(Українська) Войтовська Алла Іванівна

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

ПІБ випускника: Войтовська Алла Іванівна

Тема дисертаційного дослідження: «Гендерна соціалізація студентської молоді з особливими освітніми потребами в умовах ВНЗ»

Рік захисту: 2020

ПІБ наукового керівника:  Кравченко Оксана Олексіївна – доктор педагогічних наук, професор, декан факультету соціальної та психологічної освіти, професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.

Захист 04.02.2020

ОСНОВНІ НАУКОВІ ДОСЯГНЕННЯ

Наукові праці

Монографії

  • Актуальні проблеми соціальної роботи: теорія і практика : колективна монографія / І. В. Албул, О. Д. Балдинюк, В. П. Ісаченко [та ін.] ; за ред. Н. М. Коляди ; Уманський держ. пед. ун-т ім. Павла Тичини. – Умань : Візаві, 2021. – С. 114-123.
  • Гендерна соціалізація студентської молоді в умовах закладу вищої освіти: інклюзивний підхід: монографія / А. І. Войтовська ; МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. – Умань : ЦП Компринт, 2022. 214 с.
  • Войтовська А. І. Погляд на війну через гендерну лінзу. Соціально-психологічна реабілітація вразливих категорій громадян від наслідків війни : колективна монографія / [О. Д. Caфiн, Н. М. Коляда та ін.] ; за заг. ред. О. О. Кравченко ; МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини.- ФОП Ямчинський О.В., 2022. – С. 127–135.
  • Войтовська А. І. Кравченко Оксана. Жінки в історії професійної соціальної роботи: від ХІХ століття – до сьогодення : колект. моногр. / Т. Семигіна, Н. Коляда, О. Кравченко та ін. ; МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. Київ: ЦП «Компринт», 2022. – С.73–78.
  • Актуальні проблеми соціальної роботи: теорія і практика : колективна монографія / І. В. Албул, О. Д. Балдинюк, В. П. Ісаченко [та ін.] ; за ред. Н. М. Коляди ; Уманський держ. пед. ун-т ім. Павла Тичини. – Умань : Візаві, 2021. – С. 114-123.
  • Жінки в історії професійної соціальної роботи: від ХІХ століття – до сьогодення : колект. моногр. / Т. В. Семигіна, Н. М. Коляда, О. О. Кравченко, Т. Д. Кочубей та ін. – Умань : Видавець «Сочінський М. М.», 2020. – С. 221-228.
  • Енциклопедія інклюзивного реабілітаційно-соціального туризму / [Лепський В. В., Безлюдний О. І., Коляда Н. М., Кравченко О. О. та ін.]; МОЗ України, КЗ «Черкаський обл. центр медико-соц-ї експертизи ЧОР», МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. – Умань : ВПЦ «Візаві», 2019. С. 133, 134, 153, 164.

Статті у наукометричних виданнях Scopus, Web of Science

  • Voitovska А. Gender socialization of students (by the experience of the Center of Gender Education in USPU). SWorld Journal. 2016. Issue11, Vol. 8: Pedagogy, Psychology and Sociology. 78–81.
  • Koliada N., Kravchenko O., Voitovska A. Social and Economic Principles of Single Mothers’ Support in Ukraine. Advances in Intelligent Systems and Computing. 2019. 961. 293–303 (Scopus).
  • Kravchenko O., Oksom P., Voitovska A., Albul I. Gender socialization of students with disabilities: Ukrainian practicies. Amazonia Investiga. 2020. Vol 9 No 27 URL: https://www.amazoniainvestiga.info/index.php/amazonia/article/view/1235 (Scopus).

