Розвиток лідерських якостей у здобувачів вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня, спеціальність 231 Соціальна робота

9 березня 2023

У сучасних умовах важливим фактором поступу суспільства стає розвиток людського потенціалу, здатного своєчасно позбуватись успадкованих непродуктивних стереотипів професійної діяльності та кваліфіковано відповідати на соціально орієнтовані вимоги, чітко та якісно виконувати функціональні обов’язки в ситуації постійних змін, неузгодженості нормативно-правового забезпечення; глибоко осмислювати свої недоліки і професійні надбання, оцінюючи ефективність їх використання в процесі управлінської діяльності, приділяючи при цьому особливу увагу безперервному професійному розвиткові.

Суголосна такому погляду є орієнтація ОНП «Соціальна робота», згідно якої освітня програма спрямована на академічну підготовку кадрів вищої кваліфікації – науковців і викладачів, здатних розв’язувати комплексні проблеми у галузі соціальної роботи за допомогою наукових досліджень та здійснювати науково – педагогічну, дослідницьку, управлінську (підкреслено нами – І.А.) та прикладну фахову діяльність.

Для формування необхідних компетентностей та розвитку базових soft skills (креативність, робота в команді, емоційний інтелект, взаємодія з людьми, тайм-менеджмент, саморозвиток, критичне та екологічне мислення) до освітнього процесу підготовки докторів філософії зі спеціальності 231 Соціальна робота введено дисципліну вільного вибору «Соціально-психологічні аспекти лідерства і керівництва».

Метою викладання навчальної дисципліни є формування у майбутніх докторів філософії за спеціальністю 231 Соціальна робота поняття про керівництво та лідерство як різновиди впливу на людей, розкриття соціально-психологічних особливостей взаємодії та взаємозалежності лідера і керівника в організації. Дана мета конкретизувалась у низці завдань, зокрема: ознайомлення з поняттям та загальною характеристикою влади і керівництва; сприяння опануванню аспірантами теоріями лідерства; обґрунтування основних вимог до лідерських якостей менеджера; формування поняття про систему лідерства в організації.

Під час опанування курсу здобувачі вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти мають усвідомити знання щодо характеристик влади і керівництва; відмінностей між лідером і керівником; основних теорій лідерства; основних вимог до лідерських якостей менеджера; різновиду стилів лідерства; алгоритму ефективної комунікації; особливостей ведення ділових переговорів; основ управління конфліктами та стресами.

На практичних заняттях та у процесі самостійної роботи здобувачі навчаються формувати вимоги до менеджерських якостей; відрізняти лідерство від керівництва; аналізувати стилі лідерства; виявляти власний лідерський потенціал; проводити аналіз ресурсів і обмежень для нарощування лідерського потенціалу; користуватися прийомами, методами придбання авторитету в колективі; використовувати технології зміцнення лідерських позицій в емоційно-напружених, проблемних та конфліктних ситуаціях; володіти навичками здійснення самоаналізу; володіти активним стилем спілкування, вміти встановлювати і  підтримувати відносини партнерства; враховувати наслідки управлінських рішень і дій з позиції соціальної відповідальності; проектувати організаційну структуру установи, здійснювати розподіл повноважень і відповідальності на основі їх делегування; аналізувати і проектувати міжособистісні, групові та організаційні комунікації.


Фото новини: