(Українська) Рекомендації щодо пріоритетних напрямів психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу учасників освітнього процесу

29 серпня 2022

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Для організації належного психологічного, соціально-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу у 2022/2023 навчальному році рекомендуємо:

  • сприяти забезпеченню ставками практичного психолога та соціального педагога закладів освіти відповідно до нормативної потреби;
  • забезпечити заклади освіти практичними психологами, соціальними педагогами;
  • забезпечити навчально-методичні центри/кабінети/лабораторії психологічної служби методистами;
  • забезпечити фахівців психологічної служби закладів освіти окремими робочими кабінетами;
  • забезпечити фахівців психологічної служби закладів освіти, зокрема навчально-методичних центрів/кабінетів/лабораторій, інформаційно-комунікаційними технологіями, підключенням до мережі Інтернет;
  • покращити методичне та технічне забезпечення працівників психологічної служби, особливо в закладах освіти новостворених територіальних громад;
  • збільшити обсяг викладання курсів кризової, екстремальної психології для фахівців психологічної служби;
  • збільшити обсяг викладання курсів першої психологічної допомоги для педагогічних працівників;
  • проводити для фахівців психологічної служби закладів освіти заняття, семінари, тренінги для підвищення фахової компетентності;
  • організувати та провести Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі»;
  • здійснювати психологічну підтримку здобувачів освіти з числа внутрішньо переміщених осіб, зокрема тих хто виїхав за кордон;
  • запровадити на сайтах закладів освіти сторінки «Кабінет психолога/соціального педагога» та онлайн-консультування;
  • здійснювати психологічне і соціально-педагогічне забезпечення та супровід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, консультативну і просвітницьку роботу з батьками;
  • посилити профілактичні заходи у закладах освіти щодо неприпустимості вживання алкоголю та психоактивних, наркотичних речовин підлітками;
  • посилити профілактичну роботу з подолання правопорушень, злочинності серед неповнолітніх;
  • забезпечити захист прав і свобод дітей, створити безпечне осітнє середовище (запобігання насильству в закладі освіти, домашньому насильству, торгівлі людьми тощо);
  • проводити просвітницько-профілактичні заходи з питань сексуальності людини, статевого виховання, ВІЛ/СНІДУ тощо.