Статті у наукових фахових виданнях України

  • Войтовська А. І. Гендерна соціалізація студентів з особливими освітніми потребами (із досвіду Центру соціальної та освітньої інтеграції «Без бар’єрів» УДПУ імені Павла Тичини). Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки. 2017. Вип. 142. С. 26–
  • Войтовська А. І. Гендерний підхід у соціалізації студентської молоді з інвалідністю в навчальний процес ВНЗ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький, 2017. Вип. 156. С. 138–
  • Войтовська А. І. Проблеми навчання і виховання студентів з інвалідністю. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. Умань, 2017. Вип. 1. С. 59–68.
  • Войтовська А. І. Правове виховання студентства: гендерний аспект. Збірник наукових праць Херсонського державного університету «Педагогічні науки». Херсон, 2017. № 75. C. 104–108.
  • Войтовська А. І. Особливості інклюзивного туризму. Народна освіта. 2017. № 3(33). URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/ (дата звернення: 22.12.17).
  • Войтовська А. І. Толерантність і гендерні стереотипи у відносинах студентства (на прикладі УДПУ ім. Павла Тичини). Гендерна парадигма освітнього простору. Кривий Ріг, 2017. Вип. 5. С. 128–134.
  • Войтовська А. І., Безлюдний О. І., Кравченко О. О. Навчально-реабілітаційний та соціально-виховний супровід студентів з обмеженнями життєдіяльності. Народна освіта. № 2(38). URL: https://www.
    narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5681 (дата звернення: 16.12.19).
  • Войтовська А. І., Коляда Н. М., Кравченко О. О. Гендерне виховання в педагогічній спадщині Василя Сухомлинського. Нова педагогічна думка. Рівне, 2019. № 3(99). С. 157–160.
  • Войтовська, А. За межами бінарності: як навчання дітей гендерних аспектів може допомогти знизити рівень сексизму. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. 2022. 2(8). С. 123–128. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(8).2022.268071
  • Войтовська А. Роль асистента вчителя у соціальній адаптації дітей з інвалідністю: практичний досвід. Ввічливість. Humanitas. 2022. 4, 16–21, doi: https://doi.org/10.32782/humanitas/2022.4.3
  • Кравченко Оксана, Войтовська Алла. До питання про гендерний аудит закладу вищої освіти. Соціальна робота та соціальна освіта. 2022. № 2 (9). С. 209-218.
  • Кравченко Оксана, Войтовська Алла, Лисенко Анна, Сарнацька Аліна. Формування гендерно недискримінаційного середовища в умовах закладу вищої освіти. Соціальна робота та соціальна освіта. 2022. № 1 (8). С. 160-170.

Навчальні посібники

  • Гендерна соціалізація дітей та молоді з особливими освітніми потребами: навч. посіб. / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини ; уклад.: О. О. Кравченко, А. І. Войтовська. – Умань : ЦП Компринт, 2022. – 153 с.
  • Інклюзивний туризм : підручник / Оксана Олексіївна Кравченко, Алла Іванівна Войтовська ; МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. – Умань : ЦП Компринт, 2022. – 280 с.
  • Гендерний паспорт Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини ; уклад.: О. О. Кравченко, А. І. Войтовська. – Умань: 2022. – 32 с.
  • Гендерний паспорт факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини ; уклад.: О. О. Кравченко, А. І. Войтовська. – Умань: 2022. – 32 с.

Стажування за останні роки

  • Спеціальність: 051 Економіка. Напрям: «Удосконалення професійних компетентностей у галузі економіки та економічної політики». Тема: «Економічні засади соціального захисту». Кількість годин: 30 год/1 кредит ЄКТС. З 21.02.2022 по 14.03.2022.
  • Черкаський державний технологічний університет. З «15» вересня 2022 р. по «30» жовтня 2022 р. Підвищувала кваліфікацію за програмою підвищення кваліфікації «Організаційно-правові основи соціального забепчня». Загальна кількість годин (кредитів ЄКТС) – 180 годин (6 кредитів). Виконала випускну роботу на тему: Соціальний захист осіб з інвалідністю в Україні. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК 05390336/000104-22

Міжнародні стажування

  • Британська рада З 27 червня 2022 року по 12 липня 2022 року

Мета стажування. Міжкультурний  діалог  для соціальних дій.

Завдання: отримати навички, досвід та практику сталого соціального розвитку; планування соціальних дій та мережі спільнот.

За підсумками стажування підготовлено наукову статтю  «За межами бінарності: як навчання дітей гендерним питанням може допомогти знизити рівень сексизму» у  Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету.

