вищій школі якраз на часі перестати жити міфами і переходити до ефективних дій, імплементуючи фундаментальні етичні цінності не словом, а ділом!


Фото новини: