(Українська) Дуальна форма здобуття освіти: результати другого року пілотного проєкту

9 грудня 2021

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Оприлюднено аналітичний звіт пілотного проєкту закладів фахової передвищої та вищої освіти з підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти (ДФЗО).

Мета експерименту – відпрацювання моделей дуальної форми здобуття освіти і розбудови системи, яка буде корисною для освіти, бізнесу та здобувачів освіти. Наразі закінчується другий рік пілотного проєкту, на результати якого вплинули карантинні обмеження. Однак ДФЗО не втратила актуальності, а роботодавці намагаються відновити співпрацю: в експерименті спочатку брали участь 44 заклади, а станом на кінець 2021 року – 79.

Задля об’єктивного порівняння поглядів роботодавців, закладів освіти та здобувачів, групи респондентів відповідали на подібні за тематикою запитання. Державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» було розіслано листи закладам із проханням надати інформацію, заповнивши анкету в Google-forms, а роботодавців і здобувачів опитували через телефонні інтерв’ю.

Відповідно до підсумків аналізу:

  • заклади поступово стають більш відкритими до поглибленої співпраці з роботодавцями та готовими до додаткового навантаження, про що свідчить розширення переліку зацікавлених закладів освіти та представників бізнесу;
  • більшість роботодавців (91% опитаних партнерів) вбачає у ДФЗО майбутнє, оцінюючи її як сучасну та прогресивну форму здобуття освіти;
  • дві третини студентів, які навчалися за дуальною формою, готові рекомендувати її іншим здобувачам освіти.

За результатами опитування створено перелік рекомендацій щодо розвитку дуальної форми здобуття освіти в Україні. Безперечно, національний контекст вимагає адаптації зарубіжного досвіду до реалій економіки, але саме ДФЗО створює кращі умови для встановлення паритетних відносин, пошуку компромісів і задоволення потреб сторін.

Джерело