Черніченко Людмила Анатоліївна

ПІБ випускника: Черніченко Людмила Анатоліївна

Тема дисертаційного дослідження: «Підготовка майбутніх логопедів до інноваційної діяльності в умовах інклюзивної дошкільної освіти»

Рік захисту – 2020 р.р.

Науковий керівник – Чирва Ганна Миколаївна кандидат педагогічних наук, доцент

Основні досягнення:

Монографія:

  • Черніченко Л. А. Теорія і практика професійної підготовки логопедів до інноваційної діяльності в інклюзивній дошкільній освіті / Л. А. Черніченко – Умань: Видавець “Сочінський М.М.”, 2021. – 188 с. – (монографія).

Навчально-методичний посібник:

  • Черніченко Л. А. Рання логопедична корекція. / Л. А. Черніченко. – Умань: ВПЦ “Візаві”, 2020. – 150 с. – (навчально-методичний посібник).

Статті проіндексовані у міжнародних наукометричних базах даних Scopus та Web of Science:

  • Sarancha, I., Maksymchuk, B., Gordiichuk, G., Berbets, T., Berbets, V., Chepurna, L., Golub, V., Chernichenko, L., Behas, L., Roienko, S., Bezliudna, N., Rassskazova, O., & Maksymchuk, I. (2021). Neuroscientific Principles in Labour Adaptation of People with Musculoskeletal Disorders. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 12(4), 206-223. https://doi.org/10.18662/brain/12.4/245

Міжнародне стажування за програмою підвищення кваліфікації:

  • «Фандрейзинг та організація проєктної діяльності в закладах освіти: європейський досвід» для педагогічних та науково-педагогічних працівників, Польща – Україна, з 06 листопада по 12 грудня 2021 року.
  • Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір: монографія Теорія і практика професійної підготовки логопедів до інноваційної діяльності в інклюзивній дошкільній освіті» № 111899 від 12.02.2022 р.

Статті у наукових виданнях України:

  • Черніченко Л. А. Методологічні основи підготовки майбутніх логопедів до інноваційної діяльності в умовах інклюзивної дошкільної освіти. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету “Україна”. Хмельницький, 2017. С. 57–62. http://eprints.zu.edu.ua/27231/1/26.pdf
  • Черніченко Л. А. Досвід інноваційної діяльності логопедів дошкільних навчальних закладів в умовах інклюзивної освіти. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький, 2017. Вип. 156. С. 239 –243.

https://www.cuspu.edu.ua/images/download-files/naukovi-zapysky/156/48.pdf

  • Черніченко Л. А. Структура, критерії та рівні готовності майбутніх логопедів до інноваційної діяльності в умовах інклюзивного навчання. Витоки педагогічної майстерності. Полтава, 2017. Вип. 19. С. 352–358.

http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/8622/1/Chernichenko.pdf

  • Черніченко Л. А. Стан університетської підготовки майбутніх логопедів до інноваційної діяльності в інклюзивних умовах дошкільних закладів освіти. Інноваційна педагогіка. Одеса, 2018. Вип. 3. С. 68–71.

http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2018/3/16.pdf

  • Oleksii Stasenko, Liudmyla Chernichenko, Anna Cherednyk. Motivating Students For Motor Activity in The Framework of Physical Education. Наука і освіта. Одеса, 2018. №4. С. 172–178.

https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/articles/2018-4-doc/2018-4-st21

  • Черніченко Л. А. Модель підготовки майбутніх логопедів до інноваційної діяльності в умовах інклюзивної дошкільної освіти. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. Умань, 2020. Вип.1 (5). С. 186 –174.

https://dspace.udpu.edu.ua/bitstream/123456789/13358/1/208203-469041-1-SM.pdf

  • Черніченко Л. А. Використання психотерапевтичних методик для формування комунiкативної дiяльностi у дiтей з порушенням iнтелектуального розвитку. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2021. Вип. 42. Том 2. С.256-260

http://www.aphn-journal.in.ua/archive/42_2021/part_2/45.pdf

  • Черніченко, Л. (2022). Корекція мовленнєвих порушень у дітей дошкільного віку засобами логоритміки. Acta Paedagogica Volynienses, 1, 234–238

https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.37

 

