(Українська) ІКТ в освітньому процесі

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Впродовж останніх років учасники освітнього процесу стикаються з новими викликами, що спричиняють трансформацію та необхідність адаптуватися до нових умов. Для забезпечення рівного доступу до освіти навчальний процес перейшов з очного формату до змішаного або дистанційного, що змусило учасників освітнього процесу опановувати різні цифрові інструменти. Викладачі факультету соціальної та психологічної освіти використовують найпопулярніші онлайн-платформи, які допомогають при організації дистанційного навчання.

Впроваджуючи ІКТ в освітній процес викладачі розробили відповідну науково-методичну базу інструментальних засобів і систем комп’ютерного навчання та контролю знань здобувачів вищої освіти. Так, кожен викладач для підтримки очної та заочної форм навчання використовують наступні платформи.

     Moodle – навчальна платформа, де є змога представляти навчальний матеріал у різних форматах (текст, презентація, відеоматеріал, вебсторінка); тестувати та опитувати здобувачів вищої освіти із використанням запитань закритого і відкритого типу; виконувати завдання з можливістю пересилати відповідні файли. Великою перевагою є можливість вибору часу, присвяченого навчанню, а також темп набуття знань відповідно до індивідуальних потреб здобувача вищої освіти. Здобувач вирішує, коли і де він навчається. Окрім багатьох інших переваг використання навчання в системі, важливим аспектом є постійне збільшення кількості навчальних матеріалів, які можуть використовувати здобувачі. Найбільшим недоліком цієї системи є відсутність прямого контакту між здобувачем, викладачем та іншими учасниками курсу. Іншою проблемою є відсутність мотивації та самодисципліни, які є важливими у випадку дистанційного навчання.

Одним з найбільш пристосованих для навчання та зручних у використанні інструментів є програма Google Meet – оце один із додатків пошукової системи Google. Його можна використовувати як для синхронного навчання в поєднанні з Google ClassRoom. Переваги Google Meet: організація відеозустрічей, онлайн-занять зі здобувачами вищої освіти, у зустрічі можуть одночасно брати участь до 150 користувачів, заняття може тривати безперервно до 300 годин – на відміну від Zoom, де заняття може тривати не довше 40 хвилин, є можливість демонстрації матеріалів на робочому столі ПК під час занять і семінарів: під час зустрічі можна надати доступ до свого екрану, щоб показати презентації або іншу інформацію на робочому столі, планування занять заздалегідь та прив’язка до гугл- календаря, синхронізація запланованих занять виконується автоматично на всіх пристроях, тому почати зустріч можна на комп’ютері, а закінчити на іншому пристрої, наприклад, телефоні, запис занять зі збереженням відео на Google Диск, приєднуватися можна як через браузер, так і через додаток для Android або ІOS. Недоліки: обмеження безкоштовного плану: деякі функції можуть бути доступні лише на платних тарифах, обмежуючи можливості користувачів без підписки.

     Zoom – це сервіс для проведення онлайн-конференцій, тренінгів та вебінарів. Zoom – це інструмент для відеоконференцій, який надає учасникам освітнього процесу спосіб синхронної зустрічі в Інтернеті через персональний ПК, ноутбук чи мобільний телефон із використанням відео та без нього. Переваги дистанційного навчання в програмі ZOOM – сервіс безкоштовний, має зрозумілий інтерфейс, можна запросити до 100 учасників, можна запланувати дату проведення конференцї, відбувається запис конференції, заходити можна за посиланням без установки програми, контроль за чатом – (можна видаляти або додавати учасників, надавати право голосу і доступу до екрану). Недоліки програми: тривалість безкоштовної конференції 40 (30) хвилин, програма недостатньо захищена від дій хакерів і безпосередніх учасників конференцій.

Google classroom –це безплатний вебсервіс, створений Google за допомогою якого викладачі можуть швидко створювати й упорядковувати завдання, надавати результати перевірок і легко спілкуватися зі своїми здобувачами. Серед переваг рішення від Google можна назвати: безкоштовний;: є можливість публікувати теоретичні матеріали, завдання, виставляти оцінки в журналі, є календар. Виділимо і кілька недоліків такого рішення: дуже бідний арсенал навчальних елементів; посилання на Classroom не зручні.

Також під час освітнього процесу викладачі факультету успішно використовують мультимедійні ресурси: Padlet для організації спільної роботи здобувачів та онлайн-сервіс Kahoot для створення опитування. Активно використовувалася віртуальна дошка Jamboard та інші додатки Google, зокрема, Google-Form – веб-сервіс Google для створення анкет, опитувань студентів.

У процесі обговорення семінарських та виконання лабораторних робіт використовувалися ресурси відеохостінга YouTube, зокрема, фрагменти уроків, виховних годин та іншої педагогічної продукції.

Навігація по сайту