(Українська) Оновлення змісту освітніх компонентів на основі наукових досягнень і сучасних практик за ОПП «Психологія» ОС «Молодший бакалавр»

10 січня 2023

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Науково-педагогічні працівники кафедри психології оновлюють зміст освітніх компонентів, які вони викладають, відповідно до: наукових праць                             (статей, які включені до міжнародних наукометричних баз даних Scopus чи Web of Science, статей у зарубіжних виданнях, статей у фахових виданнях категорії «Б», монографій, дисертаційних досліджень), навчально-методичних посібників, довідників, матеріалів міжнародних стажувань, розробок кафедральної та держбюджетної тем.

Науковими досягненнями викладачів у 2022 році стали: 8 монографій, 5 навчальних посібників, 6 навчально-методичних довідників та методичних рекомендацій, 10 статей у виданнях, які включені до міжнародних наукометричних баз даних Scopus чи Web of Science, 10 статей у закордонних виданнях, 42 статті у виданнях України категорії «Б», 4 статті у інших виданнях України, 94 тез доповідей. НПП кафедри презентують свої наукові дослідження у фаховому «Психологічному журналі».

Викладачі беруть участь у розробці кафедральної теми дослідження – «Психологічні аспекти формування творчої особистості вчителя, студента, учня» (державний реєстраційний номер 0111U007546). Керівник – доктор психологічних наук, професор Сафін О.Д.

У 2021 р., 2022 р. науково-педагогічні працівники проходили міжнародні стажування «Фандрейзинг та основи проєктної діяльності в закладах освіти: європейський досвід» (Дудник О.А., Данилевич Л.А., Гриньова Н.В., Чупіна К.О., Шулдик Г.О.) та «Академічна доброчесність» Міщенко М.С., Діхтяренко С.Ю.

Доцент кафедри психології Міщенко М.С. та викладач Поліщук О.Р. беруть участь у розробці держбюджетної теми: «Соціально-психологічна реабілітація дітей та молоді з особливими освітніми потребами засобами інклюзивного туризму» (державний реєстраційний номер: 0119U103978).

Наукові напрацювання використовуються для оновлення змісту обов’язкових та вибіркових освітніх компонентів, робочих програм, введення нових тем лекцій, семінарських занять, тем самостійної роботи.

В ОК «Психологічні основи інклюзії» (доктор філософії, викладач Чупіна К.О.) оновлено тему лекції «Теоретичні аспекти психології інклюзії» на основі монографії «Психологічний супровід та соціально-педагогічна робота в закладі освіти: теорія та практика: колективна монографія», укладеної до наукових напрацювань з держбюджетної теми «Соціально-психологічна реабілітація дітей та молоді з особливими освітніми потребами засобами інклюзивного туризму» та тема «Інклюзивний соціально-реабілітаційний туризм як складова соціальної роботи у громаді» за матеріалами навчально-методичного посібника «Супроводжувач осіб з інвалідністю».

В ОК «Психологія особистості» (кандидат психологічних наук, доцент Міщенко М. С) оновлено тему лекції «Синдром емоційного вигорання» на основі матеріалів монографії «Психологічні чинники запобігання синдрому емоційного вигорання у майбутніх практичних психологів» та статті «Psycho-correction of burnout syndrome in sports educators».

В ОК «Вступ до спеціальності» (доктор філософії, викладач Поліщук О.Р.) доповнено тему «Особистість практичного психолога» матеріалами дисертаційного дослідження Поліщук О.Р. «Формування соціально-психологічної готовності старшокласників до вступу до закладів вищої освіти». В ОК «Загальна психологія» оновлена тема «Здібності» за матеріалами статті Поліщук О.Р. «Work Experience of the Psychological Diagnosis and Training Technologies Center “Іnsight”».

