Соціальна робота як наукова інноваційна спеціальність в Україні
14 травня 2024 року професором кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Н. М. Колядою проведено відкрите конкурсне заняття з навчальної дисципліни «Теоретико-практичні основи технологій соціальної роботи» на тему: «Соціальна робота як наукова інноваційна спеціальність в Україні» для здобувачів вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня спеціальності 231 Соціальна робота факультету соціальної та психологічної освіти, PHd-15 групи.
Мета і завдання заняття:
-
- ознайомити з сучасними парадигмами та стратегіями дослідження у соціальній роботі;
- формувати здатність до набуття універсальних навичок дослідника, до ініціювання та втілення інновацій для інтеграції науки і практики, розв’язання суспільно значущих проблем; здатність до побудови тлумачно-інтерпретаційних моделей для пояснення соціальних явищ і процесів, переосмислення наявних та створення нових знань та/або професійних практик у галузі соціальної роботи;
- розвивати уміння володіти спеціалізованими уміннями/навичками і методами, необхідними для розв’язання значущих проблем у галузі професійної діяльності, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики; здатність виокремлювати актуальні соціальні проблеми та визначати їх структуру, взаємозв’язки чинників, проявів і наслідків як об’єкта наукового дослідження;
- удосконалювати наукові уявлення про глобальні етичні принципи соціальної роботи.
У ході практичного заняття здобувачі ОС «доктор філософії» обговорили такі питання: сучасні парадигми та стратегії дослідження у соціальній роботі; нові глобальні етичні принципи соціальної роботи.
Виконуючи завдання практичної роботи, здобувачі ОС «доктор філософії» брали активну участь в аналізі змісту Глобальної декларації етичних принципів соціальної роботи (Міжнародної федерації соціальних працівників). Здобувачами проаналізовано зміст дисертацій (спеціальність 231 Соціальна робота) та наукових праць, предметом яких розв’язання значущих проблем у галузі професійної діяльності, науки та інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики.
Заняття проведено на високому науковому та навчально-методичному рівні.