ІКТ в освітньому процесі

Впродовж останніх років учасники освітнього процесу стикаються з новими викликами, що спричиняють трансформацію та необхідність адаптуватися до нових умов. Для забезпечення рівного доступу до освіти навчальний процес перейшов з очного формату до змішаного або дистанційного, що змусило учасників освітнього процесу опановувати різні цифрові інструменти. Викладачі факультету соціальної та психологічної освіти використовують найпопулярніші онлайн-платформи, які допомогають при організації дистанційного навчання.

Впроваджуючи ІКТ в освітній процес викладачі розробили відповідну науково-методичну базу інструментальних засобів і систем комп’ютерного навчання та контролю знань здобувачів вищої освіти. Так, кожен викладач для підтримки очної та заочної форм навчання використовують наступні платформи.

     Moodle – навчальна платформа, де є змога представляти навчальний матеріал у різних форматах (текст, презентація, відеоматеріал, вебсторінка); тестувати та опитувати здобувачів вищої освіти із використанням запитань закритого і відкритого типу; виконувати завдання з можливістю пересилати відповідні файли. Великою перевагою є можливість вибору часу, присвяченого навчанню, а також темп набуття знань відповідно до індивідуальних потреб здобувача вищої освіти. Здобувач вирішує, коли і де він навчається. Окрім багатьох інших переваг використання навчання в системі, важливим аспектом є постійне збільшення кількості навчальних матеріалів, які можуть використовувати здобувачі. Найбільшим недоліком цієї системи є відсутність прямого контакту між здобувачем, викладачем та іншими учасниками курсу. Іншою проблемою є відсутність мотивації та самодисципліни, які є важливими у випадку дистанційного навчання.

Одним з найбільш пристосованих для навчання та зручних у використанні інструментів є програма Google Meet – оце один із додатків пошукової системи Google. Його можна використовувати як для синхронного навчання в поєднанні з Google ClassRoom. Переваги Google Meet: організація відеозустрічей, онлайн-занять зі здобувачами вищої освіти, у зустрічі можуть одночасно брати участь до 150 користувачів, заняття може тривати безперервно до 300 годин – на відміну від Zoom, де заняття може тривати не довше 40 хвилин, є можливість демонстрації матеріалів на робочому столі ПК під час занять і семінарів: під час зустрічі можна надати доступ до свого екрану, щоб показати презентації або іншу інформацію на робочому столі, планування занять заздалегідь та прив’язка до гугл- календаря, синхронізація запланованих занять виконується автоматично на всіх пристроях, тому почати зустріч можна на комп’ютері, а закінчити на іншому пристрої, наприклад, телефоні, запис занять зі збереженням відео на Google Диск, приєднуватися можна як через браузер, так і через додаток для Android або ІOS. Недоліки: обмеження безкоштовного плану: деякі функції можуть бути доступні лише на платних тарифах, обмежуючи можливості користувачів без підписки.

     Zoom – це сервіс для проведення онлайн-конференцій, тренінгів та вебінарів. Zoom – це інструмент для відеоконференцій, який надає учасникам освітнього процесу спосіб синхронної зустрічі в Інтернеті через персональний ПК, ноутбук чи мобільний телефон із використанням відео та без нього. Переваги дистанційного навчання в програмі ZOOM – сервіс безкоштовний, має зрозумілий інтерфейс, можна запросити до 100 учасників, можна запланувати дату проведення конференцї, відбувається запис конференції, заходити можна за посиланням без установки програми, контроль за чатом – (можна видаляти або додавати учасників, надавати право голосу і доступу до екрану). Недоліки програми: тривалість безкоштовної конференції 40 (30) хвилин, програма недостатньо захищена від дій хакерів і безпосередніх учасників конференцій.

Google classroom –це безплатний вебсервіс, створений Google за допомогою якого викладачі можуть швидко створювати й упорядковувати завдання, надавати результати перевірок і легко спілкуватися зі своїми здобувачами. Серед переваг рішення від Google можна назвати: безкоштовний;: є можливість публікувати теоретичні матеріали, завдання, виставляти оцінки в журналі, є календар. Виділимо і кілька недоліків такого рішення: дуже бідний арсенал навчальних елементів; посилання на Classroom не зручні.

Також під час освітнього процесу викладачі факультету успішно використовують мультимедійні ресурси: Padlet для організації спільної роботи здобувачів та онлайн-сервіс Kahoot для створення опитування. Активно використовувалася віртуальна дошка Jamboard та інші додатки Google, зокрема, Google-Form – веб-сервіс Google для створення анкет, опитувань студентів.

У процесі обговорення семінарських та виконання лабораторних робіт використовувалися ресурси відеохостінга YouTube, зокрема, фрагменти уроків, виховних годин та іншої педагогічної продукції.

Навігація по сайту