  • Інститут соціології Ягеллонського університету (Краків, Польща) З 16 липня 2022 року по 19 липня 2022 року

Мета стажування. Дослідити на основі інтерв’ю та усної історії «Свідчення війни в Україні».

Завдання: ознайомити із етапами розвитку та сучасним станом польської системи вищої освіти; отримати об’єктивну та актуальну інформацію про рівень надання соціальних послуг у період війни в Україні; визначити стан інтерв’ю та усної історії.

За підсумками стажування підготовлено наукову статтю «Погляд на війну через гендерну лінзу» до монографії.

Участь у професійних об`єднаннях за спеціальністю

  • Міжнародна асоціація шкіл соціальної роботи
  • Українська асоціація імені Василя Сухомлинського

Опубліковані праці апробаційного характеру

  • Войтовська А. І. Історичний аспект розвитку соціальної інтеграції осіб з особливими освітніми потребами. Актуальні проблеми соціальної педагогіки та соціальної роботи: матеріали Всеукр. наук.-практ. конф.
    (Умань, 6–7 жовтня 2016 р.). Умань: ФОП Жовтий, 2016. C. 22–25.
  • Войтовська А. І. Проблеми гендерної соціалізації студентської молоді з особливими освітніми потребами в умовах ВНЗ. Рівність, лідерство, спілкування в європейських прагненнях української молоді: ґендерний дискурс: матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (Тернопіль, 5–7 жовтня 2016 р.). Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2016. C. 143–145.
  • Войтовська А. І., Кравченко О. О. Підготовка викладацького складу до співпраці у інклюзивному середовищі для гендерної соціалізації. Актуальні проблеми навчання та виховання людей в інтегрованому освітньому середовищі у світлі реалізації Конвенції про права осіб
    з інвалідністю
    : матеріали ХVI Міжнар. наук.-практ. конф. (Київ,
    23–24 листопад 2016 р.). Київ: Університет «Україна», 2016. Ч. 1. С. 76–78.
  • Войтовська А. І. Поняттєво-категоріальний апарат гендерної соціалізації студентів з особливими освітніми потребами. Актуальні питання педагогіки та психології: наукові дискусії: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (Харків, 9–10 вересня 2016 р.). Харків: Cхідноукраїнська організація «Центр педагогічних досліджень», 2016. С. 93–96.
  • Войтовська А. І. Формування гендерної чуйності викладачів ВНЗ у контексті інклюзивної освіти. Проблеми та перспективи розвитку освіти: матеріали IІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (30–31 березня 2017 р.). Львів. Херсон: Гельветика, 2017. C. 165–166.
  • Войтовська А. І. Проблема соціальної інтеграції осіб з особливими освітніми потребами на сучасному етапі. Актуальні проблеми впровадження інклюзивного реабілітаційно-соціального туризму в Україні: матеріали І-го Міжнар. наук.-практ. симпозіуму (Умань, 27–29 жовтня 2016 р.). Умань: ФОП Жовтий, 2017. С. 22–24.
  • Войтовська А. І. Гендерні особливості підготовки фахівців соціальної сфери. Актуальні дослідження в соціальній сфері: матеріали дев’ятої Міжнар. наук.-практ. конф. (Одеса, 17 травня 2017 р.). Одеса: ФОП Бондаренко М. О., 2017. С. 253–255.
  • Войтовська А. І. Мотивація викладачів до співпраці в інклюзивному середовищі у контексті гендерної соціалізації. Актуальні наукові психологічні та педагогічні дослідження сучасності: матеріали
    VІ-ї Всеукр. наук. Інтернет-конф. (Київ, 26–27 жовтня 2017 р.). Київ: НУБіП, 2017. С. 43–44.
  • Войтовська А. І., Кравченко А. А. Нормативно-правові аспекти соціального захисту жінок-військовослужбовців. Актуальні проблеми соціальної педагогіки та соціальної роботи: матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (Умань, 12 жовтня 2018 р.). Умань: Візаві, 2018. С. 15–18.
  • Войтовська А. І. Гендерна складова національної освіти. Наукова молодь 2018: матеріали VІ Всеукр. наук.-практ. конф. молодих учених (Київ, 16 листопада 2018 р.). Київ: ІІТЗН НАПН України, 2018. С. 83–
  • Войтовська А. І., Кравченко О. О. До питання гендерної соціалізаці дитини в сім’ї. Актуальні проблеми підготовки фахівців соціальної сфери: матеріали Всеукр. наук.-метод. семінару (Умань, 25 квітня 2019 р.). Умань: Візаві, 2019. С. 67–
