(Українська) Науково-дослідний центр
УМАНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ
УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ПАВЛА ТИЧИНИ
АКАДЕМІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ
ПОЛОЖЕННЯ
про Науково-дослідний центр
педагогічного краєзнавства
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
- Науково дослідний Центр педагогічного краєзнавства створюється спільним рішенням Президії АПН України та вченої ради Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини
- Загальну координацію наукових досліджень та консультування науково-дослідницької роботи співробітників Центру здійснює відділення теорії та історії педагогіки АПН України шляхом визначення пріоритетних напрямів її діяльності, щорічного планування, обговорення звіту та прийняття рішень щодо змісту й основних форм роботи Центру.
ІІ. МЕТА І ЗАВДАННЯ ЦЕНТРУ
Метою створення і діяльності Центру є розвиток фундаментальних і прикладних досліджень проблем педагогічного краєзнавства.
Для досягнення визначеної мети Центр розв’язує такі завдання :
- виконання наукових досліджень співробітниками Центру за усіма зазначеними напрямами;
- висвітлення наукової та науково-організаційної діяльності Центру у засобах інформації, організацію та проведення наукових конференцій, семінарів, організацію заходів з науковими, громадськими та благодійними фондами тощо;
- координація науково-дослідницької діяльності вчених в галузі історії педагогіки та педагогічного краєзнавства з науковими планами й програмами АПН України;
- сприяння створенню науково-проблемних студентських груп, гуртків, секцій тощо, діючих у межах статуту і напрямів роботи Центру.
ІІІ. ОСНОВНІ НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ
- Педагогічне краєзнавство у підготовці майбутніх учителів.
- Проблеми педагогічного краєзнавства: структура, функції, принципи та джерела.
- Теоретико-методологічні засади педагогічно-краєзнавчої діяльності.
- Зміст, форми і методи навчання студентів засобами педагогічного краєзнавства.
- Педагогічне краєзнавство як ефективний засіб професійної підготовки майбутніх учителів.
- Педагогічно-краєзнавча технологія навчання студентів.
- Педагогічні умови функціонування моделі підготовки майбутніх учителів засобами педагогічного краєзнавства.
- .Методичні засади використання педагогічного краєзнавства у професійній підготовці вчителя.
IV. СТРУКТУРА ЦЕНТРУ
Персональний склад та керівництво Центру визначає ректор Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини за погодженням з відділенням теорії та історії педагогіки Академії педагогічних наук України.
До складу Центру входять члени Академії педагогічних наук України, вчені Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, провідні спеціалісти з історії педагогіки й педагогічного краєзнавства Східного Поділля.
Засідання Центру відбувається відповідно до плану роботи , але не рідше одного разу в два місяці.
Виконання науково-дослідних робіт здійснюється викладачами Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини із залученням провідних учених творчих груп з наступним звітом на засіданні Центру.
На засіданні Центру визначається необхідність продовження науково-дослідної роботи з певної теми. Звіт про діяльність подається один раз на рік у відділення теорії та історії педагогіки АПН України, а також у науковий відділ Уманського державного педагогічного університету імені
Павла Тичини.
V. ШТАТ ЦЕНТРУ
До штатного розпису Центру входять : директор (доктор педагогічних наук, професор), провідний науковий співробітник, старший науковий співробітник, науковий співробітник, лаборант.
Штатний розпис визначається ректором університету кожного року за поданням директора Центру в межах відповідного кошторису.
VI. ФІНАНСУВАННЯ І БАЗА ЦЕНТРУ
Центр знаходиться в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини за адресою : 20300, м. Умань, вул. Садова, 2. Діяльність Центру здійснюється за рахунок самофінансування, госпрозрахунку та позабюджетних коштів УДПУ імені Павла Тичини, інших зацікавлених навчальних закладів I – IV рівнів акредитації, обласних, освітніх, соціальних і культурних установ та організацій, спонсорської допомоги.
VII. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
У своїй діяльності Центр керується чинним законодавством України. Ліквідація Центру здійснюється на основі спільного рішення Президії АПН України і Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.