Запрошуємо до перегляду та оновлення освітніх програм

11 квітня 2022
Нову ОП розробляють на основі стандартів освітньої діяльності (за наявності) та стандартів вищої освіти з урахуванням вимог професійних стандартів у відповідній професійній галузі (за наявності).
Розроблення нової ОП передбачає такі етапи: формування проєктної групи та призначення гаранта освітньої програми; аналіз актуальності ОП та оцінювання достатності наявних ресурсів; визначення профілю ОП;  визначення освітнього змісту ОП та розроблення навчального плану;  розроблення системи оцінювання якості ОП з метою її удосконалення.
Нову ОП розробляють за ініціативою керівництва Університету, факультету/інституту та/або ініціативної групи з числа НПП. Розробленню нової ОП передує порівняльний аналіз її ініціаторів аналогічних спрямувань, що діють у провідних зарубіжних і вітчизняних ЗВО, − їх тривалості, переліку навчальних дисциплін, рівня викладання та ін.
Розроблення, моніторинг та перегляд кожної ОП здійснюють проєктні групи. Проєктні групи формують окремо за кожною ОП на період її розроблення, моніторингу, перегляду, проведення процедур зовнішнього оцінювання (ліцензування, акредитація) або інших необхідних процедур.
Всі нові освітні програми мають єдиний порядок затвердження, що включає їх послідовний розгляд: проєктною группою; кафедрою (кафедрами); Деканом факультету, який планує відкриття нової програми; навчально-методичним відділом; навчально-методичною радою Університету; Вченою радою Університету.
Моніторинг освітньої програми здійснюють з метою визначення, чи є призначення кредитів, означені результати навчання та розраховане навчальне навантаження досяжними, реалістичними та адекватними. Моніторинг здійснює, як правило, проєктна група. До здійснення моніторингу можуть долучатися експерти: НПП, професіонали-практики, здобувачі вищої освіти. Суттєвим елементом для перевірки та перегляду призначення кредитів є зворотний зв’язок із зацікавленими сторонами. Проєктна група має інформувати здобувачів вищої освіти і НПП про мету моніторингу та спосіб його здійснення, щоб забезпечити точність та високий відсоток наданих відповідей.
Моніторинг може проводитися у різний спосіб – анкетування, опитування, інтерв’ювання (у тому числі здобувачів вищої освіти та випускників з метою аналізу їх власного досвіду), моніторинг досягнутих результатів, оцінювання ОП на відповідність критеріям забезпечення якості освітніх програм тощо.
У процесі моніторингу відбувається збір даних за зазначеними позиціями з коментарями. За результатами моніторингу складається аналітичний звіт, який подається на розгляд науково-методичної комісії факультету / інституту.
Чину, затверджену, освітню програму переглядають щонайменше 1 раз у терміни її дії не пізніше ніж за 1 семестр до її завершення.
Підставою для перегляду ОП можуть бути:
– ініціатива і пропозиції гаранта освітньої програми, стейкхолдерів, НПП, які її реалізують;
– результати оцінювання якості;
– об’єктивні зміни інфраструктурного, кадрового характеру і/або інших ресурсних умов реалізації освітньої програми.
Оновлення відображаються у відповідних структурних елементах ОП (навчальному плані, матрицях, робочих програмах ОК, програмах практик та ін.). Навчальні плани підлягають моніторингу та періодичному перегляду.
Повторне затвердження освітніх програм відбувається з ініціативи проєктної групи або факультету / інституту.
Запрошуємо всіх бажаючих долучитись до оновлення освітніх програм та залищити свій відгук за посиланням https://fspo.udpu.edu.ua/%d1%8f%d0%ba%d1%96%d1%81%d1%82%d1%8c-%d0%be%d1%81%d0%b2%d1%96%d1%82%d0%b8/%d0%bf%d1%80%d0%be%d1%94%d0%ba%d1%82%d0%b8-%d0%be%d1%81%d0%b2%d1%96%d1%82%d0%bd%d1%96%d1%85-%d0%bf%d1%80%d0%be%d0%b3%d1%80%d0%b0%d0%bc/