  • Войтовська А. І. До проблеми гендерно-чутливого спілкування студентської молоді. Соціальна робота: минуле, реалії та перспективи: матеріали ІІ-ї Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнародною участю «Просоціальна особистість у гендерному вимірі: теоретико-методологічні та прикладні аспекти» (Умань, 21–22 травня 2019 р.) та наук.-метод. семінар «Права дітей: від витоків до сьогодення», (Умань, 29 травня 2019 р.). Умань: Візаві, 2019. С. 66–69.
  • Войтовська А. І. Деякі питання нормативно-правові бази соціального захисту жінок-військовослужбовців. Актуальні проблеми соціальної педагогіки та соціальної роботи : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. м. Умань, 12 жовт. 2021 р. та ІІ Міжнар. наук.-практ. симпозіуму з інклюзивного туризму м. Умань, 27 трав. 2021 р. / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини, Рівненський держ. гуманіт. ун-т [та ін.] ; [ред. кол.: Коляда Н. М., Кравченко О. О., Албул І. В. [та ін.]. – Умань : Візаві, 2021. – С. 19-23.
  • асистента вчителя. Актуальні проблеми соціальної педагогіки та соціальної роботи :матеріали Всеукр. наук.-практ.  конф. м. Умань, 11 жовт.  2022 р. / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини, Рівненський держ. гуманіт. ун-т [та ін.] ; [ред. кол.: Коляда Н., Кравченко О., Албул І. [та ін.]. – Умань : Візаві, 2022. –  С.58–61
  • Войтовська А.І. Гендерна сегрегація при пошуку роботи для молоді. Актуальні проблеми соціальної роботи та підготовки майбутнього фахівця соціальної сфери: збірник тез за матеріалами науково-практичної конференції «Актуальні проблеми підготовки фахівців соціальної сфери» (22 квітня 2022 р., м. Умань) та регіональної науково-праткичної конференції «Прспективи ефективної роботи соціальних працівників з молоддю» (3 березня 2022 р., м. Умань) / [ред. кол. : Кравченко О.О. та ін.]. Умань, 2022. С. 89–92.
  • Войтовська А.І. Гендерна нерівність у сфері інформаційних технологій. Актуальні проблеми соціальної роботи та підготовки майбутнього фахівця соціальної сфери: збірник тез за матеріалами науково-практичної конференції «Актуальні проблеми підготовки фахівців соціальної сфери» (22 квітня 2022 р., м. Умань) та регіональної науково-праткичної конференції «Перспективи ефективної роботи соціальних працівників з молоддю» (3 березня 2022 р., м. Умань) / [ред. кол. : Кравченко О.О. та ін.]. Умань, 2022. С. 10–12.
  • Войтовська А. І. Аспекти соціальної роботи з жінками, які зазнали насилля. Сучасний виховний процес: сутність та інноваційний потенціал: матеріали звіт, наук.-практ. конф. Ін-ту проблем виховання НАПН України за 2021 рік / [За ред. О. В. Сухомлинської, І. Д. Беха, Г. П. Пустовіта, О. В. Мельника ; літ. ред. І. П. Білоцерківець]. – Івано-Франківськ: НАІР, 2022. – Вип. 4. – С.23–26
  • Войтовська А. І. Інформаційні технології та гендерна сегрегація. Актуальні проблеми молоді в сучасних соціально-економічних умовах: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 28 квітня 2022 року. – Житомир: Житомирський економіко-гуманітарний інститут Університету «Україна», 2022. – С. 3–5.
  • Войтовська А. І. Сучасні виклики гендерної політики в Україні. Просоціальна особистість у гендерному вимірі: теоретико методологічні та прикладні аспекти : матеріали V Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю, м. Умань, 31 трав. 2022 р. / М-во освіти і науки України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини; редкол.: О. О. Кравченко, А. І. Войтовська. – Умань, 2022. – С. 38–41.
  • Войтовська А. І. Soft Skills як невід’ємні аспекти формування гендерної соціалізації. Soft skills – невід’ємні аспекти розвитку та формування конкурентоспроможності сучасних студентів: матеріали науковопрактичного семінару (Умань, 12 травня 2022 р.) / [ред. кол. : Сафін О. Д. та ін.]. Умань, 2022. С. 13–17.
  • Войтовська А. І. Деякі питання нормативно-правові бази соціального захисту жінок-військовослужбовців. Актуальні проблеми соціальної педагогіки та соціальної роботи : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. м. Умань, 12 жовт. 2021 р. та ІІ Міжнар. наук.-практ. симпозіуму з інклюзивного туризму м. Умань, 27 трав. 2021 р. / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини, Рівненський держ. гуманіт. ун-т [та ін.] ; [ред. кол.: Коляда Н. М., Кравченко О. О., Албул І. В. [та ін.]. – Умань : Візаві, 2021. – С. 19-23.