  1. Чернiченко Л.А. Роль мистецтва як засобу естетичного виховання у процесі формування мовленнєвої діяльності. Інноваційна педагогіка, Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 47. С.123-126

http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2022/47/23.pdf

Статті у наукових виданнях інших держав:

  • Черніченко Л. А. Аналіз стану підготовки майбутніх логопедів до інноваційної діяльності в умовах інклюзивної дошкільної освіти. Revistă ştiinţifică progresivă. Republica Moldova, 2020. Volum 3 № 1(3). С.5 – 8.

https://dspace.udpu.edu.ua/bitstream/123456789/13494/3/%d0%a1%d1%82%d0%b0%d1%82%d1%82%d1%8f%20%d0%a7%d0%b5%d1%80%d0%bd%d1%96%d1%87%d0%b5%d0%bd%d0%ba%d0%be%20%d0%97%d0%b0%d0%ba%d0%be%d1%80%d0%b4%d0%be%d0%bd%d0%bd%d0%b0.pdf

  • Черніченко, Л. Сучасні підходи до формування комунікативних навичок у дітей з розладами аутистичного спектру. KELM (Knowledge, Education, Law, Management), Lublin, № 5(49), 2022, С 35-40

Опубліковані праці апробаційного характеру:

  • Черніченко Л. А. Особливості інноваційної діяльності логопедів в умовах інклюзивної дошкільної освіти. Актуальные научные исследования в современном мире: матеріали ХХ Междунар. Научн. Конф. (21–22 декабря 2016 г.). Переяслав-Хмельницкий, 2016. Вып.12 (20). ч.4. С.68–72.

https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/366477.pdf

  • Черніченко Л. А. Інклюзивна освіта як сучасна освітня інновація Молодий вчений. Херсон, 2016. №12. С. 537–542.

http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2016_12_131.

  • Черніченко Л. А. Методологічні основи інклюзивного навчання. Modernization of education system: world trends and national peculiarities: Conference Proceedings. Kaunas: Izdevnieciba “Baltija Publishing”, 2018. Р. 176–178.
  • Черніченко Л. А. Су-Джок терапія в роботі логопеда. Навчання та виховання в інклюзивному освітньому просторі: теорія та практика: матеріали доповідей (з міжнародною участю). Хмельницький: Хмельницький інститут соціальних технологій Університету “Україна”, 2018. С. 48–52.
  • Черніченко Л. А. Інноваційний розвиток інклюзивної освіти в Україні. Методичні аспекти інклюзивної педагогіки: матеріали регіонального семінару, (Умань, 14 травня 2014 р.). Умань: Алмі, 2014. С. 62–64.
  • Черніченко Л. А. Інноваційні технології навчально-виховного процесу в групах ДНЗ із інклюзивною формою навчання. Сучасні тенденції розвитку колекційної освіти в Україні: матеріали регіонального науково-практичного семінару. Умань: Алмі, 2016. С. 45–47.
  • Черніченко Л. А. Інноваційні методи здоров’язбережувальної технології в інклюзивному ДНЗ. Вплив навколишнього середовища на формування особистості: матеріали всеукраїнської наукової конференції молодих учених та студентів. Умань: Алмі, 2014. С153–155.
  • Черніченко Л. А. Педагогічна аксіологія у навчально-виховному процесі інклюзивного закладу дошкільної освіти. Наука, освіта, молодь: матеріали Восьмої Всеукраїнської студентської наукової конференції (Умань, 14 травня 2015р.). Умань: ФПО Жовтий О.О., 2015. С.163–165.
  • Черніченко Л. А. Формування готовності педагогічних працівників до інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта: теорія, методика, практика: матеріалами І регіональної науково-практичної конференції (26 квітня 2015 р.). Умань: вид. УДПУ, друк ПП «Мороз», 2015. Вип. І. С 191–193.
  • Черніченко Л. А. Підготовка логопедів до роботи в закладах освіти з інклюзивною формою навчання. Актуальні проблеми збереження здоров’я дітей та молоді в сучасних умовах реформування освіти: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. (Умань, 16 квітня 2015р.). Умань: Алмі, 2014. С 89–91.
  • Черніченко Л. А. Вивчення проблеми готовності педагогічних працівників до інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта: теорія, методика, практика: матеріалами ІІ регіональної науково-практичної конференції (24 березня 2016 р.). Умань: ФОП Жовтий О. О., 2016 р. Вип. ІІ.С.76–79.
  • Черніченко Л. А. Формування готовності логопедів до інклюзивного навчання дітей з вадами Інклюзивна освіта: теорія, методика, практика: матеріалами ІІІ регіональної науково-практичної конференції (22 березня 2017 р.). Умань: ФОП Жовтий О. О., 2016 р. Вип. ІІІ.С. 65–68
  • Черніченко Л. А. Використання інноваційних технологій у логопедичній роботі з дітьми. Формування здоров’язберігаючих компетенцій дітей та молоді: проблеми, розвиток, супровід: матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції (19 квітня 2017 р.) Умань: ФОП Жовтий О. О., 2017. Вип ІІІ. С 124–126.
  • Черніченко Л. А. Характеристика методологічних підходів підготовки майбутніх логопедів до інноваційної діяльності в умовах інклюзивної дошкільної освіти. Психологія та педагогіка: історія розвитку, сучасний стан та перспективи досліджень: збірник наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції (15–16 вересня 2017 р., м. Одеса). Одеса: ГО “Південна фундація педагогіки”. 2017. С. 82–86.

Тези конференцій:

1) Черніченко Л. А. Нечепуренко А. О. Розвиток мовлення та психокорекція у дошкільників із вадами мовлення засобами арт терапії. Актуалізація творчого професійного потенціалу майбутніх фахівців дошкільної освіти: зб. наук. праць за матеріалами Всеукр. наук. практ. конф., м. Умань, 12 лист. 2021. С. 72–74.

2) Черніченко Л. А. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні дітей з особливими освітніми потребами Актуалізація творчого професійного потенціалу майбутніх фахівців дошкільної освіти: зб. наук. праць за матеріалами Всеукр. наук. практ. конф., м. Умань, 12 лист. 2021. С. 74-76.

1) Черніченко Л. А. Нечепуренко А. О. Розвиток мовлення та психокорекція у дошкільників із вадами мовлення засобами арт терапії. Актуалізація творчого професійного потенціалу майбутніх фахівців дошкільної освіти: зб. наук. праць за матеріалами Всеукр. наук. практ. конф., м. Умань, 12 лист. 2021. С. 72–74.

2) Черніченко Л. А. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні дітей з особливими освітніми потребами Актуалізація творчого професійного потенціалу майбутніх фахівців дошкільної освіти: зб. наук. праць за матеріалами Всеукр. наук. практ. конф., м. Умань, 12 лист. 2021. С. 74-76.

3) Черніченко Л., Кахаєва К. Особливості логопедичної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в інклюзивному закладі освіти. Вісник науково-дослідної лабораторії інклюзивна педагогіка. Спеціальна та інклюзивна освіта: теорія, методика, практика: Матеріали 7-ої Всеукр.,наук.-практ. Конф. (25 березня 2021 р.) м. Умань, 2021. С 75-78;

4) Черніченко Л., Кириченко О. Психолого-педагогічні основи художньо-мовленнєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку.  Вісник науково-дослідної лабораторії інклюзивна педагогіка. Спеціальна та інклюзивна освіта: теорія, методика, практика: Матеріали 7-ої Всеукр., наук.-практ. Конф. (25 березня 2021 р.) м. Умань, 2021. С 78-82;

5) Черніченко Л., Клапчук Ю. Особливості взаємодії дошкільнят які мають дитячий церебральний параліч із здоровими однолітками. Вісник науково-дослідної лабораторії інклюзивна педагогіка. Спеціальна та інклюзивна освіта: теорія, методика, практика: Матеріали 7-ої Всеукр., наук.-практ. Конф. (25 березня 2021 р.) м. Умань, 2021. С 82-85;