В ОК «Організація діяльності психологічної служби» (кандидат психологічних наук, доцент Дудник О.А.) оновлено тему лекції «Основи організації психологічної служби в системі освіти» на основі матеріалу статті «Організація діяльності  психолога в умовах дистанційного навчання», тема лекції «Психологічна служба у закладах вищої освіти» доповнена матеріалами статті «Факторна структура емоційно-оцінних характеристик Я-концепції студентів із високим рівнем особистісної безпорадності».

В ОК «Наукові дослідження в психології» (кандидат психологічних наук, доцент Байда С.П.) розширено тему лекційного і семінарського занять «Організація процесу проведення наукового психологічного дослідження» матеріалами статті «Теоретичний аналіз проблеми креативності у контексті творчого характеру».

В ОК «Психодіагностика та психокорекція» (кандидат психологічних наук, доцент Гриньова Н. В.) оновлено  тему лекції «Психодіагностика особистості та мотиваційної сфери» матеріалами статті «Зв’язок захисних механізмів психіки з самооцінкою суб’єкта» та тему лекції «Діагностика темпераменту, характеру та здібностей» за змістом статті «Діагностика проявів емоційного інтелекту під час переживання стресових ситуацій».

В ОК «Соціальна психологія» (кандидат психологічних наук, доцент Данилевич Л.А.) в темі лекції «Соціально-психологічні дослідження особистості» розглядається питання про сутність соціально-психологічної компетентності з використанням ідей, викладених у  статях  «Розвиток соціально-психологічної компетентності майбутніх психологів» та «Психологічні аспекти розвитку соціально-психологічної компетентності студентів-психологів».

В ОК «Екстремальна психологія» (кандидат психологічних наук, доцент Шулдик А.В.) доповнено зміст питання «Поняття про «подолання стресу» (coping stress), психологічну витривалість та психологічну еластичність» матеріалами статті  «Динаміка змін емоцій у здобувачів вищої освіти на початку війни 2022 року в Україні».

В ОК «Психологія конфлікту» (кандидат психологічних наук, доцент Вахоцька І.О.) внесено питання «Індивідуально-особистісні чинники психологічних конфліктів» на основі статті «Психологічні особливості поведінки у конфлікті залежно від рівня особистісної зрілості».

В ОК «Психологія реклами» (кандидат психологічних наук, доцент Щеленкова Н.Л.) доповнено тему «Психологія реклами як галузь знань» питанням «Моделі психологічного впливу рекламної комунікації» з використанням матеріалу статті автора Шеленкової Н.Л. «Students’ psychological resistance to manipulative influence of advertising». Тема лекції «Психоаналітична інтерпретація сучасного рекламного дискурсу» доповнена питаннями» «Психоаналіз З. Фройда у рекламі. Аналітична психологія К.Г. Юнга у рекламі. Психоаналітична інтерпретація сучасного рекламного дискурсу» на основі статті «Психоаналітичний метод психологічного впливу в рекламі».

В ОК «Арт-терапія» (викладач Станішевська В.І.) внесено питання «Можливості арт-терапії в подолані внутрішньо особистісного конфлікту у підлітків» до теми лекції «Арт-терапія як засіб саморозвитку підлітків» на основі матеріалів статті «Можливості арт-терапії в подолані внутрішньо особистісного конфлікту у підлітків».

В ОК «Гендерна психологія» (доктор філософії, викладач Горенко М.В.) внесено питання «Вплив гендерної ідентичності на мотивацію до здійcнення кар’єри» до теми лекції «Гендер і професійна кар’єра» за матеріалами статі «Гендерна ідентичність і мотивація студентів-психологів до здійснення професійної кар’єри».

В ОК «Психологія сім’ї» (кандидат психологічних наук, доцент Данилевич Л.А.) використовуються матеріали статті «Чинники формування психологічної готовності до батьківства» у темах лекційного заняття «Проблеми стабільності шлюбу і сім’ї» та семінарському занятті «Готовність молоді до шлюбно-сімейних стосунків».