(Українська) РОЛЬ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ВНУТРІШНЬОМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ЯКОСТІ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ НА ФАКУЛЬТЕТІ СОЦІАЛЬНОЇ ТА ПСИХОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ

8 квітня 2022

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Важливою складовою внутрішнього забезпечення якості освітніх програм є отримання періодичного зворотного зв’язку від учасників освітнього процесу.

На факультеті соціальної та психологічної освіти систематично проводяться періодичні опитування здобувачів вищої освіти, науково-педагогічних працівників, випускників, роботодавців, батьків студентів, результати яких реально впливають на зміст навчання та викладання.

З метою залучення здобувачів вищої освіти до усіх процесів забезпечення якості освітніх програм проводяться систематичні опитування здобувачів вищої освіти. Зокрема проводяться такі опитування:

  • Опитування здобувачів вищої освіти «Якість підготовки фахівців в УДПУ» проводиться з метою покращення якості надання освітніх послуг.
  • Опитування здобувачів вищої освіти «Враження від навчальної дисципліни» проводиться з метою вивчення думки здобувачів вищої освіти про позитивні і негативні сторони вивчення окремих навчальних дисциплін. Під час опитування студенти відзначили, що їм сподобалося (не сподобалося) під час викладання і вивчення тієї чи іншої навчальної дисципліни, що сподобалося (не сподобалося) у ставленні викладача до студента, а також подали рекомендації для покращення викладання і вивчення дисципліни.
  • Опитування здобувачів вищої освіти щодо вивчення якості організації навчального процесу в університеті протягом всієї зимової заліково-екзаменаційної сесії.
  • Опитування студентів «Наукові дослідження в межах освітнього процесу та міжнародна діяльність», яке спрямоване на виявлення стану залучення студентів до наукової та міжнародної діяльності.
  • Опитування «Якість роботи деканату та інших структурних підрозділів університету» проводиться з метою визначення якості освітньої підтримки (організаційної, інформаційної, консультативної і соціальної) здобувачів вищої освіти.
  • Опитування студентів «Академічна доброчесність», спрямоване на визначення обізнаності студентів в питаннях важливості дотримання принципів академічної доброчесності.
  • Опитування здобувачів вищої освіти «Формування індивідуальної освітньої траєкторії студентів» проводиться з метою визначення, чи наявні на факультеті процедури, які дозволяють формувати індивідуальну освітню траєкторію здобувачів вищої освіти, а також, який механізм їхнього впровадження
  • Опитування органів студентського самоврядування, яке спрямоване на визначення активності студентського самоврядування в управлінні закладом вищої освіти.
  • Опитування здобувачів вищої освіти щодо організації освітньої діяльності під час карантину проводиться з метою вивчення думки студентів щодо якості роботи системи дистанційного навчання.
  • Опитування здобувачів освіти «Організація освітньої діяльності в умовах воєнного стану». Опитування дало змогу з’ясувати, яка форма навчання найбільш доступна здобувачам освіти в умовах воєнного стану, які проблеми виникають під час дистанційного навчання.

У зв’язку із запровадженням карантину в країні освітній процес організовувався в дистанційній формі. З метою вивчення думки науково-педагогічних працівників щодо якості організації дистанційного навчання було проведено опитування «Організація освітньої діяльності в умовах карантину».

Під час опитування викладачі вказали, з якими труднощами та проблемами стикалися під час реалізації дистанційного навчання, подали пропозиції для покращення системи дистанційної освіти.

Також було проведено опитування серед батьків студентів «Навчання студентів під час карантину». Батьки відзначили, з якими труднощами стикалися їхні діти під час дистанційного навчання. Зокрема, найчастішого проблемою, на думку батьків, є проблема з якістю Інтернету та інформаційно-технічного забезпечення у студентів. Водночас, переважна частина батьків задоволена навчальними результатами своїх дітей під час дистанційного навчання.

Результати опитування дали змогу усунути недоліки та  покращити  освітній процес  дистанційного навчання.

Для покращення якості освітнього процесу здійснюються періодичні  опитування випускників факультету.

Опитування дало можливість з’ясувати, що переважна більшість випускників задоволені рівнем своєї освіти. Вважають, що навчання було сучасне та практично орієнтоване, що викладачі використовували сучасні методи під час викладання, що проходження виробничих практик сприяло підвищенню їхніх знань та практичних навичок тощо.

Випускники зазначили, що під час навчання мали вільний доступ до електронних ресурсів факультету та університету. Також значна частина випускників відзначили, що університет сприяв їхньому працевлаштуванню.

Важливою умовою під час створення чи перегляду освітніх програм є залучення роботодавців до цього процесу.

З метою оцінювання якості вищої освіти було розроблено анкету «Опитування роботодавців щодо потреб ринку праці та співпраці».

Результати опитування засвідчило, що учасники анкетування від випускника факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини очікують: здатність брати на себе відповідальність і працювати в критичних умовах,  вміння працювати в команді, креативності, комунікації, здатність логічно і системно мислити, вміння злагоджувати конфлікти, лідерство, керувати своїм часом.

Результати опитувань обговорюються на засіданнях кафедр, вчених рад факультету, на засіданнях наукового товариства студентів та аспіратів, органів студентського самоврядування, інформуються здобувачі вищої освіти, оприлюднюються на сайті факультету, відображаються у відповідних протоколах. та враховуються при перегляді та оновленні освітніх програм, в організації освітнього процесу.