Опубліковані праці, які додатково відображають наукові результати дослідження

  • Войтовська А. І. Гендерні аспекти соціалізації студентства. Scientific Papers Social works education. Ternopil-Aberdeen: VECTOR, 2017. Vol. 4, No 1. С. 119–126.
  • Войтовська А. І. Гендерні аспекти соціалізації студентства. Соціальна робота в Україні: теорія і практика. № 1–2. С. 31–38.
  • Войтовська А. І. Гендерна соціалізація студентів з інвалідністю в умовах ВНЗ у контексті створення гендерно-чутливого освітнього середовища. Rocznik Polsko-Ukraiński. Częstochowa – Lwów – Kijów: Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, 2017. T. XIX. С. 271–284.
  • Войтовська А. І. Гендерні стереотипи сучасної студентської молоді. Соціальна робота: від теорії до практики: кол. монографія / авт. кол.: І. В. Албул, О. Д. Балдинюк, Н. М. Коляда та ін. Умань: ФОП Жовтий О. О., 2016. С. 56–
  • Войтовська А. І. Підготовка студентської молоді до сімейного життя: тренінги. Умань: Візаві, 2017. 80 с.
  • Основи інклюзивної освіти: навч.-метод. посіб. / уклад.: А. І. Войтовська, М. В. Перфільєва. Умань: Візаві, 2017. 100 с.
  • Актуальні проблеми соціальної роботи з жінками: навч. посіб. для студентів спеціальностей 231 Соціальна робота та 232 Соціальне забезпечення (Галузь знань 23 Соціальна робота) / [уклад.: А. І. Войтовська, О. О. Кравченко]. Умань: Візаві, 2018. 229 с.
  • Войтовська А. І. ЛГБТ-спільнота в Україні: реалії. Sосioпростір. 2018. № 7. С. 45–49. URL: http://periodicals.karazin.ua/socioprostir/issue/view/715 (дата звернення: 01.05.18).
  • Коляда Н., Кочубей Т., Кравченко О. та ін. Жінки в історії соціальної роботи: кол. монографія / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини, ф-т соц. та псих. освіти, каф. соц. педагогіки та соц. роботи, Гендерний центр. Умань: Візаві, 2018. 252 с.
  • Енциклопедія інклюзивного реабілітаційно-соціального туризму / [Лепський В. В., Безлюдний О. І., Коляда Н. М., Кравченко О. О. та ін.]; МОЗ України, КЗ «Черкаський обл. центр медико-соц-ї експертизи ЧОР», МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. Умань: Візаві, 2019. 563 с.
  • Войтовська А. І., Кравченко О. О., Коляда Н. М. Центр соціально-освітньої інтеграції та інклюзивного реабілітаційно-соціального туризму «Без бар’єрів». Неформальна освіта: кращі практики і проекти. 2019. Вип. 2. С. 117–120.