6) Черніченко Л., Дударєва Т. Особливості інноваційної діяльності логопедів у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Вісник науково-дослідної лабораторії інклюзивна педагогіка. Спеціальна та інклюзивна освіта: теорія, методика, практика: Матеріали 7-ої Всеукр., наук.-практ. Конф. (25 березня 2021 р.) м. Умань, 2021. С 69-72;

7) Черніченко Л., Особливості організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами в умовах дистанційного навчання. Вісник науково-дослідної лабораторії інклюзивна педагогіка. Спеціальна та інклюзивна освіта: теорія, методика, практика: Матеріали 7-ої Всеукр., наук.-практ. Конф. (25 березня 2021 р.) м. Умань, 2021. С 194-198;

8) Черніченко Людмила, Буряк Валентина. Особливості корекції розладів аутистичного спектру у дітей дошкільного віку. Вісник Освітньо-наукового центру сімейно-центрованих практик. Умань: Візаві, 2022 р. С. 10 –12.

9) Черніченко Людмила, Нагорна Інна. Особливості процесу формування здоров’язбережувальної компетентності у дітей з порушенням слуху. Вісник Освітньо-наукового центру сімейно-центрованих практик. Умань: Візаві, 2022 р. С. 55–57.

10) Черніченко Людмила, Позиченюк Віра. Лoгoпедична рoбoта з кoрекції пoрушень гoлoсу у дітей з церебральним паралічем. Вісник Освітньо-наукового центру сімейно-центрованих практик. Умань: Візаві, 2022 р. С. 62 – 64

11) Черніченко Людмила, Савчук Олена. Формування комунікативних навичок у дітей з розладами аутистичного спектру. Вісник Освітньо-наукового центру сімейно-центрованих практик. Умань: Візаві, 2022 р. С. 73 –75.

12) Черніченко Людмила, Стрєлкова Єлизавета. Формування лексико-семантичного уявлення про слово в учнів початкових класів з недорозвиненням мовлення. Вісник Освітньо-наукового центру сімейно-центрованих практик. Умань: Візаві, 2022 р. С. 96 – 98.

13) Черніченко Людмила, Боковня Яна. Новітні технології психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в інлюзивному навчальному просторі. Сімейно-центровані практики: тенденції, проблеми та перспективи розвитку: зб. матер. Всеукр. наук.-прак. конф. (20 жовт. 2022 р.) / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини; [голов. ред. Л. А. Черніченко]. Умань: Візаві, 2022. С. 15-17

14) Черніченко Людмила, Драчевська Дар’я. Дистанційне навчання дітей з порушеннями слуху. Сімейно-центровані практики: тенденції, проблеми та перспективи розвитку: зб. матер. Всеукр. наук.-прак. конф. (20 жовт. 2022 р.) / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини; [голов. ред. Л. А. Черніченко]. Умань: Візаві, 2022. С. 28-31;

15) Черніченко Людмила, Муржак Раїса. Характеристика рівня сформованості толерантного ставлення до дітей раннього віку з ооп у старших дошкільників. Сімейно-центровані практики: тенденції, проблеми та перспективи розвитку: зб. матер. Всеукр. наук.-прак. конф. (20 жовт. 2022 р.) / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини; [голов. ред. Л. А. Черніченко]. Умань: Візаві, 2022. С. 65-67;

16) Черніченко Людмила, Сергієць Аріна. Інклюзивна освіта – важливий чинник забезпечення рівного доступу дітей до освіти. Всеукр. наук.-прак. конф. (20 жовт. 2022 р.) / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини; [голов. ред. Л. А. Черніченко]. Умань: Візаві, 2022. С. 84-87;

17) Черніченко Людмила, Шаманська Тетяна. Використання арт-терапевтичних практик у роботі логопеда з дітьми із синдромом дауна. Всеукр. наук.-прак. конф. (20 жовт. 2022 р.) / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини; [голов. ред. Л. А. Черніченко]. Умань: Візаві, 2022. С. 98-101;